Zafira A - szarpanie podczas ruszania, przyspieszania
Moderator: Sebu$
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
Może trochę dla niektórych wyda się to dziwne, ale sprawdźcie sobie sprzęgła.
Mogą być minimalnie zcentrowane tarcze sprzęgłowe i takie efekty będą się pojawiać. Oczywiście po pewnym czasie uczy się operować pedałem sprzęgła i efekt zanika. Do czasu aż posypie się dwumasa albo docisk....
Mogą być minimalnie zcentrowane tarcze sprzęgłowe i takie efekty będą się pojawiać. Oczywiście po pewnym czasie uczy się operować pedałem sprzęgła i efekt zanika. Do czasu aż posypie się dwumasa albo docisk....
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
moje przeoczenie z dwumasą, nie spojrzałem na sygnaturke...
Jak dokładniej przeanalizowałem problem to też teraz stawiam na układ wysokiego napięcia czyli świece, przewody, moduł zapłonowy. Powinny pojawić się jednak błędy o wypadaniu zapłonu więc podpięcie pod kompa nie zaszkodzi a pomoże...
Jak dokładniej przeanalizowałem problem to też teraz stawiam na układ wysokiego napięcia czyli świece, przewody, moduł zapłonowy. Powinny pojawić się jednak błędy o wypadaniu zapłonu więc podpięcie pod kompa nie zaszkodzi a pomoże...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
-
- Przeglądacz
- Posty: 93
- Rejestracja: 22 sie 2010, 16:11
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Łódź, Kielce
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Family
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
Witam,
Podepnę się z moim problemem. Otóż mam podobnie, ale po zimie jakby Zafira mniej poszarpywała. Do soboty, kiedy to wymieniłem olej, filtry oleju i powietrza. Problem powrócił albo raczej stał się bardziej uciążliwy. Może ktoś ma jakiś pomysł jak wymiana filtrów, a raczej filtra powietrza wpływa na zwiększenie poszarpywania autka?
Przepustnicę czyściłem w zeszłym roku, egr wygląda na sprawny i jest też czysty. Zastanawiam się na DIS-em i jego wymianą wraz ze świecami.
Podepnę się z moim problemem. Otóż mam podobnie, ale po zimie jakby Zafira mniej poszarpywała. Do soboty, kiedy to wymieniłem olej, filtry oleju i powietrza. Problem powrócił albo raczej stał się bardziej uciążliwy. Może ktoś ma jakiś pomysł jak wymiana filtrów, a raczej filtra powietrza wpływa na zwiększenie poszarpywania autka?
Przepustnicę czyściłem w zeszłym roku, egr wygląda na sprawny i jest też czysty. Zastanawiam się na DIS-em i jego wymianą wraz ze świecami.
Pozdrawiam,
Grzegorz
---------------
Obecnie:
Zafira B 1.8 Family
Fiat Freemont 2.0
Suzuki Marauder 125
Poprzednio były:
Zafira A 1.8
Ford Sierra 2.0 DOHC
Porsche 944, 2.5
Grzegorz
---------------
Obecnie:
Zafira B 1.8 Family
Fiat Freemont 2.0
Suzuki Marauder 125
Poprzednio były:
Zafira A 1.8
Ford Sierra 2.0 DOHC
Porsche 944, 2.5
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
W jednym przypadku po wymianie filtra powietrza może dojść do szarpania,przed wymianą filtr był brudny i były większe opory ssania co dawało bogatszą mieszankę gazu z powietrzem( ale to przy jeździe na gazie, przy benzynie nie powinno dawać różnicy).Jeżeli to występuje tylko na gazie to tak jak doradza sm trzeba odwiedzić gazowników..
Witam
Przepraszam, że podpinam się pod ten temat ale potrzebuję pomocy a objawy są powiedzmy podobne do tych z tematu postu.
Wczoraj pojawiło się przerywanie pracy na jednym z cylindrów przy zdecydowanym dodaniu gazu. Gdy dodaję go łagodnie auto spokojnie wkręca się na obroty bez żadnych problemów. Po podpięciu do komputera stwierdzono stukowe spalnie na jednym z cylindrów więc wymieniłem świece, ale nie ustąpiło. Wydaje mi się, że już wcześniej odczuwałem takie symptomy ale szybko ustępowały a teraz nic cały czas bez zmian. Dzieje się tak i na gazie i na benzynie. Po zmianie świec zaraz po odpaleniu było dobrze przez dwa dodania gazu a potem znowu to samo. Czy macie jakieś sugestie?
Będe wdzieczny za radę i pomoc
Pozdrawiam
Przemek
Przepraszam, że podpinam się pod ten temat ale potrzebuję pomocy a objawy są powiedzmy podobne do tych z tematu postu.
Wczoraj pojawiło się przerywanie pracy na jednym z cylindrów przy zdecydowanym dodaniu gazu. Gdy dodaję go łagodnie auto spokojnie wkręca się na obroty bez żadnych problemów. Po podpięciu do komputera stwierdzono stukowe spalnie na jednym z cylindrów więc wymieniłem świece, ale nie ustąpiło. Wydaje mi się, że już wcześniej odczuwałem takie symptomy ale szybko ustępowały a teraz nic cały czas bez zmian. Dzieje się tak i na gazie i na benzynie. Po zmianie świec zaraz po odpaleniu było dobrze przez dwa dodania gazu a potem znowu to samo. Czy macie jakieś sugestie?
Będe wdzieczny za radę i pomoc
Pozdrawiam
Przemek
GAZ , GAZ , GAZ ...
Odpiąć aku , zresetować autoadaptację. Pojeździć na NoPb jakiś czas i zobaczyć czy w dalszym ciągu jest problem.
U mnie było tak samo. Byłem u gazowników i okazało się , że są rozjechane mapy od gazu , przez co wariował też i na benzynie.
Ustawili mapy i po kilku dniach na zimnym i na benzynie przestał szarpać. Jednak rewelacji nie było. Pojechałem jeszcze raz i: parownik mam trochę na nic bo nie trzyma ciśnień , jeszcze raz dopasował mapy gazu do benzyny ... i jest lepiej , a nawet dużo lepiej.
Odpiąć aku , zresetować autoadaptację. Pojeździć na NoPb jakiś czas i zobaczyć czy w dalszym ciągu jest problem.
U mnie było tak samo. Byłem u gazowników i okazało się , że są rozjechane mapy od gazu , przez co wariował też i na benzynie.
Ustawili mapy i po kilku dniach na zimnym i na benzynie przestał szarpać. Jednak rewelacji nie było. Pojechałem jeszcze raz i: parownik mam trochę na nic bo nie trzyma ciśnień , jeszcze raz dopasował mapy gazu do benzyny ... i jest lepiej , a nawet dużo lepiej.
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
-
- Przeglądacz
- Posty: 93
- Rejestracja: 22 sie 2010, 16:11
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Łódź, Kielce
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Family
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
Dodam do tematu swoje spostrzeżenia. Autko nadal szarpie. Na benzynie mniej, na gazie bardziej. Objawy są takie jakby momentami dostawał więcej powietrza, potem mniej, tracił trochę mocy a potem mu przybywało. W czasie ostatnich opadów deszczu zauważyłem, że szarpie bardziej. Jakieś sugestie? A może gdzieś za filtrem zaciąga lewe powietrze? Sam już nie co robić... nie chciałbym się władować w koszty i wymieniać po kolei wszystkie potencjalne elementy typu świece, dis, egr itd. jeśli nie znam rozwiązania problemu, który może leży gdzieś indziej.
Pozdrawiam,
Grzegorz
---------------
Obecnie:
Zafira B 1.8 Family
Fiat Freemont 2.0
Suzuki Marauder 125
Poprzednio były:
Zafira A 1.8
Ford Sierra 2.0 DOHC
Porsche 944, 2.5
Grzegorz
---------------
Obecnie:
Zafira B 1.8 Family
Fiat Freemont 2.0
Suzuki Marauder 125
Poprzednio były:
Zafira A 1.8
Ford Sierra 2.0 DOHC
Porsche 944, 2.5
Kolego jeżeli objaw szarpania masz na PB i LPG to koniecznie kable WN do wymiany i ewentualnie świece,grego pisze:Szarpie i na gazie i na benzynie
piszesz że objawy nasilają się podczas deszczów a to jednoznacznie wskazuje na problem z iskrą, może nawet tańczą sobie na zewnątrz kabli - dobrze to widać podczas właśnie mrzawki
-
- Mieszkaniec
- Posty: 349
- Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Zegrze
- Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z22SE
- Gender:
Szarpanie z reguły nie jest objawem zużytych kabli WN - to jest problem występujący przy rozruchu jest on utrudniony i silnik może nierówno pracować a nie szarpać
- johanes
- Przeglądacz
- Posty: 65
- Rejestracja: 03 lis 2009, 17:03
- Imię: Johanes
- Lokalizacja: Gorlice
- Auto: opel zafira a
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Witam wszystkich z tym szarpaniem samochodu to różnie jest ja mam od początku kupna samochodu do dnia dzisiejszego po prostu nauczyłem sie z tym jerzdzic mam przejechane 120 tys. najgorzej jeżdzi sie w miescie trzeba przy ruszaniu dodawac wiecej gazu i przetrzymywac na sprzegle zeby nie zgasł a jak sie ruszy to zaczyna sie szarpanie , dławienie poza miastem jak sie go rozbuja to chodzi pieknie jak na gazie tak i na benzynie po prostu na wiekszych obrotach chodzi super.Byłem u kilku mechaników podłączałem pod kom
pa żadnego błedu , wymieniłem świece , zawór EGR , czyściłem przepustnice i nic . Pali bez problemu żądnych inych objawów niema , teraz nastawiam sie na kupno cewki zapłonowej zobaczymy co sie okaże Pozdrawiam
pa żadnego błedu , wymieniłem świece , zawór EGR , czyściłem przepustnice i nic . Pali bez problemu żądnych inych objawów niema , teraz nastawiam sie na kupno cewki zapłonowej zobaczymy co sie okaże Pozdrawiam