Zamek tylnej klapy

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
mat1207

Zamek tylnej klapy

#1 Post autor: mat1207 »

Witam
Jak wymontować zamek z tylnej klapy bagażnika w zafirze OPC ?
Proszę o pomoc .

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#2 Post autor: chabretti »

Kolego nic trudnego. Z tego co pamiętam to potrzebny będzie klucz gwiazdkowy do (o ile dobrze pamiętam) do 6 śrub (4 cztery są zamaskowane zaślepkami). Po ich odkręceniu delikatnie odchylasz poszycie i delikatnie wyrywasz z zatrzasków.
Po zdjęciu poszycia widzisz już zamek. Przykręcony jest chyba nakrętkami na klucz 8 lub 10.
Zdejmujesz cięgna i odkręcasz zamek.
Podejrzewam że Ci nie zamyka tylnych drzwi z centralnego i z kluczyk pewnie nie chce wejść do końca i się obrócić.
Moja rada wyjęty zamek włóż do słoika z ropą i co jakiś czas wkładaj kluczyk i próbuj nim obrócić w między czasie :piwo: i po godzinie powinno pomóc. Wtedy rozłóż zamek wyczyść go i dobrze nasmaruj. Składaj i ciesz się z jazdy.
Daj znać jak skończysz. Chyba że będziesz miał jakieś pytania to pisz.

mat1207

#3 Post autor: mat1207 »

Wielkie dzięki za podpowiedź , rzeczywiście nic trudnego i wszystko już działa .

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#4 Post autor: chabretti »

Cieszę się że Ci pomogłem :piwo:
Pozostaje tylko lać paliwo i rozkoszować się jazdą.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
arebuk
Bywalec
Posty: 167
Rejestracja: 14 wrz 2010, 11:58
Imię: Marcin
Lokalizacja: Ruda Śląska
Auto: Zafira B Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#5 Post autor: arebuk »

mat1207 pisze:Wielkie dzięki za podpowiedź , rzeczywiście nic trudnego i wszystko już działa .
Zrobiłeś dokładnie tak jak napisał kolega chabretti ?? Mnie wczoraj dopadła ta usterka, nie mogę otworzyć zamka ani z kluczyka ani z pilota :(

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#6 Post autor: chabretti »

arebuk pisze:
mat1207 pisze:Wielkie dzięki za podpowiedź , rzeczywiście nic trudnego i wszystko już działa .
Zrobiłeś dokładnie tak jak napisał kolega chabretti ?? Mnie wczoraj dopadła ta usterka, nie mogę otworzyć zamka ani z kluczyka ani z pilota :(
Witaj Kolego. Jeżeli możesz otworzyć tylne drzwi to zrób tak jak napisałem wcześniej.
Bo jeszcze możesz spróbować wziąć strzykawkę z ropą i wlewać co jakiś czas do wkładki i próbować ruszać kluczykiem. Tylko że przy okazji zalejesz zderzak i nie wiadomo ile naleci jeszcze do środka i przez jakiś czas będzie czuć w środku ON.
We w kładce w środku zbiera się pyłek z błota które się ciągnie za autem i tak się dzieje.
Dochodzi jeszcze utlenianie się materiału z którego wykonana jest wkładka i gotowe.
Jeżeli możesz to rozbierz wkładkę wyczyść i dobrze nasmaruj.

wiehol

#7 Post autor: wiehol »

Czy aby napewno trzeba nasmarować zamek po czyszczeniu? Szczerze powiedziawszy ja jeszcze się nie spotkałem z nasmarowanym zamkiem czy kłódką. To może jest i dobre ale na krótką metę, później jednak jeszcze bardziej do niego się wszystko czepia i klei co w konsekwencji powoduje jeszcze szybsze zacieranie i blokowanie. Zamek powinien zostać dokładnie umyty, odtłuszczony i dopiero zamontowany.

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#8 Post autor: chabretti »

wiehol pisze:Czy aby napewno trzeba nasmarować zamek po czyszczeniu? Szczerze powiedziawszy ja jeszcze się nie spotkałem z nasmarowanym zamkiem czy kłódką. To może jest i dobre ale na krótką metę, później jednak jeszcze bardziej do niego się wszystko czepia i klei co w konsekwencji powoduje jeszcze szybsze zacieranie i blokowanie. Zamek powinien zostać dokładnie umyty, odtłuszczony i dopiero zamontowany.
Na sucho kolego to wszystko się zatrze :idea:

wojto1974
Przeglądacz
Posty: 87
Rejestracja: 15 kwie 2010, 08:13
Lokalizacja: RADOM [WR 1926]
Model:

#9 Post autor: wojto1974 »

Witam, mnie centralny zamek nie otwiera tylnej klapy da się to jakoś przeczyścić przy zamkniętej klapie. Kluczyk nie pasuje do zamka bo były wkładki zmieniane w drzwiach przez poprzedniego właściciela.Pomocy koledzy. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#10 Post autor: chabretti »

wojto1974 pisze:Witam, mnie centralny zamek nie otwiera tylnej klapy da się to jakoś przeczyścić przy zamkniętej klapie. Kluczyk nie pasuje do zamka bo były wkładki zmieniane w drzwiach przez poprzedniego właściciela.Pomocy koledzy. Pozdrawiam

sprubuj zdjac poszycie drzwi tylnej klapy i wyjac zamek i pomoczyc go w ropie. moze uda sie go jakos ruszyc. A otwor na kluczyk masz w pionie czy w innym polozeniu? Bo tu tez moze byc niespodzianka. Nie pamietam w ktorym położeniu (są 3 opcje położenia wkladki) poziomym czy skośnym nie otworzysz tylnych drzwi z centralnego.
Życzę sukcesu :piwo:

wojto1974
Przeglądacz
Posty: 87
Rejestracja: 15 kwie 2010, 08:13
Lokalizacja: RADOM [WR 1926]
Model:

#11 Post autor: wojto1974 »

Otwor na kluczyk jest poziomo, normalnie sie wszystko otwieralo z pilota do wczoraj.Wedlug odglosów to tak jakby rygla nie odciągało i klapa sie nie otwiera
FUTBOL TO NIE SPRAWA ŻYCIA I ŚMIERCI.... ....TO WIECEJ NIŻ TO

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#12 Post autor: chabretti »

Weź strzykawkę i wstrzyknij trochę ropy do wkładki. Jak się da to włóż kluczyk i spróbuj nim delikatnie obracać może da radę bez rozbierania. Ja wyżej opisałem jak to zrobiłem u siebie. Minął prawie rok i wszystko chodzi. Ja nieznam historii swojej Zosi bo jest z Holandii. Miałem podobnie, tylko że mi niezamykało drzwi i można było w każdej chwili sobie otworzyć. Miałem wrażenie że mam inną wkładkę ale okazało że była zanieczyszczona i nie można było obrócić kluczyka.
Powodzenia :piwo:

wojto1974
Przeglądacz
Posty: 87
Rejestracja: 15 kwie 2010, 08:13
Lokalizacja: RADOM [WR 1926]
Model:

#13 Post autor: wojto1974 »

Własnie rozebrałem wszystko, zardzewiała i strzelila sprężynka która odciąga cięgno. Mam nadzieję to jest przyczyna.Jestem w trakcie szukania nowej. A co do polozenia szczeliny na kluczyk to aby otwierało z centralnego musi być poziomo wyczytałem w instrukcji, pionowo jak jest nie otworzysz klapy bo będzie zablokowana.Jeszcze przemyję to szczelinę bo wchodzi tylko pół kluczyka, może da radę. Może mnie oszukał z tą zmianą wkładek. Bedzie ok to dam znać :piwo:
FUTBOL TO NIE SPRAWA ŻYCIA I ŚMIERCI.... ....TO WIECEJ NIŻ TO

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#14 Post autor: chabretti »

Jak już wszystko rozebrałeś to pomocz wkładkę w słoiku z ropą i wkładaj kluczyk co jakiś czas i obracaj. Jak się uda obrócić to rozbierz wkładkę i ją dobrze wyczyść bo tam lubi zaśniedzieć. A co do połoźenia kluczyka to mi się niechciało iść na parking i sprawdzać. Aktualnie jestem na szkoleniu w Łodzi i auto stoji na parkingu strzeżonym ładny kawałek od budynku. Jutro kończę i autko będe miał praktycznie na widoku.
Powodzenia kolego i oby kluczyk pasował do wkładki. :piwo:

wojto1974
Przeglądacz
Posty: 87
Rejestracja: 15 kwie 2010, 08:13
Lokalizacja: RADOM [WR 1926]
Model:

#15 Post autor: wojto1974 »

Witam . Już wszystko działa. Oprocz tej spręzynki o której pisałem wcześniej, zamek został totalnie wyczyszczony ,nasmarowany po uprzedniej rozbórce. Piachu i innego syfu było co nie miara, aż się nic nie obracało.Siłowniczek ciągnął ale nie był w stanie tego ruszyc
FUTBOL TO NIE SPRAWA ŻYCIA I ŚMIERCI.... ....TO WIECEJ NIŻ TO

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria i wnętrze”