Zafira A - szarpanie podczas ruszania, przyspieszania
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Panowie większość objawów które tutaj opisujecie wskazuje na uszkodzenie w układzie wysokiego napięcia, a więc nieszczęsnego DIS-a(koszt jakieś 300 za Valeo) + ewentualna, a w zasadzie zalecana wymiana świec.
Oczywiście istnieje ryzyko że może byc inna przyczyna takiego szarpania (słabszy jeden cylinder, uszkodzony sterownik, przepływka), ale w 90% jeśli chodzi o Opelki przyczyną jest cewka.
Najlepsza metodą jest oczywiście podmiana podejrzanego elementu, ale nie wszystkie warsztaty maja na stanie nowe lub dobre cewki tylko do sprawdzenia...
Pozdro
Oczywiście istnieje ryzyko że może byc inna przyczyna takiego szarpania (słabszy jeden cylinder, uszkodzony sterownik, przepływka), ale w 90% jeśli chodzi o Opelki przyczyną jest cewka.
Najlepsza metodą jest oczywiście podmiana podejrzanego elementu, ale nie wszystkie warsztaty maja na stanie nowe lub dobre cewki tylko do sprawdzenia...
Pozdro
-
- Przeglądacz
- Posty: 93
- Rejestracja: 22 sie 2010, 16:11
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Łódź, Kielce
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Family
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
No właśnie sam już nie wiem. Dzisiaj nie padało, było sucho, ciepło a objawy nadal jakby się nasilały. I co ciekawsze bardziej na benzynie niż na gazie, a potem się zmniejszyły jak postałem dłużej w korku, po czym znowu się nasiliły i na lpg i na benzynie. Uczucie jest takie jakby auto ktoś momentami łapał za tylny zderzak i trzymał, albo też jak zaczyna się holować inne auto i na początku są takie szarpnięcia. Oczywiście u mnie w mniejszej skali, ale uczucie podobno: auto traci momentami część mocy, po czym znowu momentami zyskuje. Osobiście bardziej obstawiałbym jakieś problemy z powietrzem i jego ilością dostarczaną do silnika. A może to przepływomierz?GDA pisze:Kolego jeżeli objaw szarpania masz na PB i LPG to koniecznie kable WN do wymiany i ewentualnie świece,grego pisze:Szarpie i na gazie i na benzynie
piszesz że objawy nasilają się podczas deszczów a to jednoznacznie wskazuje na problem z iskrą, może nawet tańczą sobie na zewnątrz kabli - dobrze to widać podczas właśnie mrzawki
Pozdrawiam,
Grzegorz
---------------
Obecnie:
Zafira B 1.8 Family
Fiat Freemont 2.0
Suzuki Marauder 125
Poprzednio były:
Zafira A 1.8
Ford Sierra 2.0 DOHC
Porsche 944, 2.5
Grzegorz
---------------
Obecnie:
Zafira B 1.8 Family
Fiat Freemont 2.0
Suzuki Marauder 125
Poprzednio były:
Zafira A 1.8
Ford Sierra 2.0 DOHC
Porsche 944, 2.5
grego pisze:No właśnie sam już nie wiem. Dzisiaj nie padało, było sucho, ciepło a objawy nadal jakby się nasilały. I co ciekawsze bardziej na benzynie niż na gazie, a potem się zmniejszyły jak postałem dłużej w korku, po czym znowu się nasiliły i na lpg i na benzynie. Uczucie jest takie jakby auto ktoś momentami łapał za tylny zderzak i trzymał, albo też jak zaczyna się holować inne auto i na początku są takie szarpnięcia. Oczywiście u mnie w mniejszej skali, ale uczucie podobno: auto traci momentami część mocy, po czym znowu momentami zyskuje. Osobiście bardziej obstawiałbym jakieś problemy z powietrzem i jego ilością dostarczaną do silnika. A może to przepływomierz?GDA pisze:Kolego jeżeli objaw szarpania masz na PB i LPG to koniecznie kable WN do wymiany i ewentualnie świece,grego pisze:Szarpie i na gazie i na benzynie
piszesz że objawy nasilają się podczas deszczów a to jednoznacznie wskazuje na problem z iskrą, może nawet tańczą sobie na zewnątrz kabli - dobrze to widać podczas właśnie mrzawki
mysle ze nie kombinuj tylko poprostu zmien nowa cewke.. problem z glowy...
u mnie autko nie szarpie ale mam problem aby ruszyć nim bez dodawania gazu.... wiecie tak jak na manewrach na nauce jazdy delikatne ruszanie bez gazu więc nie wiem może ten typ tak ma. Czasem przy puszczaniu nogi z gazu zapala mi się check i jest to bląd dot. egr myślicie że czyszczenie jego coś pomoże?
u mnie przeplywki nie ma, a problem występuje tylko przy ruszaniu bez gazu tak jakby brakowalo mu mocy, na wolnych obratach pracuje równo wkręca się w obroty normalnie tylko jak z dużych prędkości np hamuje silnikiem tj delikatne szarpnięcie wtedy zapala się check i krzyczy czy że EGR
arebuk a u ciebie da rade ruszyć bez dodawania gazu?
arebuk a u ciebie da rade ruszyć bez dodawania gazu?
Witam wszystkich. mam ten sam problem czyli szarpie mi na wolniejszych obrotach przy redukcji i przy ruszaniu z mniejszymi obrotami 1500 - 2500. Sprawdzałem świece, są ok. mechanik przeczyścił dzisiaj przepustnice, bo była zawalona, jest lekka poprawa, ale na razie jeżdżę na paliwie, zeby sprawdzic czy będzie lepiej, bo na gazie było jeszcze gorzej. Jak to nie pomoze, to powiedzieli że to EGR moze byc do przeczyszczenia lub do wymiany? Auto to ZAFIRA 2001 1.8 z gazem... Pojeżdżę trochę, to dam znac czy cos to dało ...... Pozdrawiam
Kolego - na forum nie piszemy z włączonym Caps Lock
[ Dodano: Pon Cze 06, 2011 22:35 ]
witam ponownie jeśli chodzi o to szarpanie w mojej zafirce to sprawa została zakończona poprzez wymianę cewki zapłonowej .....po podłączeniu pod kompa pokazał się błąd (zakłócenia napięcia na 4 cylindrze)coś takiego....teraz chodzi jak tralala....pozdrawiam
Kolego - na forum nie piszemy z włączonym Caps Lock
[ Dodano: Pon Cze 06, 2011 22:35 ]
witam ponownie jeśli chodzi o to szarpanie w mojej zafirce to sprawa została zakończona poprzez wymianę cewki zapłonowej .....po podłączeniu pod kompa pokazał się błąd (zakłócenia napięcia na 4 cylindrze)coś takiego....teraz chodzi jak tralala....pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 03 cze 2011, 09:05 przez cygan79, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam serdecznie:)
I znów Was proszę o poradę, otóż z naszą Zafirką ( benzyna, 1.8 16v, silnik x18xe1) znowu zle:( po czyszczeniu przepustnicy i zaworu egr praktycznie nie da się nia jezdzic dopóki porządnie nie rozgrzeje sie silnik. Na zimnym silniku tak do ok 2 km przejechanej trasy bardzo szarpie, gasnie, skacze, zupełnie brak jej mocy, pozniej jest juz w miare ale nie dobrze. Dodam ze cewka zaplonowa sprawdzona i jest ok. Jak pisałam wyzej przepustnica , zawor egr wyczyszczona, zmieniony przepływomierz na orginalny siemens( choc dalej pokazuje błędy 0100 i 0110) i dalej tragedia:( Bardzo prosze o jakąś podpowiedz bo za 2 tyg jedziemy do Polski i troche kilometrów mamy do przejechania- dodam jeszcze że bylismy u kilku mechanikow i rozkładaja ręce, jeden zasugerowal że moze komputer jest walniety ale wydaje mi się że gdyby tak było to pokazywało by to na diagnostyce komputerowej?
I znów Was proszę o poradę, otóż z naszą Zafirką ( benzyna, 1.8 16v, silnik x18xe1) znowu zle:( po czyszczeniu przepustnicy i zaworu egr praktycznie nie da się nia jezdzic dopóki porządnie nie rozgrzeje sie silnik. Na zimnym silniku tak do ok 2 km przejechanej trasy bardzo szarpie, gasnie, skacze, zupełnie brak jej mocy, pozniej jest juz w miare ale nie dobrze. Dodam ze cewka zaplonowa sprawdzona i jest ok. Jak pisałam wyzej przepustnica , zawor egr wyczyszczona, zmieniony przepływomierz na orginalny siemens( choc dalej pokazuje błędy 0100 i 0110) i dalej tragedia:( Bardzo prosze o jakąś podpowiedz bo za 2 tyg jedziemy do Polski i troche kilometrów mamy do przejechania- dodam jeszcze że bylismy u kilku mechanikow i rozkładaja ręce, jeden zasugerowal że moze komputer jest walniety ale wydaje mi się że gdyby tak było to pokazywało by to na diagnostyce komputerowej?
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
0100 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza
0110 Czujnik temperatury powietrza zasysanego
Czyli coś z przepływką a raczej z czujnikiem temperatury powietrza zasysanego w przepływce,według mnie należało by sprawdzić ciągłość przewodów,wtyków przepływomierz ecu ale to mechanicy powinni zrobić jeżeli ten sam błąd występuje na starej i nowej przepływce chyba że nowa też walnięta.
0110 Czujnik temperatury powietrza zasysanego
Czyli coś z przepływką a raczej z czujnikiem temperatury powietrza zasysanego w przepływce,według mnie należało by sprawdzić ciągłość przewodów,wtyków przepływomierz ecu ale to mechanicy powinni zrobić jeżeli ten sam błąd występuje na starej i nowej przepływce chyba że nowa też walnięta.
Bardzo dziękuję za odpowiedz, cały czas od zakupu auta pokazuje te błędy i dlatego wymienilismy przepływomierz ale nadal to samo. Mhm, moze kupiliśmy zły( siemens) bo w momencie zakupu przepływka była nieorginalna bez jakichkolwiek numerow. Jaki powinien byc do naszej Zafiry?(benzyna, 1.8 16v, silnik x18xe1, rok 2000-elegance)
- oki
- Mieszkaniec
- Posty: 399
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 2.0 Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
ka2ja spróbuj z rana wypiąć wtyczkę z przepływomierza i zobacz jak ci pojedzie w trybie awaryjnym.
Ogólnie nic się nie stanie po za błędem i kontrolką na zegarach, ale komputer wejdzie w inną mapę i pomiar danych dla przepływomierza będzie brał i symulował z innych czujników.
Daj znać jaki efekt i czy coś było lepiej.
Ogólnie nic się nie stanie po za błędem i kontrolką na zegarach, ale komputer wejdzie w inną mapę i pomiar danych dla przepływomierza będzie brał i symulował z innych czujników.
Daj znać jaki efekt i czy coś było lepiej.