[A] Demontaż deski rozdzielczej w Zafirze A
Moderator: Sebu$
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
[A] Demontaż deski rozdzielczej w Zafirze A
Witam!
Mam potrzebę dostania się do zestawu wskaźników, w tym do MID-a. Przyglądałem się całej desce, jak i gdzie są mocowania i bez fachowej podpowiedzi na co zwrócić szczególną uwagę boję się do tego zabrać. Chodzi o to by nie przysporzyć sobie niepotrzebnych strat czy nawet nieodwracalnych szkód. W "Instrukcji sam naprawiam ..." opis tych czynności dotyczy Astry II, a brak jest opisu dla Zafiry. Właśnie deski rozdzielcze w obu tych modelach są całkowicie odmienne. Może ktoś już wykonywał samodzielnie tę operację i podzieli się swoimi doświadczeniami w tym zakresie. Nie znalazłem też na żadnych forach informacji na ten temat.
Pozdrawiam
Mam potrzebę dostania się do zestawu wskaźników, w tym do MID-a. Przyglądałem się całej desce, jak i gdzie są mocowania i bez fachowej podpowiedzi na co zwrócić szczególną uwagę boję się do tego zabrać. Chodzi o to by nie przysporzyć sobie niepotrzebnych strat czy nawet nieodwracalnych szkód. W "Instrukcji sam naprawiam ..." opis tych czynności dotyczy Astry II, a brak jest opisu dla Zafiry. Właśnie deski rozdzielcze w obu tych modelach są całkowicie odmienne. Może ktoś już wykonywał samodzielnie tę operację i podzieli się swoimi doświadczeniami w tym zakresie. Nie znalazłem też na żadnych forach informacji na ten temat.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 23 lut 2009, 15:17 przez MieHor, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maciek
- Zafiromaniak
- Posty: 3463
- Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Z20LET
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
- Kontakt:
Opis i fotki kolegi bossbusko:
"Najpierw wyjmujemy radio. Oczywiście po wyjęciu radia trzeba także wyjąć metalowa kieszeń. Ja nie miałem śruby zabezpieczającej od kradzieży wiec kieszeń wyszła od razu.
W następnej kolejności odkręcamy trzy czołowe śruby
Potem wkręt w nawiewie po prawej
I pod spodem
Przy bloku kierownicy z jednej i z drugiej
W schowku na bezpieczniki
A teraz kilka utrudnień. Musimy wyciągnąć włącznik świateł. Najpierw pociągamy do siebie pokrętło i cienkim śrubokrętem od spodu naciskamy zapadkę aby zeszło. Następnie dwoma małymi śrubokrętami podważamy blaszki które są po bokach i całość równocześnie ciągniemy do siebie (ja to co prawda zrobiłem trochę inaczej- tzn gdy zdjąłem częściowo osłonę dostałem się do włącznika od tylu, blaszki podgiąłem równocześnie jedna ręką a całość wypchnąłem od środka)
Kratka wentylacyjna po lewej stronie przy słupku wychodzi bez problemów, trzeba odciągnąć śrubokrętem zapadkę a następnie delikatnie przechylić całość ku dołowi. samo wyskoczy.
Oczom naszym ukazuje się kolejny wkręt:
Następnie konsola środkowa. Odkręcamy jeden wkręt pod zapalniczka, unosimy i obracamy jednocześnie całość. Odpinamy (lub nie ) popielniczkę z zapalniczką żeby nam nie przeszkadzały, i zabieramy się za kolejne dwa wkręty.
Teraz trochę namieszałem na zdjęciach ale myślę ze wszyscy zainteresowani połapią się o co biega. Punkt piaty na zdjęciu to właśnie konsola środkowa, trzyma się to osłony na trzech zaczepach z czego środkowy jest najważniejszy i to jego trzeba odgiąć ku dołowi śrubokrętem. Teraz blok kierownicy, oczywiście najpierw dwa wkręty od przodu (odkręcane na zmianę po przekręceniu kola kierownicy i zdjęciu zaślepek. Dobrze jest tez odkręcić jedna śrubkę od samego spodu. Zdejmujemy górną obudowę, luzujemy dolna i odpinamy manetki po obydwu stronach.
Po delikatnym wysunięciu osłony licznika pozostaje nam jeszcze wyświetlacz radia/komputera i przewody oświetlenia. jedno jak i drugie wysuwa się. radia do góry świateł w dol.
Teraz najprostsze, odkręcamy dwa wkręty u dołu licznika i przesuwamy wajchę w lewo
Z reszta to już chyba sobie każdy poradzi.
A o to efekt końcowy w nocy:
"Najpierw wyjmujemy radio. Oczywiście po wyjęciu radia trzeba także wyjąć metalowa kieszeń. Ja nie miałem śruby zabezpieczającej od kradzieży wiec kieszeń wyszła od razu.
W następnej kolejności odkręcamy trzy czołowe śruby
Potem wkręt w nawiewie po prawej
I pod spodem
Przy bloku kierownicy z jednej i z drugiej
W schowku na bezpieczniki
A teraz kilka utrudnień. Musimy wyciągnąć włącznik świateł. Najpierw pociągamy do siebie pokrętło i cienkim śrubokrętem od spodu naciskamy zapadkę aby zeszło. Następnie dwoma małymi śrubokrętami podważamy blaszki które są po bokach i całość równocześnie ciągniemy do siebie (ja to co prawda zrobiłem trochę inaczej- tzn gdy zdjąłem częściowo osłonę dostałem się do włącznika od tylu, blaszki podgiąłem równocześnie jedna ręką a całość wypchnąłem od środka)
Kratka wentylacyjna po lewej stronie przy słupku wychodzi bez problemów, trzeba odciągnąć śrubokrętem zapadkę a następnie delikatnie przechylić całość ku dołowi. samo wyskoczy.
Oczom naszym ukazuje się kolejny wkręt:
Następnie konsola środkowa. Odkręcamy jeden wkręt pod zapalniczka, unosimy i obracamy jednocześnie całość. Odpinamy (lub nie ) popielniczkę z zapalniczką żeby nam nie przeszkadzały, i zabieramy się za kolejne dwa wkręty.
Teraz trochę namieszałem na zdjęciach ale myślę ze wszyscy zainteresowani połapią się o co biega. Punkt piaty na zdjęciu to właśnie konsola środkowa, trzyma się to osłony na trzech zaczepach z czego środkowy jest najważniejszy i to jego trzeba odgiąć ku dołowi śrubokrętem. Teraz blok kierownicy, oczywiście najpierw dwa wkręty od przodu (odkręcane na zmianę po przekręceniu kola kierownicy i zdjęciu zaślepek. Dobrze jest tez odkręcić jedna śrubkę od samego spodu. Zdejmujemy górną obudowę, luzujemy dolna i odpinamy manetki po obydwu stronach.
Po delikatnym wysunięciu osłony licznika pozostaje nam jeszcze wyświetlacz radia/komputera i przewody oświetlenia. jedno jak i drugie wysuwa się. radia do góry świateł w dol.
Teraz najprostsze, odkręcamy dwa wkręty u dołu licznika i przesuwamy wajchę w lewo
Z reszta to już chyba sobie każdy poradzi.
A o to efekt końcowy w nocy:
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Maciek, łącznie zmieniany 3 razy.
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Kolego "Macku" - wdzięcznościom nie będzie końca. Wspaniała lekcja poglądowo-praktyczna. Serdecznie dziękuję i pozdrawiam.
//scalone//
Koledzy!
Nawiązując do mojego pierwszego postu i udzielonej odpowiedzi przez Maćka muszę pochwalić się, że zakupiłem poprzez Allegro wyświetlacz komputera pokładowego do mojej Zafiry. Synek podłączył go do programatora i samodzielnie metodą prób i błędów przestawiając bity w pamięci Eprom zmienił w nim język francuski na polski. Wyświetlacz jest wyprodukowany w 2000r. i był wcześniej zamontowany w Zafirze wyprodukowanej na rynek fracuski.
Efekt jego pracy można obejrzec pod tym linkiem:
http://www.youtube.com/wa...player_embedded
Teraz pozostaje mi tylko skorzystać z podanej przez Maćka instrukcji demontażu tablicy rozdzielczej i dokonać podmiany MID-a, oczywiście z udziałem synka.
Pozdrawiam
//scalone//
Koledzy!
Nawiązując do mojego pierwszego postu i udzielonej odpowiedzi przez Maćka muszę pochwalić się, że zakupiłem poprzez Allegro wyświetlacz komputera pokładowego do mojej Zafiry. Synek podłączył go do programatora i samodzielnie metodą prób i błędów przestawiając bity w pamięci Eprom zmienił w nim język francuski na polski. Wyświetlacz jest wyprodukowany w 2000r. i był wcześniej zamontowany w Zafirze wyprodukowanej na rynek fracuski.
Efekt jego pracy można obejrzec pod tym linkiem:
http://www.youtube.com/wa...player_embedded
Teraz pozostaje mi tylko skorzystać z podanej przez Maćka instrukcji demontażu tablicy rozdzielczej i dokonać podmiany MID-a, oczywiście z udziałem synka.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 11 paź 2010, 20:56 przez MieHor, łącznie zmieniany 2 razy.
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Witam, po ojcu odziedziczylem vb x20dtl i niedawno zamontowalem mida, byl od anglika 2.5v6 wiec jednostki byly brytyjskie i wskazania niewlasciwe.
Tak to sie zaczelo: http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=71588
W celu przybliżenia tematu wpis powyżej zrobil syn.
Tak to sie zaczelo: http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=71588
W celu przybliżenia tematu wpis powyżej zrobil syn.
Ostatnio zmieniony 26 lut 2009, 18:02 przez MieHor, łącznie zmieniany 1 raz.
- scaniairizar
- Mieszkaniec
- Posty: 397
- Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
- Lokalizacja: małopolska
- Model:
- scaniairizar
- Mieszkaniec
- Posty: 397
- Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
- Lokalizacja: małopolska
- Model:
hm... kombizestaw to 3 zarówki oświetlenia wskaźnika temp, obrotomierza, predkosciomierza oraz paliwa i jedna zarówka oswietlająca kilometry.
jak juz bedziesz to robił to wymień sobie na wyświetlaczu komputera, bo ja sie sfrajerowałem i mam biale zegary, a komputer żółty i w wolnym czasie musze to znowu rozebrac.
jak juz bedziesz to robił to wymień sobie na wyświetlaczu komputera, bo ja sie sfrajerowałem i mam biale zegary, a komputer żółty i w wolnym czasie musze to znowu rozebrac.
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!
it's forfit śwagier!
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
lukasus9, w mojej Zafirce fabrycznie zamontowany był TID (wyświetlacz dwuekranowy - dolny nieczynny). Kupiłem używanego MID-a z Zafiry pochodzącej z Francji (wyświetlacz komputera pokładowego). Po demontażu deski rozdzielczej i odpięciu TID-a okazało się, że fabryczna instalacja elektryczna nie jest przygotowana do podłączenia MID-a w całym zakresie, tzn. żeby wykorzystać go w pełni jako komputer pokładowy. W tym celu trzeba było dorobić brakujące niektóre przewody zbierające właściwe sygnały.
MID został uruchomiony w ograniczonym zakresie - bez komunikatów o usterkach (te obwody zostały zwarte). Pokazuje natomiast:
- chwilowe zużycie paliwa: w ruchu (w l/100km) i na postoju (w l/h)
- średnie zużycie paliwa,
- całkowite zużycie paliwa (w litrach),
- średnia prędkość jazdy (km/h),
- przejechany dystans (km),
- ilość kilometrów do przejechania na ilości paliwa, jaka jest w zbiorniku.
(Jeżeli jest to 50 km lub mniej, wyświetlacz przełącza się automatycznie na to
wskazanie),
- stoper (liczy tylko czas jazdy - włączonego zapłonu),
- temperatura zewnętrzna, czas i data.
Oczywiście do tego był potrzebny nowy soft. W tym celu został wylutowany oryginalny eprom i zastąpiony nowym układem z wsadem od mojego typu samochodu i w wersji językowej polskiej. Ponadto wymieniona została manetka wycieraczek na inną z przyciskami do komp. pokładowego.
MID został uruchomiony w ograniczonym zakresie - bez komunikatów o usterkach (te obwody zostały zwarte). Pokazuje natomiast:
- chwilowe zużycie paliwa: w ruchu (w l/100km) i na postoju (w l/h)
- średnie zużycie paliwa,
- całkowite zużycie paliwa (w litrach),
- średnia prędkość jazdy (km/h),
- przejechany dystans (km),
- ilość kilometrów do przejechania na ilości paliwa, jaka jest w zbiorniku.
(Jeżeli jest to 50 km lub mniej, wyświetlacz przełącza się automatycznie na to
wskazanie),
- stoper (liczy tylko czas jazdy - włączonego zapłonu),
- temperatura zewnętrzna, czas i data.
Oczywiście do tego był potrzebny nowy soft. W tym celu został wylutowany oryginalny eprom i zastąpiony nowym układem z wsadem od mojego typu samochodu i w wersji językowej polskiej. Ponadto wymieniona została manetka wycieraczek na inną z przyciskami do komp. pokładowego.