UWA - portal telefonu komórkowego
: 10 lut 2011, 23:19
Cześć,
tak jak obiecałem wrzucam instrukcję instalacji UWA.
Proszę nie pytajcie mnie co to jest i jak to działa, jestem tu by napisać jak to zainstalować
Wygląda to tak:
Od dawien dawna uważamy że moduł UWA (bezprzewodowy portal, który łączy nasz telefon z radiem w aucie) jest czymś mistrzowskim.
Postanowiłem więc obalić twierdzenie, że nie da się dostawić UWA
Kostka do naszego modułu ma następujące przewody, podaję razem z numerem pinu w kostce:
9 czarny – MIKROFON MASA !!!
11 żółto brązowy – kostka radia – komunikacja z radiem - DŹWIĘK
13 zielony - CAN
14 biały – CAN
16 brąz – MASA
23 czarny – kostka radia – komunikacja z radiem - MUTE
25 niebieski – MIKROFON SYGNAŁ !!!
27 żółty – kostka radia – komunikacja z radiem - DŹWIĘK
32 czerwony – ZASILANIE
Zajmijmy się teraz mikrofonem.
Niestety mi nie działały mikrofony od innych zestawów, więc wyszukałem oryginał.
Udało mi się testować fabryczny mikrofon od Mercedesa C klasy - działał.
Mikrofon wygląda tak:
Aby go podłączyć trzeba troszkę pokombinować ale na pewno będzie się opłacało.
Fabrycznie przewody od mikrofonu idą podsufitką na tył a potem dołem wracają do modułu UWA.... ech, kto to projektował.
Ja robię inaczej:
9 czarny – MIKROFON MASA !!!
25 niebieski – MIKROFON SYGNAŁ !!!
prowadzę od modułu UWA (zazwyczaj montuję do w AH lub ZB za wyświetlaczem) 2 przewody za schowkiem, potelm słupkiem pasażera wędruję na górę no i górą do lampek gdzie fabrycznie montowany jest mikrofon.
!!! UWAGA !!!
W mikrofonie są 3 piny a potrzebne są tylko 2. Podłaczamy masę pod masę (czarny) a sygnał pod biały (brązowy pozostaje wolny)
TO CAŁE CZARY, NIE MA INNYCH TAJNYCH CHWYTÓW !!!
Vectra C, Zafira B, Astra H czy Corsa D mogą mieć inaczej zrobione okablowanie dlatego magistralą CAN można poczęstować się z wyświetlacza...biało zielone kabelki.
Koszt dodania okablowania???
150zł okablowanie wraz z dodaniem pinów, mikrofonem oraz samą kostką - orientacyjnie
Trochę uzupełnienia do opisu po spotkaniu z TIS-em.
Opis wyprowadzeń we wtyczce UWA:
13 (zielony) - MS CAN +, -> do szyny CAN średniej prędkości
14 (biały) - MS CAN -, -> do szyny CAN średniej prędkości
29 (zielony) - MS CAN +, -> do szyny CAN średniej prędkości
30 (biały) - MS CAN -, -> do szyny CAN średniej prędkości
Piny 17, 1, 18, 2, 5, 21, 19, 3, 20, 4, 22, 6 i 15 dotyczą dodatkowo UWB i idą do złącza x169 (connector phone) czyli do tunelu i stopki.
!!! UWAGA !!!
Pin 29 i 30 to wyjście magistrali CAN, można zatem wypiąc CAN z wyświetlacza, wejść na 13 i 14 pin, wyjść z 29 i 30 i podać w miejsce skąd wypięliśmy CAN BEZ LUTOWANIA !!!!!
DZIAŁA !!!!!!!
JAK COŚ PROSZĘ DZWONIĆ 696 704 841
tak jak obiecałem wrzucam instrukcję instalacji UWA.
Proszę nie pytajcie mnie co to jest i jak to działa, jestem tu by napisać jak to zainstalować
Wygląda to tak:
Od dawien dawna uważamy że moduł UWA (bezprzewodowy portal, który łączy nasz telefon z radiem w aucie) jest czymś mistrzowskim.
Postanowiłem więc obalić twierdzenie, że nie da się dostawić UWA
Kostka do naszego modułu ma następujące przewody, podaję razem z numerem pinu w kostce:
9 czarny – MIKROFON MASA !!!
11 żółto brązowy – kostka radia – komunikacja z radiem - DŹWIĘK
13 zielony - CAN
14 biały – CAN
16 brąz – MASA
23 czarny – kostka radia – komunikacja z radiem - MUTE
25 niebieski – MIKROFON SYGNAŁ !!!
27 żółty – kostka radia – komunikacja z radiem - DŹWIĘK
32 czerwony – ZASILANIE
Zajmijmy się teraz mikrofonem.
Niestety mi nie działały mikrofony od innych zestawów, więc wyszukałem oryginał.
Udało mi się testować fabryczny mikrofon od Mercedesa C klasy - działał.
Mikrofon wygląda tak:
Aby go podłączyć trzeba troszkę pokombinować ale na pewno będzie się opłacało.
Fabrycznie przewody od mikrofonu idą podsufitką na tył a potem dołem wracają do modułu UWA.... ech, kto to projektował.
Ja robię inaczej:
9 czarny – MIKROFON MASA !!!
25 niebieski – MIKROFON SYGNAŁ !!!
prowadzę od modułu UWA (zazwyczaj montuję do w AH lub ZB za wyświetlaczem) 2 przewody za schowkiem, potelm słupkiem pasażera wędruję na górę no i górą do lampek gdzie fabrycznie montowany jest mikrofon.
!!! UWAGA !!!
W mikrofonie są 3 piny a potrzebne są tylko 2. Podłaczamy masę pod masę (czarny) a sygnał pod biały (brązowy pozostaje wolny)
TO CAŁE CZARY, NIE MA INNYCH TAJNYCH CHWYTÓW !!!
Vectra C, Zafira B, Astra H czy Corsa D mogą mieć inaczej zrobione okablowanie dlatego magistralą CAN można poczęstować się z wyświetlacza...biało zielone kabelki.
Koszt dodania okablowania???
150zł okablowanie wraz z dodaniem pinów, mikrofonem oraz samą kostką - orientacyjnie
Trochę uzupełnienia do opisu po spotkaniu z TIS-em.
Opis wyprowadzeń we wtyczce UWA:
13 (zielony) - MS CAN +, -> do szyny CAN średniej prędkości
14 (biały) - MS CAN -, -> do szyny CAN średniej prędkości
29 (zielony) - MS CAN +, -> do szyny CAN średniej prędkości
30 (biały) - MS CAN -, -> do szyny CAN średniej prędkości
Piny 17, 1, 18, 2, 5, 21, 19, 3, 20, 4, 22, 6 i 15 dotyczą dodatkowo UWB i idą do złącza x169 (connector phone) czyli do tunelu i stopki.
!!! UWAGA !!!
Pin 29 i 30 to wyjście magistrali CAN, można zatem wypiąc CAN z wyświetlacza, wejść na 13 i 14 pin, wyjść z 29 i 30 i podać w miejsce skąd wypięliśmy CAN BEZ LUTOWANIA !!!!!
DZIAŁA !!!!!!!
JAK COŚ PROSZĘ DZWONIĆ 696 704 841