Błędy układu chłodzenia, kontrolka, problemy - porady
Moderator: Sebu$
Ja miałem własnie tą kostke uszkodzoną to po pierwsze a po drugie podłączałem chip rozruchowy w kabel tej kostki i mi wywal błąd jak koledze, miałem chłodnice z wentylatorkiem + tryb awaryjny. po odpięciu kabelka od chipa i spyskaniem styków preparatem do styków, żadnych problemów dodam że gdy włączał mi się ten tryb (błąd) wentylator kręcił się nawet na samym zapłonie jak szalony
Jeśli masz odrobinę "fantazji" to zdemontuj zderzak co jest b.proste i przyjrzyj się wszystkim kabelkom i wtyczkom od wentylatorów ewentualnie rozłącz oczyść osusz i poskładaj z powrotem no a potem zobacz także wtyczki od tego ciekawego urządzenia marki DELPHI który znajduje się w lewym nadkolu te już na pewno rozłącz i zobacz czy są czyste i suche. Pewny jestem że te zabiegi usuną twoje zmartwienie nasze autka mają swoje lata . No i nie zapomnij odłączyć aku na czas roboty tak dla bezpieczeństwa urządzeń elektrycznych twego pojazdu.
Zapoznaj się z
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... ght=#72669
Pozdrawiam
Zapoznaj się z
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... ght=#72669
Pozdrawiam
witam ma problem moje autko dzis zaskoczyło mnie tym ze po odpaleniu nie zgasły kontrolki silnika i układu chłodzenia wentylator chłodnicy cały czas pracuje a wskazówka temperatury spadła na sam dól jakby był zimny potem po przejechaniu 10 km zgasły kontrolki i temperatura wróciła do normy ale teraz znowu jest powtórka z tematu co to moze byc?termostat?bezpieczniki są ok
Witam!
Nie mogę założyć nowego tematu więc piszę post :-)
Mój problem jest podobny - jak w temacie/.
Otóż pali mi się stale kontrolka układu chłodzenia silnika i kontrolka układu elektronicznego silnika - obrotomierz nie dział i silnik nie pracuje równomiernie tylko "falowo".
Cóż to może być?
Pozdrawiam ...
Nie mogę założyć nowego tematu więc piszę post :-)
Mój problem jest podobny - jak w temacie/.
Otóż pali mi się stale kontrolka układu chłodzenia silnika i kontrolka układu elektronicznego silnika - obrotomierz nie dział i silnik nie pracuje równomiernie tylko "falowo".
Cóż to może być?
Pozdrawiam ...
Jutro podskoczę podłączyć pod komputer.
Zobaczyłem że w zbiorniczku płynu chłodniczego wężyk z lewej strony nie siedzi ciasno na wyjściu z otworem ze zbiorniczka płynu. Ułamała się plastikowa końcówka i wężyk przy końcu przepuszcza ciśnienie i troszkę płynu. Podejrzewam że dlatego palą mi się kontrolki gdy silnik się nagrzeje. Ponownie można go uruchomić dopiero jak wystygnie!
Czy to może być przyczyną?
Pozdrawiam.
Zobaczyłem że w zbiorniczku płynu chłodniczego wężyk z lewej strony nie siedzi ciasno na wyjściu z otworem ze zbiorniczka płynu. Ułamała się plastikowa końcówka i wężyk przy końcu przepuszcza ciśnienie i troszkę płynu. Podejrzewam że dlatego palą mi się kontrolki gdy silnik się nagrzeje. Ponownie można go uruchomić dopiero jak wystygnie!
Czy to może być przyczyną?
Pozdrawiam.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Jeżeli nie ma szczelności w układzie chłodzenia to szybko ci sie zagotuje płyn chłodniczy,a jeżeli masz go za mało to świeci sie kontrolka ale zapalić powinno być go można nie słyszałem o takim zabezpieczeniu termicznym silnika.Mcleod pisze:Jutro podskoczę podłączyć pod komputer.
Zobaczyłem że w zbiorniczku płynu chłodniczego wężyk z lewej strony nie siedzi ciasno na wyjściu z otworem ze zbiorniczka płynu. Ułamała się plastikowa końcówka i wężyk przy końcu przepuszcza ciśnienie i troszkę płynu. Podejrzewam że dlatego palą mi się kontrolki gdy silnik się nagrzeje. Ponownie można go uruchomić dopiero jak wystygnie!
Czy to może być przyczyną?
Pozdrawiam.