Zafira B - silnik diesel czy benzyna.

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.

Moderator: Tunio999

Wiadomość
Autor
DaRek7

#76 Post autor: DaRek7 »

tradelux pisze:P.S. mózgu
Oj tam, drobna pomyłka, dzięki :piwo:

Anony Mous

#77 Post autor: Anony Mous »

tradelux pisze:
polin pisze:
tradelux pisze: Ja powiem diesel 8v bez DPF i przy 10tys km rocznie w kieszeni pozostaje ponad 2tys zł :)

czyli wg Ciebie 1.8 benzyna pali 4l więcej na 100 km niż diesel?
Tak, przy takim samym stylu jazdy. Nie można porównywać spalanie 2-3 innych osób. Miałem benzynową Zośkę jak i w dieslu to mam porównanie przy swojej jeździe.
IMHO realna różnica w spalaniu między dieslem a benzyną to 1,5-2,5 l/100km (co potwierdzają zresztą oficjalne dane techniczne, które jakie by nie były to raczej zachowują odpowiednią proporcję w różnicy spalania między dieslem a benzyną), a w jeździe po mieście przy ujemnych temperaturach nawet poniżej 1,5 l/100km.
DaRek7 pisze: ps. obstaje przy swoim: 10tys rocznie - benzyna ;)
dla mnie nawet przy 15tkm/rok, kto da więcej :lol:

kubik_CDTi

#78 Post autor: kubik_CDTi »

U mnie różnica w spalaniu między ZA-1,8l a ZB-CDTi,jakby porównać na przestrzeni lat wychodzi 3-4l na 100km(tamta 10-11l w trasie,ta 6-7,5l w mieście ZA-12l-ZB-9l)

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#79 Post autor: firek »

kubik_CDTi, myślę że twoje porównanie jest troszkę nie fair bo jakby nie patrzeć auta z róznych epok, myślę i potwierdzaja to wypowiedzi kolegów posiadających ZB z Z18XER że ten silnik pali troszke mniej niż jego poprzednik, a więc i róznica w porównaniu z 1.9 mniejsza.

kubik_CDTi

#80 Post autor: kubik_CDTi »

Uważam,że nie do końca.
Bo ZA była jednak sporo lżejsza od ZB i tu jest główna korzyść.
I ja cały czas piszę o dynamicznej jeździe,czyli ciągłe wyprzedzanie i nie rzadkie redukcje,przyciśnijcie kiedyś,to zobaczyć ww. różnicę ;)

Bizonek

#81 Post autor: Bizonek »

W takim razie żaden post na temat spalania jaki tu na forum czytałem, nie jest wiarygodny. Każdy pisze o spalaniu w ciągłym ruchu miejskim albo jeździe dynamicznej lub z dużą prędkością. Nikt nie zrobił testu w jeździe takiej spokojnej. No i miasta to dominują tu jako wielkie aglomeracje.

Ale już ten temat to nie tu się powinien rozrastać. :)

shell'a

#82 Post autor: shell'a »

Wiarygodny nigdy nie będzie, każdy z nas ma inny styl jazdy.

Ja nie uważam iż Zosia z silnikiem 1.8 dużo pali , znam auta które są mniejsze i więcej palą .

To dane z przejazdu "normalnego" do naszej stolicy i z powrotem. A4 - do 150km/h , Wrocław z korkami , Warszawa z korkami - czyli norma :D

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=2255

emjot

#83 Post autor: emjot »

Jeśli chodzi o regulowanie luzu zaworowego, to żadna nowina dla użytkowników LPG jeżdżących np. Toyotami czy Fordami.
Dziesiątki tysięcy tego jeździ i nikt nie narzeka - co 30 kkm zerknąć pod pokrywę zaworów i szczelinomierzem pomierzyć można nawet samemu - a jeśli będzie potrzeba regulacji, to te nawet 300 pln to pikuś wobec oszczędności, które daje LPG. Przy obecnych cenach to ok. 2000 pln na 10000 km (takie zgrubne wyliczenie dla moich potrzeb).

Ople starsze mają hydrauliczną regulację popychaczy, ale i ona często szwankuje i koniec końców trzeba je wymieniać przy ok. 200 kkm - bo zaczynają sobie postukiwać najpierw po odpaleniu, a potem cały czas - takie charakterystyczne terkotanie czasem słychać jak Opel jedzie ;-).

W ASO jeśli nie instalują LPG sami, to zawsze będą odradzać LPG. Sprawdzone w wielu markach i wielu ASO. Jeśli nie ma bezpośredniego wtrysku paliwa (a i już takie instalacje na zachodzie są), to nie ma praktycznie silnika "nie do gazu", jeśli instaluje fachowy gazownik i dobre komponenty. Pozorne oszczędności przy instalacji potem się niestety rzeczywiście czasem odbijają czkawką.

Aston

#84 Post autor: Aston »

Czytam i nieco wiary nie daję jak oszczędzisz 2000 PLN na 10000 :?: nie bardzo wiem ale policzmy:

litr gazu 2.55
litr benzyny 5.12
litr oleju napędowego 5.09

Twoje spalanie 11 z groszami moje 6 z groszami hmmm liczmy dalej

100 km:

6x5.09= 30.54 PLN
11x2.55= 28,05 PLN + jeszce ok 1,5l benzynki na 100km = 28,05+7,68 = 35,73 PLN czy przez przypadek nie wychodzi na to samo :?: a nawet klekot taniej :?:
ale dobrze być może nie porównywalne warunki więc zmieńmy nieco dane:

8*5,09= 40,72
przy Twoich 35,73

by uzyskać 2000 PLN

40,72-35,73= 4,99 PLN na 100 km

2000/4,99= 400,801x100 = 40 080,1 km i po tym dystansie mamy 2000 PLN zysku :!: :!: :!:
Reasumując wszystko zależy od tego jakie masz przebiegi. Pamiętajmy że sekwencja kosztuje od 3 000 PLN w górę.

emjot

#85 Post autor: emjot »

6 l ON w mieście? Gdzie i jak? Zresztą ja liczę (zgrubnie) 2000 pln nie w odniesieniu do ON, ale w odniesieniu do jazdy na PB. Mogę dokładne wyliczenia przedstawić.

Generalnie zasada jest taka, że najtaniej jest na LPG, troszkę drożej na ON i najdrożej na PB. Przy czym koszty utrzymania są ogólnie rzecz biorąc najtańsze na PB, nieco większe na LPG i największe na ON. Tyle.

Ponadto porównywanie kosztów silnika 2.2 benzynowego (paliwożernego) w automacie z 1.9 są raczej mało miarodajne. Temat dotyczy zafiry B 1.8 vs 1.9 CDTI, a nie Zafiry A 2.2 w automacie. Ja tylko swoje 3 grosze w temacie - moim zdaniem najlepszy wybór to 1.8 + LPG. Mogę być zwichrowany, ale wolę na początku "zainwestować" w instalację (do 1.8 Landi kosztuje ok. 3300) a potem cieszyć się jazdą półdarmo. 1.8 w mieście nie weźmie raczej więcej jak 12l LPG, więc tyle co 6 l ON. nawet licząc (pesymistycznie) 1.5l PB na rozruch to kosztowo daje równowartość 7,5l ON.

GDA

#86 Post autor: GDA »

emjot pisze:1.8 w mieście nie weźmie raczej więcej jak 12l LPG
Potwierdzam

pierwszy zbiornik 10,5 l na 100km ale jazda dłuższymi odcinkami w mieście (góry, pagórki - tak tak Gdańsk to miasto górzyste)
drugi zbiornik 11,8 l na 100 km ale tutaj już tylko ślimak w korkach na I/II biegu

btw: moje wyliczenie dotyczące opłacalności jazdy na LPG podałem tutaj http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... ght=#98653

ronin

#87 Post autor: ronin »

6 l/100 w mieście w 1,9 ? :shock: Muszę zmienić styl jazdy bo mi na trasie tyle pali :evil2:

Aston

#88 Post autor: Aston »

no czytać za zrozumieniem poniżej pierwszego przedstawiłem wyliczenie 8l ON w mieście (tyle spalała mi alfa jtd - służbowa) więc nie czepiajcie się a co do porównania pb i LPG to zdecydowanie się z Tobą zgadzam :)

edit alfa paliła 12 :mrgreen: to doblo paliło 8 sorka za pomyłkę :oops:

speedy

#89 Post autor: speedy »

Aston pisze:Pamiętajmy że sekwencja kosztuje od 3 000 PLN w górę.
U nas zgazowanie autkaz butlą w miejscu koła zapasowego kosztuje w sekwencji 2400
Aston pisze:11x2.55= 28,05 PLN + jeszce ok 1,5l benzynki na 100k

troszkę zawyżyłeś normy spalaniadla benzyny(lpg) a zaniżyłeś dla diesla

Aston

#90 Post autor: Aston »

być może brałem średnio rocznie z autopsji w końcu przejechałem na gazie ponad 340 000 km więc chyba pojęcie mam ... co do diesla czy ja wiem jeździłem różnymi mondeo meśkiem B ceedem alfą fiatami i powiem że na moich trasach które robię mniej więcej tak to wyglądało 8 ON po mieście i ok 6 po trasie oczywiście przy rozsądnej jeździe.
Bo w trasie 300 km jaka jest różnica gdy jedziesz z prędkością 100-110 km/h czy 130-140 :?: w czasie w zasadzie żadna bo ok 20 min w spalaniu ponad 2 litry na 100 bo wiadomo że do 90 km/h współczynnik cx nie odgrywa większej roli natomiast trzeba pamiętać że rośnie z kwadratem prędkości ...

Dane brałem ze spalania podanego pod postami. a 1,5l pb to tak średni wychodzi jak policzysz

Co do instalacji no cóż może i w Wawie drożej ... :/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania o auta, porady przed zakupem”