Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Możliwe że w związku z temperaturą ma miejsce efekt rozszerzalności termicznej jakichś elementów, i jest deficyt środków smarnych.... Zdjąć boczek i oblukać....
kaliope zrobił ładnego tutka o ściąganiu boczków ---> w dziale Car Audio
U mnie było podobnie i przesmarowałem wazeliną uszczelki w ramkach drzwi i problem zniknął.... . Trzeba to robić uważnie by nie pobrudzić uszczelek za dużo .
Prowadnice szyb, oraz uszczelki można "przesmarować " szarym mydłem. Pomaga przy piszczeniu i skrzypieniu. Kiedyś taka porada była zamieszczona w jakiejś książce Sam Naprawiam, ale nie pamiętam już w której. Próbowałem i pomaga.
Lorry ma rację rozebrać przesmarować i zamknąć spokój na jakieś 5 lat, a pozostawienie takiego stanu rzeczy kończy się zazwyczaj zerwaniem linki i tak trzeba rozbierać ... zazwyczaj (doświadczenie z innych samochodów) objawia się to po pięciu latach użytkowania.
Aston pisze:Lorry ma rację rozebrać przesmarować i zamknąć spokój na jakieś 5 lat
Nie trzeba nic rozbierać bo to piszczy w prowadnicach (ramkach drzwi) a nie wewnątrz drzwi pod tapicerką..... . Krótko trwały efekt spokoju zapewni WD40 a wazelinka na dłużej....
Aston pisze:Lorry ma rację rozebrać przesmarować i zamknąć spokój na jakieś 5 lat, a pozostawienie takiego stanu rzeczy kończy się zazwyczaj zerwaniem linki i tak trzeba rozbierać ... zazwyczaj (doświadczenie z innych samochodów) objawia się to po pięciu latach użytkowania.
Piszczący, dość upierd.... dzwiek dochodzi raczej z zewnętrznej strony drzwi na wysokości dolnej, poziomej uszczelki szyby zarówno kierowcy jak i pasażera, nie wiem czy jest sens rozbierać całe drzwi, szybki chodzą raczej gładko i bez zarzutu.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
no to smarować trzeba łączenia tam gdzie się krzyżują elementy (pracują) oraz te ruchome elementy które są mocowane do samochodu/szyby generalnie tam gdzie się coś przesuwa, rusza itd.
fakt w Zosi nie rozkręcałem boczków ale zasada zawsze ta sama jak smarujesz to jedziesz
Bodek_K pisze:dzwiek dochodzi raczej z zewnętrznej strony drzwi na wysokości dolnej, poziomej uszczelki szyby
bo to jest właśnie to miejsce gdzie zaciera się szyba wystarczy tam dobrze przesmarować.
Bodek_K zrób tak jak napisałem lub sposobem aszifo na próbę i sprawa będzie jasna. Na 99,99% nie trzeba żadnych drzwi rozbierać..... w przednich drzwiach jest mechanizm mniej więcej taki jak pisze aszifo i jest on fabrycznie dobrze nasmarowany.