[A/B] Spryskiwacze mgłowe od Opla Insigni.
Zamontowałem do Zafiry A
Czas Montażu: około 15 minut
Koszt: (ASO Warszawa, ul. Radzymińska) ~18,30zł za komplet
Satysfakcja: Ogromna!
PS. Zrobiłem wiele zdjęć i mógłbym zrobić instrukcje wymiany w Zosi A, tylko nie wiem czy w tym temacie (sądzę że jak zrobię to na 16 stronie tego tematu to może się zapodziać dla innych) czy w jakimś nowym. Powiedzcie co o tym sądzicie?
Czas Montażu: około 15 minut
Koszt: (ASO Warszawa, ul. Radzymińska) ~18,30zł za komplet
Satysfakcja: Ogromna!
PS. Zrobiłem wiele zdjęć i mógłbym zrobić instrukcje wymiany w Zosi A, tylko nie wiem czy w tym temacie (sądzę że jak zrobię to na 16 stronie tego tematu to może się zapodziać dla innych) czy w jakimś nowym. Powiedzcie co o tym sądzicie?
Instrukcja montażu spryskiwaczy mgłowych z Opla Insignii do Opla Zafiry A
Potrzebny czas: 15-25minut (mi zajęło to około 20minut, przy zerowej wiedzy jak to się robi)
Koszt: zakup spryskiwaczy w ASO, komplet 18,20zł (Warszawa, ul. Radzymińska, marzec 2011)
Potrzebne przedmioty
1. Opel Zafira A
2. Spryskiwacze z Opla Insygnii, nr katalogowe 1451329 oraz 1451330
3. Śrubokręt płaski (opcjonalnie w celu pomocy)
4. Młotek albo coś cięższego (też opcjonalnie w celu perswazji)
Krok Po Kroku - Kliknij na zdjęcie by powiększyć
1. Podnosimy maskę i zdejmujemy pokrywę z podszybia, trzyma się na dwóch zaczepach zaznaczonych na obrazku.
2. Odginamy zaczep (Uważajcie żeby nie wyłamać) i wypychamy naciskając od góry stare zaczepy. U mnie z tym zeszło najwięcej czasu bo siedziały strasznie mocno, o ile od strony pasażera wypchnąłem kciukiem, to od strony kierowcy uderzałem w stary spryskiwacz kombinerkami (ciężkimi) przez "zderzak" (żeby nie zniszczyć nic użyłem prawie skończonej, spłaszczonej rolki papieru toaletowego )
Zaczepy zaznaczone na żółto na zdjęciu
3. Kolejnym i ostatnim krokiem wymagającym odrobiny wysiłku jest zdjęcie wężyków ze starych spryskiwaczy i założenie ich na nowe. Trzeba jedynie uważać żeby nie ułamać końcówek spryskiwaczy.
4. Po założeniu wężyków wpychamy spryskiwacze na nowe miejsce, aż do usłyszenia charakterystycznego kliknięcia i zakładamy pokrywę podszybia z powrotem na miejsce
Mam nadzieję że pomogłem niektórym z was Jak coś nie jest jasne to pytać, choć sam mam o tym nikłe pojęcie
Szerokości koleżanki i koledzy.
Potrzebny czas: 15-25minut (mi zajęło to około 20minut, przy zerowej wiedzy jak to się robi)
Koszt: zakup spryskiwaczy w ASO, komplet 18,20zł (Warszawa, ul. Radzymińska, marzec 2011)
Potrzebne przedmioty
1. Opel Zafira A
2. Spryskiwacze z Opla Insygnii, nr katalogowe 1451329 oraz 1451330
3. Śrubokręt płaski (opcjonalnie w celu pomocy)
4. Młotek albo coś cięższego (też opcjonalnie w celu perswazji)
Krok Po Kroku - Kliknij na zdjęcie by powiększyć
1. Podnosimy maskę i zdejmujemy pokrywę z podszybia, trzyma się na dwóch zaczepach zaznaczonych na obrazku.
2. Odginamy zaczep (Uważajcie żeby nie wyłamać) i wypychamy naciskając od góry stare zaczepy. U mnie z tym zeszło najwięcej czasu bo siedziały strasznie mocno, o ile od strony pasażera wypchnąłem kciukiem, to od strony kierowcy uderzałem w stary spryskiwacz kombinerkami (ciężkimi) przez "zderzak" (żeby nie zniszczyć nic użyłem prawie skończonej, spłaszczonej rolki papieru toaletowego )
Zaczepy zaznaczone na żółto na zdjęciu
3. Kolejnym i ostatnim krokiem wymagającym odrobiny wysiłku jest zdjęcie wężyków ze starych spryskiwaczy i założenie ich na nowe. Trzeba jedynie uważać żeby nie ułamać końcówek spryskiwaczy.
4. Po założeniu wężyków wpychamy spryskiwacze na nowe miejsce, aż do usłyszenia charakterystycznego kliknięcia i zakładamy pokrywę podszybia z powrotem na miejsce
Mam nadzieję że pomogłem niektórym z was Jak coś nie jest jasne to pytać, choć sam mam o tym nikłe pojęcie
Szerokości koleżanki i koledzy.
Instrukcja napisana, narazie tylko dla Zafiry A, bo tylko taką mam na stanie
Wymiana Sprysków - Fotoinstrukcja
Wymiana Sprysków - Fotoinstrukcja
- guma75
- Bywalec
- Posty: 146
- Rejestracja: 08 cze 2010, 13:49
- Imię: Waldek
- Lokalizacja: Hannover
- Auto: Opel Zafira B 1,9CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
również założyłem. Ktoś pytał o zapadkę pod spodem, która trzyma dyszę. Widać ja na obrazku:
Uploaded with ImageShack.us
u mnie spryski pięknie chodzą bez regulacji.
Uploaded with ImageShack.us
u mnie spryski pięknie chodzą bez regulacji.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez guma75, łącznie zmieniany 1 raz.
GUMA75
Właśnie jestem po rozmowie z Panem z Opla, niestety muszę Was zmartwić, w Insigni kombi z tyłu jest taki sam "siusiak" jak u nas w ZA., Więc nie ma co wymieniać, podobno w Peugeocie 407 jest mgiełka z tyłu , tylko czy da się to jakoś zaadoptować? Jakby ktoś potrzebował jakieś części do swojej Zosi to dajcie znać może się coś załatwi.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Wymieniłem i ja, fajnie chodzą tyle, że trzeba podregulować, dowiedziałem się w ASO, że mają do tego specjalny przyrząd .
Wie ktoś może, jak wygląda końcówka przewodu przed spryskiem od strony kierowcy , u mnie helmut ułamał końcówkę przy starym i poobwijał taśmą izolacyjną, normalnie - załamka
Wie ktoś może, jak wygląda końcówka przewodu przed spryskiem od strony kierowcy , u mnie helmut ułamał końcówkę przy starym i poobwijał taśmą izolacyjną, normalnie - załamka
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.