[B]Koło dwumasowe w CDTI - diagnoza, naprawa, wymiana

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
ADAMO_16
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: 12 sty 2009, 20:16
Lokalizacja: TYCHY
Model:

#91 Post autor: ADAMO_16 »

Czytam powyższy temat i zadam jedno pytanie-odgłosów dwumasy nie słyszę ( nic nie stuka nic nie puka ) podczas wysprzęglania czuć wibracje na pedale sprzęgła i słychać jakby chrobotanie.Objawy tylko do połowy wysprzęglania, jak pedał do podłogi dojdzie to jest ok.Biegi wchodzą normalnie więc co to może być? Najgorzej jest w korkach, podjazdy na pół sprzęgła trochę wku.... że coś się tam sypnie.Przy normalnej jezdzie nie odczuwam tego.
UNIDEN 520XL + SIRIO AS-100 oraz AFRICA TWIN RD07
Obrazek

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#92 Post autor: franki »

To może być łożysko oporowe..
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

CHRIS7779
Debiutant
Posty: 39
Rejestracja: 05 lut 2010, 11:23
Lokalizacja: KRAKÓW
Model:

#93 Post autor: CHRIS7779 »

Właśnie jestem po zabiegu wymiany kompletu dwumasa+sprzęgło. U mnie od pierwszych objawów do wymiany minęło ok 2 tygodni gdyż degradacja następowała bardzo szybko. Najpierw przy puszczaniu sprzęgła pojawiły się chrobotania ( wcześniej były delikatne drgania pedału), potem co raz głośniejsze połączone z głośniejszą pracą silnika (odgłosami) i delikatnymi wibracjami na karoserię. Mechanik powiadomił mnie, że zaczęło już delikatnie obijać o skrzynię biegów - czyli ostatni moment.
Wymiankę robiłem w V-CAR http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeg ... 07150.html koło Krakowa. Koszt zestawu 2540+500 robocizna.
Przy okazji pojechałem po bandzie i wymieniłem olej (Dexos 2 - 95 zł za 5 l), filtry, nowe tarcze i klocki tył i .... :piwo: WRESZCIE mechanik ( kilka wizyt u innych) znalazł przyczynę delikatnych drgnięć na kierownicy przy ruszaniu. Okazało się, że jakieś tuleje w zawieszeniu są po prostu wybite - ot filozofia. Teraz sprzęgiełko nówka, kierownica nie ma upierdliwych stuków i można :driver: śmigać.
Troszkę mnie to kosztowało, ale jak Zosia była już rozebrana to trzeba wykorzystać :lol:
W Krakowie za samą dwumasę+ sprzęgło krzyknęli prawie tyle co wydałem na ten zakres.
ZAFIRKA B 1.9 CDTI '06 - 6,8L /100km

Anony Mous

#94 Post autor: Anony Mous »

ADAMO_16, ten hałas - takie chrobotanie w połowie skoku pedała przy wysprzęglaniu - powoduje wysprzęglik hydrauliczny.

Anony Mous

#95 Post autor: Anony Mous »

CHRIS7779, 3 tyś za dwumasę z wymianą to bardzo dobra kasa. Ta firma V-CAR z Bibic pod Krakowem sprzedaje też najtansze egr'y. Już parę osób u nich kupiło, m. in ja kupiłem dla sąsiada...i miałem ten zawór błyskawicznie w domu, tzn na drugi dzień. Także firma godna polecenia.

Awatar użytkownika
ADAMO_16
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: 12 sty 2009, 20:16
Lokalizacja: TYCHY
Model:

#96 Post autor: ADAMO_16 »

Byłem u znajomego mecha i małe pocieszenie-wysprzęglik ( 99% ale na 100% dopiero po rozebraniu autka) W sklepie z częściami do opli cena za wysprzęglik 494zł.Czy drogo to dopiero będe sprawdzał, może gdzieś jest taniej ale to muszę poszukać.
UNIDEN 520XL + SIRIO AS-100 oraz AFRICA TWIN RD07
Obrazek

CHRIS7779
Debiutant
Posty: 39
Rejestracja: 05 lut 2010, 11:23
Lokalizacja: KRAKÓW
Model:

#97 Post autor: CHRIS7779 »

kaliope >>> Szukałem po Krakowie :/ , a mam do nich jakiś kilometr i spokojnie spacerkiem w razie czego.
Mechanik spoko Gość, nie cwaniakuje jak niektórzy no i ma pod ręką sklep z częściami w naprawdę dobrych cenach. A jak zrobił to pokaże czas - mnie pasuje lokalizacja i było by super gdyby to było TO :D.
Jedynie co to poddał się przy wymianie świecy żarowej żeby nie ukręcić ( poszła trochę, ale zaczęło coś zgrzypieć i odpuścił).
ZAFIRKA B 1.9 CDTI '06 - 6,8L /100km

prymus
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 16 mar 2011, 18:42
Lokalizacja: Radom
Model:

#98 Post autor: prymus »

mam pytanie gdzie można się dowiedzieć jaki rodzaj dwumasy jest u mnie włożony na podstawie nr VIN ? (podobno mogą być dwa rodzaje), bo jak dzwonie po serwisach opla to mogą to tylko sprawdzić jak zamówię u nich dwumasę.

greco

#99 Post autor: greco »

Pytanko do osób świeżo po wymianie dwumasy.
Czy podczas jazdy jak delikatnie wciśniecie sprzęgło czuć wibracje na pedale sprzęgła :?:
U mnie czuć wibracje, ale żadnye dźwięki z komory silnika nie dochodzą, poza jakimś dziwnym popiskiwaniem jak jest bardzo dobrze dogrzana silnik, ale tylko na luzie i wolnych obrotach to słychać.

przemag

#100 Post autor: przemag »

Jestem pół roku po wymianie dwumasy, i rzeczywiście po delikatnym wciśnięciu sprzęgła czuć lekkie wibracje. Ale możesz być spokojny bo to chyba norma.Popiskiwań żadnych nie przyuważyłem.

greco

#101 Post autor: greco »

przemag pisze:Jestem pół roku po wymianie dwumasy, i rzeczywiście po delikatnym wciśnięciu sprzęgła czuć lekkie wibracje. Ale możesz być spokojny bo to chyba norma.Popiskiwań żadnych nie przyuważyłem.
Dzięki za info. Trochę mnie uspokoiłeś, bo jako 3k zł nie parzą mnie w portwelu.

nomad

#102 Post autor: nomad »

Jestem w czarnej d..ie

Mechanik wymienia mi właśnie koło dwumasowe
okazało się , że nowe koło dwumasowe ma niewiele mniejszy luz od starego.

Mechanik twierdzi, że nowe jest wadliwe i trzeba je reklamować, bo nie powinno być na nim żadnego luzu .
Twierdzi, że robił mazdy i inne ople i tam nie było luz, ale zafirę to robi po raz pierwszy.

Pytanie :
czy na nowym kole dwumasowym może być luz ?????

Ktoś , coś wie ??

Woytas

#103 Post autor: Woytas »

nomad, generalnie producenci mówią, że na nowym może wystąpić luz wielkości 2-3cm, ja osobiście byłem przy montażu zestawu LUK w Volvo i był luz, natomiast przy asterce kolegi był...prawie nie wyczuwalny - ale w tym temacie może podpowiedzą Ci bardziej obeznani koledzy ;)

Anony Mous

#104 Post autor: Anony Mous »

nomad pisze: Pytanie :
czy na nowym kole dwumasowym może być luz ?????

Ktoś , coś wie ??
zobacz na wypowiedz kolego Belfer stronę wcześniej

nomad

#105 Post autor: nomad »

hm.. no tak tylko co to oznacza ???
że jak kupiłem Dwumasa LUK i nowy ma luz to jest ok i tak powinno być ???
A jak kupie SACHS to nie będzie luzu ???

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”