UWA - portal telefonu komórkowego

Car Audio + navi - tematy dotyczące Zafiry B

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Sig_Man

UWA - portal telefonu komórkowego

#1 Post autor: Sig_Man »

Cześć,

tak jak obiecałem wrzucam instrukcję instalacji UWA.
Proszę nie pytajcie mnie co to jest i jak to działa, jestem tu by napisać jak to zainstalować :)

Wygląda to tak:

Obrazek

Od dawien dawna uważamy że moduł UWA (bezprzewodowy portal, który łączy nasz telefon z radiem w aucie) jest czymś mistrzowskim.

Postanowiłem więc obalić twierdzenie, że nie da się dostawić UWA

Kostka do naszego modułu ma następujące przewody, podaję razem z numerem pinu w kostce:

Obrazek

9 czarny – MIKROFON MASA !!!
11 żółto brązowy – kostka radia – komunikacja z radiem - DŹWIĘK
13 zielony - CAN
14 biały – CAN
16 brąz – MASA
23 czarny – kostka radia – komunikacja z radiem - MUTE
25 niebieski – MIKROFON SYGNAŁ !!!
27 żółty – kostka radia – komunikacja z radiem - DŹWIĘK
32 czerwony – ZASILANIE


Obrazek

Zajmijmy się teraz mikrofonem.
Niestety mi nie działały mikrofony od innych zestawów, więc wyszukałem oryginał.
Udało mi się testować fabryczny mikrofon od Mercedesa C klasy - działał.

Mikrofon wygląda tak:

Obrazek Obrazek

Aby go podłączyć trzeba troszkę pokombinować :) ale na pewno będzie się opłacało.
Fabrycznie przewody od mikrofonu idą podsufitką na tył a potem dołem wracają do modułu UWA.... ech, kto to projektował.

Ja robię inaczej:
9 czarny – MIKROFON MASA !!!
25 niebieski – MIKROFON SYGNAŁ !!!


prowadzę od modułu UWA (zazwyczaj montuję do w AH lub ZB za wyświetlaczem) 2 przewody za schowkiem, potelm słupkiem pasażera wędruję na górę no i górą do lampek gdzie fabrycznie montowany jest mikrofon.

!!! UWAGA !!!
W mikrofonie są 3 piny a potrzebne są tylko 2. Podłaczamy masę pod masę (czarny) a sygnał pod biały (brązowy pozostaje wolny)



TO CAŁE CZARY, NIE MA INNYCH TAJNYCH CHWYTÓW !!!


Vectra C, Zafira B, Astra H czy Corsa D mogą mieć inaczej zrobione okablowanie dlatego magistralą CAN można poczęstować się z wyświetlacza...biało zielone kabelki.

Koszt dodania okablowania???

150zł okablowanie wraz z dodaniem pinów, mikrofonem oraz samą kostką - orientacyjnie




Trochę uzupełnienia do opisu po spotkaniu z TIS-em.

Opis wyprowadzeń we wtyczce UWA:
13 (zielony) - MS CAN +, -> do szyny CAN średniej prędkości
14 (biały) - MS CAN -, -> do szyny CAN średniej prędkości
29 (zielony) - MS CAN +, -> do szyny CAN średniej prędkości
30 (biały) - MS CAN -, -> do szyny CAN średniej prędkości


Piny 17, 1, 18, 2, 5, 21, 19, 3, 20, 4, 22, 6 i 15 dotyczą dodatkowo UWB i idą do złącza x169 (connector phone) czyli do tunelu i stopki.

!!! UWAGA !!!

Pin 29 i 30 to wyjście magistrali CAN, można zatem wypiąc CAN z wyświetlacza, wejść na 13 i 14 pin, wyjść z 29 i 30 i podać w miejsce skąd wypięliśmy CAN BEZ LUTOWANIA !!!!!


DZIAŁA !!!!!!!

Obrazek


JAK COŚ PROSZĘ DZWONIĆ 696 704 841
Ostatnio zmieniony 02 lis 2015, 09:00 przez Sig_Man, łącznie zmieniany 5 razy.

kicaj

#2 Post autor: kicaj »

Sig_Man, fajny opis,
mni enurtuje jeszcze jedna sprawa - mikrofon, jego montuje sie chyba w podszybiu, ale jak z kablami, sa tam i wystarczy tylko podpiac czy trzeba ciagnac kable do UWA/radia?
wiesz moze jak rozpoznac ktora kostka jest wlasciwa (tzn przy ktorej nie trzeba przepinac kable)? czytalem na forum niemieckim ze niektore auta mialy instalowany fabrycznie modul UWA (ale nie aktywowany), wiec czasem wystarczy tylko sprawdzic czy ma sie cos takiego w aucie ;) , a czasem wystarczy tylko wpiac UWA (bo wlasciwa kostka i okablowanie jest). wiesz moze jak to rozroznic? jak to sprawdzic?

Sig_Man

#3 Post autor: Sig_Man »

kicaj pisze:Sig_Man, fajny opis,
mni enurtuje jeszcze jedna sprawa - mikrofon, jego montuje sie chyba w podszybiu, ale jak z kablami, sa tam i wystarczy tylko podpiac czy trzeba ciagnac kable do UWA/radia?
Dopisałem, zazwyczaj trzeba poprowadzić nowe (około 2,5m 2 żyłowego przewodu).
wiesz moze jak rozpoznac ktora kostka jest wlasciwa (tzn przy ktorej nie trzeba przepinac kable)?
Nie rozumiem o czym teraz piszesz? Jaka kostka jest własciwa do czego???
Ja stosuję kostkę taką jak ma CID, panel klimy, przełaczniki szyb kierowcy w AH.
(kostki występuje ona również w Fordach)

Jak coś to mam ich zawsze mały zapas.
czytalem na forum niemieckim ze niektore auta mialy instalowany fabrycznie modul UWA (ale nie aktywowany), wiec czasem wystarczy tylko sprawdzic czy ma sie cos takiego w aucie ;) , a czasem wystarczy tylko wpiac UWA (bo wlasciwa kostka i okablowanie jest). wiesz moze jak to rozroznic? jak to sprawdzic?
No że ma moduł nie aktywowany to ładne czary :) wątpię by tak było.
Ja spotkałem auta z WYŁĄCZONYM modułem UWB, bo często się wieszały / podobno.

Mikrofon jest u góry, w zaślepce przy lampce / jak jest to GIT !!!! zazwyczaj jednak nie ma
Jak sprawdzić czy jest wiązka????? PROSTE !!!!
Zobacz czy w kostce radia masz te 2 żółte przewody i przewód mute / jeśli ich nie ma to proste. Jeśli są to trzeba poszukać kostki pod kierownicą na lewym słupku.

kicaj

#4 Post autor: kicaj »

No że ma moduł nie aktywowany to ładne czary :) wątpię by tak było.
Ja spotkałem auta z WYŁĄCZONYM modułem UWB, bo często się wieszały / podobno.
nie kłócę sie bo na oczy nie widziałem, ale tylko czytałem. może to plotka...

dzieki za uzupelnienie tutorialu.
rozumiem ze w razie czego mozna do ciebie uderzac? ;)

Sig_Man

#5 Post autor: Sig_Man »

dzieki za uzupelnienie tutorialu.
Do usług :)
rozumiem ze w razie czego mozna do ciebie uderzac? ;)
Po to podałem numer :)

Sig_Man

#6 Post autor: Sig_Man »

Nie ma problemu, Zafiromanniacy jestem do Wszych usług :)

Bym zapomniał, auto w którym dołożyłem UWA miało wcześniej radio CDR2005 (VC z 2003 roku). Wpierw dostało CD70 z CID a potem poszlismy za ciosem :)

Ciekawe, czy jest to możliwe z Zafirze B lub Zafirze A :)

kicaj

#7 Post autor: kicaj »

a kabel RGB do CIDa, do czego sie przydaje?
czy trzeba przy zamianie z GIDa na CIDa ramke dokupywac?
zakladam ze najlepiej wszystko za jednym zamachem CID i UWA ;)

Sig_Man

#8 Post autor: Sig_Man »

:driver:

No to teraz kolego pojechałeś :) i wypadłeś z tematu na zakręcie.


Oczywiście odpowiem:

Kabel RGB transmituje MAPĘ z radia z nawigacją (CD60, CD70, CD80, DVD90, DVD100) do wyświetlacza kolorowego CID.
Ramka od CID jest inna!!! W każdym aucie, od Merivy do Vivaro.
Co ciekawe do Zafiry kosztuje jakieś 40zł a do Vectry C już około 300zł

ZROBIĘ PORADĘ O WYMIANIE RADIA A TEN TEMAT OCZYŚCI JAKIŚ ADMIN / DAM ZNAĆ :)
Ostatnio zmieniony 13 lut 2011, 14:01 przez Sig_Man, łącznie zmieniany 1 raz.

kicaj

#9 Post autor: kicaj »

Sig_Man, dzieki za wyjasnienia

Mihó

#10 Post autor: Mihó »

CD70 w Zafirze A to kiepsko - integracja z samochodem (termometr, prędkość, jasność zegarów, stacyjka) będzie jak w Astrze Wołka.

Wiesz może ile kosztuje taki oryginalny mikrofon GM ?

Sig_Man

#11 Post autor: Sig_Man »

220zł - takie mam info, ale ile w tym prawdy???

Co do modernizacji do ZA / to coś mi się wydaje że mógłbym spróbować :)

Mihó

#12 Post autor: Mihó »

Służę pomocą :)

Sig_Man

#13 Post autor: Sig_Man »

Dodanie UWA wygląda mniej więcej tak:

Obrazek

Tu akurat Astra H, ale mogę zamontować w każdym aucie które ma GID/CID i radio od CC20 do DVD100.
Ostatnio zmieniony 11 lis 2015, 12:06 przez Sig_Man, łącznie zmieniany 1 raz.

bulas5

#14 Post autor: bulas5 »

Koledzy mam pytanie
mam dvd 90 navi trzy zakładki -radio-navi-bc bez telefonu dostałem od kolegi UWA - portal telefonu komórkowego wraz z mikrofonem mam do niego kod
jest możliwość zamontowania uwa dodanie zakładki telefonu do navi --jaki to będzie koszt --kto to zrobi jestem z okolic Poznania
Prosze o info

k@niu

#15 Post autor: k@niu »

Witam
Jak można wgrać nowy soft do UWA.
Tylko starsze teelefony łączą się z Zofią bez problemu nowsze nie mają dostępu do książki telefonicznej

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira B”