Cisnienie doładowania - diagnostyka interfejsem

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

Cisnienie doładowania - diagnostyka interfejsem

#1 Post autor: Mattai »

Do doświadczonych kolegów - który parametr w fejsie diagnost. odpowiada i jakie powinien mieć wartości jeżeli chodzi o doładowanie turbiny?
W jakich zakresach wartości można się spodziewać nieszczelności?
Bo mam wrażenie ze któryś cybant mi puszcza, tylko nie mogę wyczaić który.
Ostatnio zmieniony 09 cze 2011, 19:10 przez Mattai, łącznie zmieniany 2 razy.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#2 Post autor: Dziadek13 »

No przypuszczam że jak by któryś puszczał to by gwizdało no i na luźnym połączeniu byłby olej bo zawsze coś puści turbina i odpowietrzenie silnika.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#3 Post autor: Mattai »

Na pewno mam uszczelkę do wymiany pod EGR troszkę okolica zapluta mazidłem, ale zastanawia mnie bo jak autko odpale to rura od turbo do IC jest jakoś tak - miękka, nawet bardzo, troszkę mnie to zastanowiło, do tego pojawił się szum którego wcześniej może nie wyłapałem.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

darkp1

#4 Post autor: darkp1 »

mattai, u mnie po odpaleniu rura od turbo do IC też jest miękka, i to bardzo, dopiero po dodaniu gazu jak turbina dmucha twardnieje. ;)

kicaj

#5 Post autor: kicaj »

rura od turbo powinna twardniec dopiero przy przegazowaniu - na wolnych obrotach przeciez turbo nie pompuje...

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 399
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#6 Post autor: oki »

Podam wartosci dla 2.0 LET
Na wolnych obrotach silnik zasysa ok -0,8 Bara względem atmosferycznego więc rura jest miękka.
Turbina pompuje z reguły 0,6-0,7 Bara przynajmniej u mnie i w tym przypadku twardnieje.

Wojtek dla odmiany deklaruje ponad 1,1 BAR (czy oby nie wirusik)
Wskaźniki obydwa miałem na stole i sprawdzałem ciśnieniowo są identycznie wyskalowane.

Co do pytanie to interfejs diagnost. podaje wartość napięciowo AIR INTAKE lub wartość w Bar. gdzieś poniżej w oknie. Jest też tam temperatura zasysanego powietrza.
Ostatnio zmieniony 09 cze 2011, 19:11 przez oki, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#7 Post autor: Mattai »

Czyli tyle powinno wskazywać z programie diagnostycznym?

Piękny render w awatarze :D
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 399
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#8 Post autor: oki »

Też mi się taki kolorek podoba, szkoda ze nie w realu.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#9 Post autor: Mattai »

Bardzo podobnego kia ostatnio widzialem, robil wrazenie.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Michu

#10 Post autor: Michu »

Mam takie pytanie czy ktos z was wymieniał może w silniku 2,0dti turbinę by dawala większe cisnienie= moc ??

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#11 Post autor: Dziadek13 »

Michu pisze:Mam takie pytanie czy ktos z was wymieniał może w silniku 2,0dti turbinę by dawala większe cisnienie= moc ??
To by musiał nie tylko turbine wymieniać a co z czujnikiem doładowania,oprogramowaniem,raczej nie ma takiej możliwości.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#12 Post autor: Mattai »

Jak robić rakietę, to może jednak inne auto.... przy tej masie to raczej można coś popsuć, i nie mówię tylko o silniku...
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Michu

#13 Post autor: Michu »

No tak oprogramowanie wiadomo a co do rakiety nie koniecznie, zafira A OPC nie rozni sie sie jeżeli chodzi od podzespoly. dajmy na to jakies turbo od ciezarowki ?? miejsce jest. :)
sam program daje około 20-30km i 40niutkow koszt 900zł.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”