Raczej powiem, że za wysoko opryskane miałem auto dookołanorbert_p pisze:Może musisz je bardziej wcisnąć. Wtedy będą bardziej wystawać i psikać trochę wyżej (jeśli psikają za nisko). U siebie wcisnąłem bardzo mocno i nic nie muszę regulować.Bodek_K pisze:fajnie chodzą tyle, że trzeba podregulować
[A/B] Spryskiwacze mgłowe od Opla Insigni.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
tam nie ma jakiejś specjalnej końcówki na tym przewodzie - to zwyczajny wężyk gumowy (igielitowy) o średnicy wewnętrznej dopasowanej do końcówki spryskiwacza, możliwe że Helmut coś tam grzebał, np w czasie niskiej temperatury i stwardniały wężyk mu po prostu pękł wzdłużnie i dlatego owinął go taśmą w celu uszczelnieniaBodek_K pisze:Wie ktoś może, jak wygląda końcówka przewodu przed spryskiem od strony kierowcy
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Patrzyłem w EPC i nic ciekawego nie znalazłem, u mnie jest gumowy pomiędzy spryskami, a do pierwszego od strony kierowcy dochodzi przewód z jakiegoś plastiku lub masy plastycznej (karbowany), nie jest to guma, a końcówka jest rozwalona i luźno chodzi na spryskiwaczu, dlatego zrobiłem na razie to co helmut - zakleiłem taśmą , ale jak dla mnie to tak nie może zostać i coś z tym muszę zrobić.MieHor pisze:tam nie ma jakiejś specjalnej końcówki na tym przewodzie - to zwyczajny wężyk gumowy (igielitowy) o średnicy wewnętrznej dopasowanej do końcówki spryskiwacza, możliwe że Helmut coś tam grzebał, np w czasie niskiej temperatury i stwardniały wężyk mu po prostu pękł wzdłużnie i dlatego owinął go taśmą w celu uszczelnieniaBodek_K pisze:Wie ktoś może, jak wygląda końcówka przewodu przed spryskiem od strony kierowcy
Szkoda, że nie zrobiłem fotki
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Dla mnie to banalna sprawa. Bierz stary sprysk z końcówką, idź do castoramy lub obi itp, dobierz wężyk (najtańszy, bez jakiś wzmocnień - bo po co), kup ile trzeba (z nawiązką) i wymień.Bodek_K pisze:Patrzyłem w EPC i nic ciekawego nie znalazłem, u mnie jest gumowy pomiędzy spryskami, a do pierwszego od strony kierowcy dochodzi przewód z jakiegoś plastiku lub masy plastycznej (karbowany), nie jest to guma, a końcówka jest rozwalona i luźno chodzi na spryskiwaczu, dlatego zrobiłem na razie to co helmut - zakleiłem taśmą , ale jak dla mnie to tak nie może zostać i coś z tym muszę zrobić.
Szkoda, że nie zrobiłem fotki
Ja myślałem, że masz ułamany jakiś króciec, a jeśli chodzi o wężyk to patrz wyżej
Witam wszystkich właśnie jestem po montażu spryskiwaczy co do efektu nie mogę się wypowiedzieć po mimo przeczytaniu parę razy tego całego postu niestety moje spryskują bardzo nisko i dlatego się pytam czy ta regulacja reguluje również w pionie czy tylko w poziomie (wiem, że trzeba dorobić kluczyk) - proszę o poradę znawców tematu.
Dzisiaj to zrobiłem
Pstryknąłem kilka fotek i chciałem wrzucić na forum, okazało się jednak, że piowit zrobił to przede mną (http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=6708)
Niestety odnośniki do zdjęć nie działają a w dodatku temat jest zamknięty, więc swoich fotek nie wrzuciłem
W Katowicach aktualna cena to 18 pln za komplet końcówek.
Pstryknąłem kilka fotek i chciałem wrzucić na forum, okazało się jednak, że piowit zrobił to przede mną (http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=6708)
Niestety odnośniki do zdjęć nie działają a w dodatku temat jest zamknięty, więc swoich fotek nie wrzuciłem
W Katowicach aktualna cena to 18 pln za komplet końcówek.
Ostatnio zmieniony 26 lis 2017, 11:43 przez Rybka, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Bywalec
- Posty: 190
- Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Ja do regulacji tych spryskiwaczy używałem pęsety.d.marco pisze: to tak jak u mnie dlatego spytałem o tę regulacje
Da się wtedy regulować bez problemu góra-dół i lewo-prawo.
Taka jedna uwaga , przed regulacją psiknąłem w te dysze jakimś WD40 i lekko poruszałem dyszami żeby lżej chodziła regulacja. Jak już uszczelka "załapała" to smarowidło to bez problemu dało się regulować.
Nie zmienia to faktu że te dysze zużywają równie dużo wody jak te oryginalne.
Nie za bardzo wiem jak powinno wyglądać prawidłowe "olewanie". Jak na razie u mnie to oprócz przedniej szyby (to jest ok) lekko mokrzy są przechodnie po bokach samochodu jak również dach lekko moknie.
pozdrawiam
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
wybitnie Ci się wydaje Od kiedy zamontowałem mgłowe zużycie płynu spadło o połowę Zobaczysz to zwłaszcza przy złej pogodzie,gdy często myjesz szybę i lampy Pierwsza zima z ZB poszło chyba z 4,5 bańki 5l płynu, od montażu w porywach 2 przez zimęzbyszekm80 pisze:wydaje mi się że zużywają więcej płynu niż stara wersja.