Problemy z użytkowaniem wycieraczek przednich

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Woytas

#91 Post autor: Woytas »

KaDe pisze:le od tego czasu gdy włączam wycieraczki słychać głośne tarcie gumy o szybę....czy to prawidłowe ???
Po prostu za mocno dokręcił.

pozdr

robertgl17
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 02 maja 2010, 22:26
Imię: Rob
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira A 1.9 Comfort
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#92 Post autor: robertgl17 »

Żeby nie tworzyć nowego tematu.

Ostatnio zaobserwowałem u mnie taki mankament z wycieraczkami.

zostało mi 0,5 litra płynu do spryskiwaczy a zbiornik miałem prawie pełny więc postanowiłem na postoju wypsikać trochę ze zbiornika i przy okazji umyć szyby włączyłem zapłon ( bez włączenia silnika ) i włączyłem wycieraczki wraz ze spryskiwaczem.

Gdy zakończył się cykl wycierania, lewa wycieraczka ( od strony kierowcy ;) ) dostała "drgawek".
Chciała jakby podnieść się do góry ale coś ją blokował, lub jakby w mechanizmie wycieraczki przeskakiwały jakieś zębatki ( nie wiem jak to dokładnie ująć ).

Powtórzyłem kilkakrotnie spryskiwanie i prawie za każdym razem tak się działo.

nigdy wcześniej tego nie zaobserwowałem.

Czyżby coś się psuło :?:

podbiel

#93 Post autor: podbiel »

A przypadkiem wycieraczki nie pracują ci takimi skokami? Ja miałem identyczny objaw jak zacierał się mechanizm wycieraczek (taka oska od napędu prawej wycieraczki w mechanizmie ) Wyciągnąłem mechanizm i chciałem to przesmarować ale za cholere nie szło tego rozłożyć. Musiałem wymienić cały mechanizm bez silnika (na alle używka 100)

robertgl17
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 02 maja 2010, 22:26
Imię: Rob
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira A 1.9 Comfort
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#94 Post autor: robertgl17 »

No właśnie nie.

Gdy wyłączam wycieraczki i wracają one w dolne położenie,prawa pozostaje w miejscu spoczynku a lewa w tym czasie jakby chciała jeszcze trochę sobie popracować, ale nie miała siły, dostaje dziwnych drgawek.
Dzieje się tak tylko gdy silnik nie jest włączony.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#95 Post autor: Harry200 »

A jak podniesiesz wycieraczki i włączysz to też masz takie objawy..

podbiel

#96 Post autor: podbiel »

Mimo wszystko sprawdził bym tą ośkę. Dużo roboty nie ma, nawet bez garażu da radę.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#97 Post autor: Harry200 »

Tak jak pisze podbiel będzie to raczej problem z zacierającą się którąś ośką od wycieraczek,sam też to przerabiałem w ubiegłą zimę ale udało mi się rozebrać oczyścić i nasmarować .Teraz śmiga bez problemowo..

robertgl17
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 02 maja 2010, 22:26
Imię: Rob
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira A 1.9 Comfort
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#98 Post autor: robertgl17 »

Obawiam się, że mi mechanizm zaczyna padać. Wycieraczki zwalniają, są jakby anemiczne.
Na razie przesmarowałem ośki, ale nie wiem na ile to starczy.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#99 Post autor: Dziadek13 »

robertgl17 pisze:Obawiam się, że mi mechanizm zaczyna padać. Wycieraczki zwalniają, są jakby anemiczne.
Na razie przesmarowałem ośki, ale nie wiem na ile to starczy.
Sprawdź pobór prądu wycieraczek jak będzie duży to coś stawia opór,zaciera sie.
Lub luknij tu Naprawa wycieraczek tam jest dużo miejsc do zacierania sie należy wyjąc mechanizm i potraktować go całościowo no chyba że dopływ prądu do wycieraczek jest utrudniony,słaby kontakt.śniedź na stykach itd.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#100 Post autor: firek »

robertgl17, skoro wycieraczki już zwalniaja to na smarowanie jest już za póżno...szczególnie że smarowanie od góry w przypadku tego konkretnego mechanizmu na niewiele się zdaje...
Teraz pozostaje już tylko demontaz machanizmu, jego rozbiórka, przesmarowanie i ponowne cieszenie się nienaganną pracą wycieraczek :lol:
Przeszedłem przez ten problem.... ;) Pozdrawiam

emjot

#101 Post autor: emjot »

Ja też. Miałem też drgawki - tuż przed całkowitym zatarciem mechanizmu. Pojeździłem trochę z wyłączonym bezpiecznikiem - dla bezpieczeństwa silnika. Ogólnie, to już dwa razy przechodziłem tą sytuację - za pierwszym razem trochę zły smar był i szybko go wypłukało.

Mechanizm zostawiłem u teścia, gdy przyjechałem był już rozłożony - najpierw w imadle zablokowany i młotkiem, potem trzeba było wybić tą tulejkę, wyczyścić, przesmarować i włożyć - bite 2h pracy. Ale działa od tamtego czasu bez problemu.

robertgl17
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 02 maja 2010, 22:26
Imię: Rob
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira A 1.9 Comfort
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#102 Post autor: robertgl17 »

A smar to jaki powinien byc w tym przypadku ?
Jakis szczegolny ?

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#103 Post autor: firek »

robertgl17, ja użyłem smaru miedzianego i narazie wszystko śmiga jak ta lala ;)

pagor1

#104 Post autor: pagor1 »

firek pisze:robertgl17, skoro wycieraczki już zwalniaja to na smarowanie jest już za póżno...
Potwierdzam słowa kolegi, rozebrać trzeba profilaktycznie już przy pierwszych objawach zwalniania pracy czy przeskakiwania. Ja po wyciągnięciu mechanizmu stwierdziłem że środkowy sworzeń jest już prawie zatarty. Przy 3 godzinnej walce z wybiciem sworznia uszkodziłem odlew, i pęknięcie przy próbie składania skończyło się złamaniem. Skręciłem mechanizm kawałkami cienkiej blachy oraz dużą ilością Poxipolu. O dziwo sworznie na których pracują wycieraczki rozebrałem bez użycia siły.
Puenta po serwisie wycieraczek: nie wiedziałem że mogą wycierać z taką szybkością.

A co do samych wycieraczek, ja stosuję naprawdę dobre i najtańsze czyli Champion (~35zł/szt) i wymieniam co 1,5roku.

fabidan

#105 Post autor: fabidan »

w swojej zafi założyłem niedawno valeo silencio z wskaźnikiem zużycia 2 x600mm + do tego wycieraczka na tył 400mm(która już dawno wołała o wymianę :)), spisują się przyzwoicie i oczywiście nie ma problemu z zahaczaniem jedna o drugą; cena ok 60 zł za przód i 25 zł za tył
kupowałem tu: Valeo Silencio przód i Valeo tył

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria i wnętrze”