Problem z cyrkulacją powietrza

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#31 Post autor: Harry200 »

Tak ,klapka jest koło tego czerwonego kółka w prawo,ma kształt półkola..

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#32 Post autor: Dziadek13 »

lukaszek_0583 pisze:Jeśli ktoś mógłby mi zaznaczyć na zdjęciach.
Obrazek

Anony Mous

#33 Post autor: Anony Mous »

Tu dobrze zaznaczył Dziadek13, mi zsunęło się to cięgno i w ogóle nie zamykało klapy wentylatora.

lukaszek_0583

#34 Post autor: lukaszek_0583 »

Dziękuje wam wszystkim za odpowiedź. sprawa załatwiona, było jakoś zablokowane cięgno,jeśli chodzi o mnie temat zamknięty

olo018

#35 Post autor: olo018 »

H,Łajszczak pisze:Jaką klimę posiadasz w swojej Zafirce,na zdjęciach w poście który zamieściłes jest klimatronik i tam w jednym ze zdjęć jest obszar zazanaczony czerwonym kółkiem,ze 20mm pod tym jest mocowanie cięgna obiegu wewnętrznego,nie wiem jak jest w manualnej ale chyba miejsce mocowania cięgna jest w tym samym miejscu...

To jest klima manualna bo wszystko jest sterowane cięgnami ,w klimatroniku są silniczki które zmieniają położenia . ;)

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#36 Post autor: Harry200 »

Tak ,ale silniczek na tym zdjęciu jest na dole i od niego idzie cięgno do regulacji klapy obiegu zewnętrznego..

gwizdenson

#37 Post autor: gwizdenson »

Jak cięgno wypadło raz to będzie wypadać co jakiś czas.Tam jest tylko taki wcisk i często pęka.U mnie w końcu przykleiłem na glue czy coś takiego i jest spokój.

olo018

#38 Post autor: olo018 »

H,Łajszczak pisze:Tak ,ale silniczek na tym zdjęciu jest na dole i od niego idzie cięgno do regulacji klapy obiegu zewnętrznego..
Tak ale tak jest w każdej wersji jest silnik do sterowania ,bo jest do niego przycisk ,a wszystkie inne cięgna na tej fotce są od manualnej klimy . ;)
Ostatnio zmieniony 14 gru 2010, 18:58 przez olo018, łącznie zmieniany 1 raz.

radziko
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#39 Post autor: radziko »

Pytanie do Kolegów: jak kopuła od wentylatora jest otwarta to jest brane powietrze ze środka Auta i nie świeci się kontrolka we włączniku a czemu nie odwrotnie? dziś podczas wymiany filtru przeciwpyłkowego to zauważyłem i tu moje zdziwienie. Przez cały czas myślałem że jest odwrotnie. Napiszcie jak jest u Was. Włączałem kilka razy kopuła zamyka się i otwiera.Jak jest nawiew na samą szybę to dioda nie świeci się i tak powinno być ale wtedy kopuła jest otwarta. Czemu tak dziwnie?

Awatar użytkownika
sesorek
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 10 maja 2010, 16:14
Lokalizacja: WWL
Model:

#40 Post autor: sesorek »

radziko pisze:Pytanie do Kolegów: jak kopuła od wentylatora jest otwarta to jest brane powietrze ze środka Auta i nie świeci się kontrolka we włączniku a czemu nie odwrotnie? dziś podczas wymiany filtru przeciwpyłkowego to zauważyłem i tu moje zdziwienie. Przez cały czas myślałem że jest odwrotnie. Napiszcie jak jest u Was. Włączałem kilka razy kopuła zamyka się i otwiera.Jak jest nawiew na samą szybę to dioda nie świeci się i tak powinno być ale wtedy kopuła jest otwarta. Czemu tak dziwnie?

widzę że nie jestem sam myślę że ktoś kto to montowal coś popieprzyl na lini produkcyjnej. Ponieważ mialem problem z parowaniem szyb podczas deszczu postanowilem się za to zabrać i ku mojemu zdziwieniu kiedy mam nawiew na szybę i przycisk od obiegu wew wyl.(czyli nie pali się kontrolka) kopula byla otwarta czyli tak naprawdę obieg wewnetrzny jest wlączony. A kiedy niby przycisk od obiegu klikne na wl(czyli kontrolka zapalona) to przy ustawionym nawiewie na szybę brak reakcji dopiero po ustwieniu nawiewu na szybe,nogi i kratki kopulka zmykala się i pobieralalo powietrze z zewnątrz. Czyli wszystko na odwrót. Ja problem rozwiązalem tak że zamienilem miejscami kabelek zielony z czerwonym przy kostce od sterowania klapką i teraz jest tak jak być powinno. Sprawę z parowaniem szyb w deszczu rozwiązalo

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#41 Post autor: Dziadek13 »

Żeby wyłączyć też obieg wewntrzny można przekręcić nawiew na szybe i automatycznie sie wyłączy lub w inne pozycje ale nie na twarz tam zawsze działa obieg wewnętrzny jak załączymy.To wszystko jest powiązane.

radziko
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#42 Post autor: radziko »

Przerobić to nie problem ale żeby ktoś mi powiedział czy to niby złe podłączenie jest ok czy faktycznie ktoś spiepszył sprawę.

Awatar użytkownika
sesorek
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 10 maja 2010, 16:14
Lokalizacja: WWL
Model:

#43 Post autor: sesorek »

radziko pisze:Przerobić to nie problem ale żeby ktoś mi powiedział czy to niby złe podłączenie jest ok czy faktycznie ktoś spiepszył sprawę.
dziwna wlaśnie sprawa. Nawet jeśli kiedykolwiek ktoś wymienial nadmuch wraz z silownikiem to kostka jest częścią instalacji samochodu więc w niej nie ma co kombinować dlatego podejrzewam że może ktoś na produkcji coś namieszal

radziko
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#44 Post autor: radziko »

Wiadomość dot recyrkulacji: dziś postanowiłem zamienić biegunowość przy siłowniku od zamykania kopuły recyrkulacji. Dodam że przy włączonym zapłonie napięcie do siłownika ciągle dochodzi , w zależności od włączonego przycisku biegunowość zmienia się. Gdy zamieniłem przewody wróciło wszystko do normy i przy świecącej kontrolce w przycisku był obieg zamknięty. I tu ważna wiadomość jak stuknąłem w siłownik to ponownie zamieniła sie recyrkulacja.

robertgl17
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 02 maja 2010, 22:26
Imię: Rob
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira A 1.9 Comfort
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#45 Post autor: robertgl17 »

Witam.
U mnie od czasu kupienia zafiry też miałem kłopoty z obiegiem zewnętrznym.
W zeszłym roku przy wymianie filtra kabinowego przyjrzałem się kopule i cięgnu, były na swoim miejscu lecz przy włączaniu- wyłączaniu obiegu wewnętrznego nic się nie działo ( nawiew nie był ustawiony na szybę przednią ;) ).
Dzisiaj podczas ponowne wymiany filtra postanowiłem na dobre się temu przyjrzeć.
Wymontowałem silniczek z obudową ( temu kto zaprojektował jego umiejscowienie i sposób zamocowania dałbym pałą po łbie :x )

Wygląda to tak po rozebraniu

Obrazek

Po rozebraniu i podłączeniu nic nie działa.
Wyciągnąłem wszystkie białe zębatki i szok silnik działa .
Przy włączeniu obiegu wewnętrznego w jedną stronę, przy wyłączeniu w drugą.
Zakładam jedną zębatkę tą przy silniczku i silnik i zębatka działa.
Zakładam pozostałem silnik milczy.

Zastanawiam się czy na zębatkach nie ma zbyt dużego oporu ?
Puszka nie była wcześniej otwierana , na zębatkach znajdował się oryginalny smar.
Co za cholera ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”