Napinacz paska

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

Napinacz paska

#1 Post autor: firek »

Napinacz paseczka wielorowkowego mi dzis zakończył życie, naszczęscie udało sie wrócic do domu(z rolki napinacza zostało pół rolki i z paska 1/3). Nie wiecie czy da sie sama rolke zmienic czy trzeba cały napinacz, i jak coś jakie to moga byc koszty. Pozdro 4all ;)

Anony Mous

#2 Post autor: Anony Mous »

Prawdopodobnie zatarło się łożysko na rolce napinacza (częste uszkodzenie tego typu) i rolka rozleciała się na kawałki?Nie słyszałeś wcześniej dziwnych dźwięków z pod maski?

Napinacz u Ciebie wygląda tak :arrow: http://www.allegro.pl/item801793996_nap ... 6_1_8.html

Jak widać rolka jest przykręcana do napinacza ale czy jest sama do kupienia tego nie wiem....ale Polak potrafi ;)

Paski są dwa rodzaje w zależności czy masz klimę czy nie.Cena nie będzie kosmiczna ok 50zł.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#3 Post autor: firek »

Rolka sie na szczęście nie rozleciała, tylko właśnie na skutek zatarcia łozyska, stanęłą w miejscu, a pasek zrobił swoje i stopił ją aż do samego łożyska :/
Udało mi sie dostac sama rolkę i tu niestety dostępne były tylko w orginale GM- koszt 80 PLN-ów + oczywiscie pasek Conti 40 PLN-ów. Robocizna własna-Bezcenna-podobnie jak satysfakcja z dobrze wykonanej roboty :D Pozdro

broda323

#4 Post autor: broda323 »

Podłączę się pod temat bo u mnie właśnie się kończy to łożysko i znalazłem to

http://allegro.pl/rolka-napinacza-opel- ... 77644.html

i teraz zastanawiam się czy potrzebna jakaś prasa żeby wymienić tą rolkę bo z jednej strony napinacza widać jakąś śrubę czy coś ale z drugiej to u mnie jest to wszystko zasłonięte jakąś zaślepką. :?: :?: :?:

Tooomuss

#5 Post autor: Tooomuss »

broda323 pisze: i teraz zastanawiam się czy potrzebna jakaś prasa żeby wymienić tą rolkę bo z jednej strony napinacza widać jakąś śrubę czy coś ale z drugiej to u mnie jest to wszystko zasłonięte jakąś zaślepką. :?: :?: :?:
Nie potrzebna żadna prasa, ściągasz ta zaślepkę, odkręcasz śrubę znajdująca się pod tą zaślepka wyciągasz rolkę, zakręcasz nową rolke i gotowe ;)

broda323

#6 Post autor: broda323 »

Dzięki Tooomuss, :piwo: się należy

Awatar użytkownika
Samer
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 09 maja 2009, 20:13
Imię: Darek
Lokalizacja: Toruń
Auto: 1.8 140 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#7 Post autor: Samer »

To ja jeszcze coś dorzucę ;) Z małą aktualizacją.

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?p=12838#12838

leszeksz2
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 28 sty 2014, 10:48
Imię: Leszek
Lokalizacja: Bielsk Podl.
Auto: Zafira A
Model: A
Oznaczenie silnika: z18xe
Gender:

#8 Post autor: leszeksz2 »

Witam.
Odświeżę temat.
Mam do wymiany rolkę paska wieloklinowego (luz i szum). Jak to zrobić? Czy trzeba wyjąć cały napinacz? I spawa najważniejsza: jaki jest gwint (prawy czy lewy) na śrubie mocującej rolkę do napinacza.
Z tego co wiem śruba mocująca napinacz do bloku silnika ma prawy gwint.
W poprzednim Oplu jak wymieniałem rolkę to gwint miałem lewy. Próbowałem różnymi sposobami odkręcać w prawo i nic. Dopiero na forum dowiedziałem się że jest lewy.
Jak jest w Zafirze?

Skasowany użytkownik 23188

#9 Post autor: Skasowany użytkownik 23188 »

Cześć,

Mam taki mały dylemat.
Otóż ostatnio skompletowałem sobie części do wymiany w aucie: tzn. paski, rolki, pompa
wody, napinacz.
Zabrałem się za wymianę paska od osprzętu, ale w sumie jak już i tak zdjąłem łapę
silnika i wyjąłem inne części - to postanowiłem wymienić także pozostałe (rozrząd).
A więc: zdjąłem osłony, koło pasowe, ustawiłem wszystko "wg znaków", zablokowałem
koła i .... patrzę na napinacz (paska rozrządu). Szwajcar płakał jak sprzedawał, do dzisiaj do
mnie dzwoni jak tam jego auto ... :evil:
Napinacz jest przykręcony na śrubę typu "torx" (!), problem jest tego typu, że Pan
Szwajcar tak wyrobił ten torx, że nie ma opcji żeby go wykręcić. Ani drgnie.

Jaki polecacie patent na coś takiego ? Jak mam to wykręcić ?

Wczoraj byłem już taki zły, że po prostu skręciłem to wszystko do kupy ....
Miejsca nie ma na tyle, żeby wbić torxa o większym rozmiarze.
Nawiercić też nie ma jak. Wykrętak także się nie zmieści.

Druga sprawa - jaki matoł przykręca używaną (wyrobioną) śrubą napinacz ... :roll:

W załączniku widać na innym zdjęciu "normalną" śrubę z łbem, a u mnie tak
jak wyżej napisałem wkręcona jest śruba torx.

Proszę o poradę.
Załączniki
IMG-20120624-01095.jpg

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#10 Post autor: Janus »

Zeszlifuj łeb śruby na zwykły 6-kąt. Trochę zabawy ale najpewniejszy chwyt.
Ewentualnie mały klucz typu "rur-hak"... Śruby raczej nie urwiesz, bo korpus pompy oleju jest jakimś stopem aluminium. Napinacz jest mocowany do korpusu pompy oleju wg mojej wiedzy. Co innego ze śrubami pompy wody. Tutaj polecam bardzo uważać...
Ostatnio wyjmowałem pompę w Vectrze A C20NE kolegi (prawie ten sam blok co LET). Najgorsza jest śruba od pompy najbliższa rozrządu - bo ma najdłuższy gwint w bloku więc najmocniej trzyma. Otwory są na śruby M8 i nie wiem czy nie mają drobniejszego gwintu niż standard. A wiem to dlatego, że wspomniana śruba nam się urwała. Straciliśmy parę ładnych godzin na rozwiercenie, przegwintowanie :(
Ostatnio zmieniony 21 mar 2017, 10:17 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz

Skasowany użytkownik 23188

#11 Post autor: Skasowany użytkownik 23188 »

Jedyne co mi przychodzi na myśl (jeśli chodzi o zeszlifowanie) to multi-szlifierka z giętkim wałkiem.
Zobaczymy czy to coś pomoże.

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#12 Post autor: wampir11111 »

Paweł miałem to samo i pomógł mały ostry przecinak i młotek :piwo: Jeden strzał i śruba się poluzowała :lol: Potem torx i się odkręciło
Jak masz napinacz do wymiany to staraj się ruszyć ta podkładkę tam gdzie wchodzi imbus do napinania do tyłu po pójdzie razem ze śrubą
Ostatnio zmieniony 21 mar 2017, 15:51 przez wampir11111, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 23188

#13 Post autor: Skasowany użytkownik 23188 »

wampir11111 pisze:Paweł miałem to samo i pomógł mały ostry przecinak i młotek :piwo: Jeden strzał i śruba się poluzowała :lol: Potem torx i się odkręciło
Jak masz napinacz do wymiany to staraj się ruszyć ta podkładkę tam gdzie wchodzi imbus do napinania do tyłu po pójdzie razem ze śrubą
Dzięki za radę :!: Kupiłem jeszcze nasadki typu spline. Dam znać co do efektu.

Aha - ostatnie pytanie.
Czy jako zamiennik tej śruby można zastosować "zwykłą" śrubę M8x50 (rozmiar taki jak
podane w ECAT) czy kupić "dedykowaną" :lol: w serwisie Opla ?
Ostatnio zmieniony 22 mar 2017, 09:17 przez Skasowany użytkownik 23188, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#14 Post autor: wampir11111 »

pawelekm pisze:
wampir11111 pisze:Paweł miałem to samo i pomógł mały ostry przecinak i młotek :piwo: Jeden strzał i śruba się poluzowała :lol: Potem torx i się odkręciło
Jak masz napinacz do wymiany to staraj się ruszyć ta podkładkę tam gdzie wchodzi imbus do napinania do tyłu po pójdzie razem ze śrubą
Dzięki za radę :!: Kupiłem jeszcze nasadki typu spline. Dam znać co do efektu.

Aha - ostatnie pytanie.
Czy jako zamiennik tej śruby można zastosować "zwykłą" śrubę M8x50 (rozmiar taki jak
podane w ECAT) czy kupić "dedykowaną" :lol: w serwisie Opla ?
Pewnie że tak tylko twardość 10,9 też tak mam i święty spokój :ok:

Skasowany użytkownik 23188

#15 Post autor: Skasowany użytkownik 23188 »

Ok. Rozrząd wymieniony.
Niestety na napinacz nie miałem innej śruby jak "zwykła" ... :|
Bez problemów się nie obyło :roll: , ale udało się.
Dziękuję za rady.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”