[B] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych - przód i tył.

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
kjolsztyn

#76 Post autor: kjolsztyn »

plyn dolany. weszlo okolo 230 ml. duzo mi widac polecialo podczas odpowietrzania. ale teraz jest wszystko ok z hamulacami. dziekuje za pomoc.

misiakrp

#77 Post autor: misiakrp »

Witam tył wymieniony pora na przód
takie dostałem propozycje na tarcze
BOSH 207 zł brutto/szt
Texar 200 zł brutto/szt
TRW 196 zł brutto/szt
DELFI 166 zł brutto/szt

klocki komplet
ATG 172 zł
TRW 151 zł
Bosh 150 zł
Ferodo 137 zł
Break 84 zł
AB 70 zł

co wybrać auta na rok moze dwa ?
(na tył poszedł textar tarcze i klocki ferodo )

norbert_p

#78 Post autor: norbert_p »

misiakrp pisze:co wybrać auta na rok moze dwa ?
Od lat stosuję klocki firmy TRW dlatego, że nie piszczą. Miałem Boscha i strasznie piszczały, ale niestety nie wiem na jakich tarczach. Proponuję stosować klocki i tarcze jednej firmy (twardość i jednych i drugich jest dopasowana do siebie). Być może piszczenie spowodowane jest np twardą tarczą i jeszcze twardszymi klockami. Z kolei miękkie klocki szybko się zjadą. Moje TRW wytrzymały prawie 35 tyś km przy jeździe po mieście (w większości).

DaRek7

#79 Post autor: DaRek7 »

norbert_p pisze:stosuję klocki firmy TRW dlatego, że nie piszczą. Miałem Boscha i strasznie piszczały,
Aby temu zapobiec należy stosować specjalną pastę, szanujące się firmy dają ją w komplecie z klockami ;)

norbert_p

#80 Post autor: norbert_p »

DaRek7 pisze:szanujące się firmy dają ją w komplecie z klockami
:shock: Jeszcze nigdy się z czymś takim nie spotkałem, a wcześniej używałem różnych klocków różnych renomowanych firm.

DaRek7

#81 Post autor: DaRek7 »

norbert_p pisze:Jeszcze nigdy się z czymś takim nie spotkałem
Cóż, człowiek uczy się podobno całe życie :lol:

Np. coś takiego:
http://allegro.pl/wurth-pasta-montazowa ... 37362.html

Należy posmarować powierzchnie klocka wewnętrznego w miejscu w którym jest naciskany przez tłoczek i ew. zewnętrzny w miejscach gdzie dolega do zacisku, można także posmarować prowadnice.

UWAGA - Nie smarować miejsc w których klocek przesuwa się w jarzmie tylko dobrze oczyścić!!!

norbert_p

#82 Post autor: norbert_p »

DaRek7 pisze:Cóż, człowiek uczy się podobno całe życie
Mnie chodziło o to, że nie spotkałem się jeszcze z takim przypadkiem, gdy podczas kupna klocków w pudełku była jeszcze pasta...

DaRek7

#83 Post autor: DaRek7 »

norbert_p, nie miałem nic złego na myśli :piwo:

miałczyk76
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 16 maja 2010, 18:02
Lokalizacja: warszawa
Model:

#84 Post autor: miałczyk76 »

Czy ktoś z was naprawiał zaciski z tyłu ? Muszę zmienić gumki w zaciskach i chcę zrobić to sam :) Zestaw naprawczy i tłoczek już kupiłem tylko nie wiem jak za to się zabrać :lol:

DaRek7

#85 Post autor: DaRek7 »

1.Odkręcasz gumowy przewód hamulcowy (wcześniej, najlepiej kluczem francuskim ściśnij go żeby nie zszedł Ci cały płyn)
2.Odpinasz linkę hamulca ręcznego.
3.Odkręcasz dwie śruby mocujące zacisk do jarzma i wyjmujesz!
4.Mocujesz w imadle i dźwignią hamulca ręcznego(tą od tyłu zacisku) wypychasz tłoczek na zewnątrz.
5.Wyjmujesz gumkę/oring uszczelniający tłoczek i osłonę gumową, czyścisz wszystko dokładnie zwłaszcza miejsca gdzie przychodzą gumy.
6.Wkładasz uszczelkę tłoczka, smarujesz lekko płynem hamulcowym potem UWAGA WAŻNE: wkładasz osłonę tłoczka(tą harmonijkę) a potem tłoczek uważając żeby nie uszkodzić żadnej gumy.
7.Tłoczek wkładasz wkręcając go w zacisk i wciskając jednocześnie (służy do tego np. taki przyrząd http://www.narzedziowy.sklep.pl/index.p ... oductId=40)
można też jakimiś szczypcami ale trzeba uważać na osłonę gumową albo skorzystać z pomysłu kolegi kilka postów wyżej, musisz go wkręcić do końca!!!
8.Składasz wszystko w odwrotnej kolejności, stosując pastę przeciwpiskową-opis powyżej
9.Kiedy wszystko będzie na swoim miejscu - musisz odpowietrzyć układ(jeśli dobrze zacisnąłeś przewód gumowy,pkt 1. wystarczy tylko ten który naprawiałeś)

Powodzenia :piwo:

miałczyk76
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 16 maja 2010, 18:02
Lokalizacja: warszawa
Model:

#86 Post autor: miałczyk76 »

DaRek7 pisze:1.Odkręcasz gumowy przewód hamulcowy (wcześniej, najlepiej kluczem francuskim ściśnij go żeby nie zszedł Ci cały płyn)
2.Odpinasz linkę hamulca ręcznego.
3.Odkręcasz dwie śruby mocujące zacisk do jarzma i wyjmujesz!
4.Mocujesz w imadle i dźwignią hamulca ręcznego(tą od tyłu zacisku) wypychasz tłoczek na zewnątrz.
5.Wyjmujesz gumkę/oring uszczelniający tłoczek i osłonę gumową, czyścisz wszystko dokładnie zwłaszcza miejsca gdzie przychodzą gumy.
6.Wkładasz uszczelkę tłoczka, smarujesz lekko płynem hamulcowym potem UWAGA WAŻNE: wkładasz osłonę tłoczka(tą harmonijkę) a potem tłoczek uważając żeby nie uszkodzić żadnej gumy.
7.Tłoczek wkładasz wkręcając go w zacisk i wciskając jednocześnie (służy do tego np. taki przyrząd http://www.narzedziowy.sklep.pl/index.p ... oductId=40)
można też jakimiś szczypcami ale trzeba uważać na osłonę gumową albo skorzystać z pomysłu kolegi kilka postów wyżej, musisz go wkręcić do końca!!!
8.Składasz wszystko w odwrotnej kolejności, stosując pastę przeciwpiskową - opis powyżej
9.Kiedy wszystko będzie na swoim miejscu - musisz odpowietrzyć układ(jeśli dobrze zacisnąłeś przewód gumowy,pkt 1. wystarczy tylko ten który naprawiałeś)
Super :piwo: Dzięki za wyczerpującą odpowiedź :)
Z tego co wyczytałem nie ma z tym większego problemu
To tyle gumek idzie do tego tłoczka czy tu są jeszcze do ręcznego?
http://imageshack.us/photo/my-images/827/uuunq.jpg/
Ostatnio zmieniony 31 maja 2011, 21:44 przez miałczyk76, łącznie zmieniany 1 raz.

DaRek7

#87 Post autor: DaRek7 »

miałczyk76 pisze:Z tego co wyczytałem nie ma z tym większego problemu
To tyle gumek idzie do tego tłoczka czy tu są jeszcze do ręcznego?
Spokojnie dasz sobie radę a co do ilości części to myślę że w zupełności wystarczy jeśli wymienisz tą uszczelniającą tłoczek i tą osłonę tłoczka-harmonijkę pozostałe są do tych elementów które odpowiadają za hamulec ręczny ale jeśli tam jest Ok to daj sobie spokój bo z tym jest trochę więcej zabawy ;)

vipera_berus

#88 Post autor: vipera_berus »

Witam chciałem wymienić klocki i tarcze z przodu i z tyłu, jakie zakupić najlepiej do mojej Zafiry 1.9 Cdti 150 km 2007 r Może ktoś ma do sprzedania ?

DaRek7

#89 Post autor: DaRek7 »

Poszperaj, jest trochę informacji w tym temacie.
vipera_berus pisze: klocki i tarcze z przodu i z tyłu, jakie zakupić najlepiej do mojej Zafiry 1.9 Cdti 150 km 2007
Niedawno wymieniałem, przednie tarcze i klocki + tylne klocki hamulcowe, całość firmy MEYLE, 450,- za w/w komplet. Nie pamiętam tylko czy TY masz takie same tarcze bo masz 150ps no i zalecałbym dużą ostrożność na all.....o, bo jest wiele podróbek :(

Awatar użytkownika
browar340
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#90 Post autor: browar340 »

po niedzieli czeka mnie zdjęcie tarcz z przodu , ostatnio przy robocie z hamulcami próbowałem ruszyć tarcze, ale nawet nie drgnęła.Mozę macie jakiś sposób na zdjęcie tych tarcz. ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”