Problem z cyrkulacją powietrza
Moderator: Sebu$
H,Łajszczak pisze:Jaką klimę posiadasz w swojej Zafirce,na zdjęciach w poście który zamieściłes jest klimatronik i tam w jednym ze zdjęć jest obszar zazanaczony czerwonym kółkiem,ze 20mm pod tym jest mocowanie cięgna obiegu wewnętrznego,nie wiem jak jest w manualnej ale chyba miejsce mocowania cięgna jest w tym samym miejscu...
To jest klima manualna bo wszystko jest sterowane cięgnami ,w klimatroniku są silniczki które zmieniają położenia .
Tak ale tak jest w każdej wersji jest silnik do sterowania ,bo jest do niego przycisk ,a wszystkie inne cięgna na tej fotce są od manualnej klimy .H,Łajszczak pisze:Tak ,ale silniczek na tym zdjęciu jest na dole i od niego idzie cięgno do regulacji klapy obiegu zewnętrznego..
Ostatnio zmieniony 14 gru 2010, 18:58 przez olo018, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 119
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Suwałki
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Pytanie do Kolegów: jak kopuła od wentylatora jest otwarta to jest brane powietrze ze środka Auta i nie świeci się kontrolka we włączniku a czemu nie odwrotnie? dziś podczas wymiany filtru przeciwpyłkowego to zauważyłem i tu moje zdziwienie. Przez cały czas myślałem że jest odwrotnie. Napiszcie jak jest u Was. Włączałem kilka razy kopuła zamyka się i otwiera.Jak jest nawiew na samą szybę to dioda nie świeci się i tak powinno być ale wtedy kopuła jest otwarta. Czemu tak dziwnie?
radziko pisze:Pytanie do Kolegów: jak kopuła od wentylatora jest otwarta to jest brane powietrze ze środka Auta i nie świeci się kontrolka we włączniku a czemu nie odwrotnie? dziś podczas wymiany filtru przeciwpyłkowego to zauważyłem i tu moje zdziwienie. Przez cały czas myślałem że jest odwrotnie. Napiszcie jak jest u Was. Włączałem kilka razy kopuła zamyka się i otwiera.Jak jest nawiew na samą szybę to dioda nie świeci się i tak powinno być ale wtedy kopuła jest otwarta. Czemu tak dziwnie?
widzę że nie jestem sam myślę że ktoś kto to montowal coś popieprzyl na lini produkcyjnej. Ponieważ mialem problem z parowaniem szyb podczas deszczu postanowilem się za to zabrać i ku mojemu zdziwieniu kiedy mam nawiew na szybę i przycisk od obiegu wew wyl.(czyli nie pali się kontrolka) kopula byla otwarta czyli tak naprawdę obieg wewnetrzny jest wlączony. A kiedy niby przycisk od obiegu klikne na wl(czyli kontrolka zapalona) to przy ustawionym nawiewie na szybę brak reakcji dopiero po ustwieniu nawiewu na szybe,nogi i kratki kopulka zmykala się i pobieralalo powietrze z zewnątrz. Czyli wszystko na odwrót. Ja problem rozwiązalem tak że zamienilem miejscami kabelek zielony z czerwonym przy kostce od sterowania klapką i teraz jest tak jak być powinno. Sprawę z parowaniem szyb w deszczu rozwiązalo
dziwna wlaśnie sprawa. Nawet jeśli kiedykolwiek ktoś wymienial nadmuch wraz z silownikiem to kostka jest częścią instalacji samochodu więc w niej nie ma co kombinować dlatego podejrzewam że może ktoś na produkcji coś namieszalradziko pisze:Przerobić to nie problem ale żeby ktoś mi powiedział czy to niby złe podłączenie jest ok czy faktycznie ktoś spiepszył sprawę.
-
- Bywalec
- Posty: 119
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Suwałki
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Wiadomość dot recyrkulacji: dziś postanowiłem zamienić biegunowość przy siłowniku od zamykania kopuły recyrkulacji. Dodam że przy włączonym zapłonie napięcie do siłownika ciągle dochodzi , w zależności od włączonego przycisku biegunowość zmienia się. Gdy zamieniłem przewody wróciło wszystko do normy i przy świecącej kontrolce w przycisku był obieg zamknięty. I tu ważna wiadomość jak stuknąłem w siłownik to ponownie zamieniła sie recyrkulacja.
-
- Przeglądacz
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 maja 2010, 22:26
- Imię: Rob
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira A 1.9 Comfort
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Witam.
U mnie od czasu kupienia zafiry też miałem kłopoty z obiegiem zewnętrznym.
W zeszłym roku przy wymianie filtra kabinowego przyjrzałem się kopule i cięgnu, były na swoim miejscu lecz przy włączaniu- wyłączaniu obiegu wewnętrznego nic się nie działo ( nawiew nie był ustawiony na szybę przednią ).
Dzisiaj podczas ponowne wymiany filtra postanowiłem na dobre się temu przyjrzeć.
Wymontowałem silniczek z obudową ( temu kto zaprojektował jego umiejscowienie i sposób zamocowania dałbym pałą po łbie )
Wygląda to tak po rozebraniu
Po rozebraniu i podłączeniu nic nie działa.
Wyciągnąłem wszystkie białe zębatki i szok silnik działa .
Przy włączeniu obiegu wewnętrznego w jedną stronę, przy wyłączeniu w drugą.
Zakładam jedną zębatkę tą przy silniczku i silnik i zębatka działa.
Zakładam pozostałem silnik milczy.
Zastanawiam się czy na zębatkach nie ma zbyt dużego oporu ?
Puszka nie była wcześniej otwierana , na zębatkach znajdował się oryginalny smar.
Co za cholera ?
U mnie od czasu kupienia zafiry też miałem kłopoty z obiegiem zewnętrznym.
W zeszłym roku przy wymianie filtra kabinowego przyjrzałem się kopule i cięgnu, były na swoim miejscu lecz przy włączaniu- wyłączaniu obiegu wewnętrznego nic się nie działo ( nawiew nie był ustawiony na szybę przednią ).
Dzisiaj podczas ponowne wymiany filtra postanowiłem na dobre się temu przyjrzeć.
Wymontowałem silniczek z obudową ( temu kto zaprojektował jego umiejscowienie i sposób zamocowania dałbym pałą po łbie )
Wygląda to tak po rozebraniu
Po rozebraniu i podłączeniu nic nie działa.
Wyciągnąłem wszystkie białe zębatki i szok silnik działa .
Przy włączeniu obiegu wewnętrznego w jedną stronę, przy wyłączeniu w drugą.
Zakładam jedną zębatkę tą przy silniczku i silnik i zębatka działa.
Zakładam pozostałem silnik milczy.
Zastanawiam się czy na zębatkach nie ma zbyt dużego oporu ?
Puszka nie była wcześniej otwierana , na zębatkach znajdował się oryginalny smar.
Co za cholera ?