Wtryski sprawdzałem op-comem i odczyty mieszczą się w normie, chyba, że o czym nie wiem. Natomiast wadliwa przepływka objawiałaby się chyba innymi błędami.H,Łajszczak pisze:jak masz lekko niesprawne wtryski,przepływkę to przed wycinką brał to na siebie DPF a teraz idzie od razu na zewnątrz..
[B] Problem z odpaleniem Zafira B
ale miałby takiego kopa z padającą przepływką..H,Łajszczak pisze:jak będzie fałszować odczyty też nie będzie od razu pokazywać w postaci błędów...
dziś robiłem dłuższą trasę i jest zdecydowanie lepiej po tym jak wczoraj zresetowałem ECU, myślę, że teraz nauczył się nowych warunków jakie niewątpliwie daje brak dpfa i czyszczenie dolotu, teraz zadymi tylko jak mocno depnę ale chyba tak ma być przecież to w końcu disel. Zresztą jakby co to wgram mu inny soft bardziej dopracowany .
Dzięki Panowie za podpowiedzi i sugestie w tym temacie.
A to mój przypadek: Zaczęło się zimą, Odpalał za 4 lub5 razem . Na wszelki wypadek wymieniłem na nowe aku,świece i filtr paliwa. Dużej poprawy to nie dało. Pomyślałem – wiosną będzie lepiej. W końcu przyszła, poprawa przy odpalaniu duża, ale nadal kręcił
5 do 6 sek. Wyczyściłem egr,przepustnice,boost sensor , zalałem STP do wtrysków…..
Zero zmian. Aż do zeszłego tygodnia. Wsiadam rano do samochodu, odpalam, a rozrusznik kręci: 2 razy bardzo wolno,potem szybko i bardzo nierówno. Dwa dni później szok….
Odpalił za 2 razem! Szybko pojechałem do elektryka. Oto jego diagnoza:ROZRUSZNIK PADA…przyjechał pan w ostatniej chwili.
Pomyślałem sobie,O zgrozo a gdyby to się stało na wyjezdzie?!
Z drugiej strony poczułem złość…Taka przypadłość przy 4 letnim aucie,141 tys. oryginalnego przebiegu?
Chyba jestem jednym z nielicznych na forum z tą usterką.
Mechanik wymienił mi szczotki i tuleje w rozruszniku, Po naprawie humor mi się poprawił…
Zośka pali na zimnym od strzała. Mam ją pół roku a jeszcze tak szybkiego kręcenia w niej nie słyszałem. Wszyscy userzy którzy macie podobne do moich problemów z odpalaniem…
raczej możecie być pewni że to wina rozrusznika
5 do 6 sek. Wyczyściłem egr,przepustnice,boost sensor , zalałem STP do wtrysków…..
Zero zmian. Aż do zeszłego tygodnia. Wsiadam rano do samochodu, odpalam, a rozrusznik kręci: 2 razy bardzo wolno,potem szybko i bardzo nierówno. Dwa dni później szok….
Odpalił za 2 razem! Szybko pojechałem do elektryka. Oto jego diagnoza:ROZRUSZNIK PADA…przyjechał pan w ostatniej chwili.
Pomyślałem sobie,O zgrozo a gdyby to się stało na wyjezdzie?!
Z drugiej strony poczułem złość…Taka przypadłość przy 4 letnim aucie,141 tys. oryginalnego przebiegu?
Chyba jestem jednym z nielicznych na forum z tą usterką.
Mechanik wymienił mi szczotki i tuleje w rozruszniku, Po naprawie humor mi się poprawił…
Zośka pali na zimnym od strzała. Mam ją pół roku a jeszcze tak szybkiego kręcenia w niej nie słyszałem. Wszyscy userzy którzy macie podobne do moich problemów z odpalaniem…
raczej możecie być pewni że to wina rozrusznika
Chyba przypadek albo pech,bo przebieg mam pewny w 100%.Auto sam kupiłem w Belgii,w komisie, jeżdziła nim kobieta. Vin sprawdzany w GM,wszystko się zgadza,przy zakupie w pażdzierniku 2010 ,było135 tys. ,rok wcześniej w/g GM była naprawa gwarancyjna przy 86 500 tys.DaRek7 pisze:Noo, trochę dziwne, albo przypadek albo przebieg jednak.....?przemag pisze:Taka przypadłość przy 4 letnim aucie,141 tys. oryginalnego przebiegu?
Ja mam sporo więcej km i jak na razie jest ok, odpukać
Ale najważniejsze że przyczyna zdiagnozowana i usterka w porę usunięta.
przy uruchamianiu silnika świeci się kontrolka auto z kluczykiem i troszkę muszę poczekać aż silnik zaskoczy, jak ruszę po jakiejś chwili kontrolka gaśnie, Znajomy mówił że to mogą być świece żarowe a gdzieś wyczytałem że może to być problem z zaworami. Czy można to jakoś sprawdzić w serwisie. A poza tym cały cza świeci się kontrolka ESP. CZy ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Na początek "wypedałuj" jakie masz błędy i podaj je tutaj wtedy będzie można coś więcej powiedzieć, lub od razu na techa lub op-com i błędy masz podane na tacy....arky321 pisze:CZy ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
ps "wypedałuj" to na postoju auta gaz i hamulec w podłogę przekręcasz kluczyk i na liczniku km (mil) po chwilce wyświetlają się po kolei błędy zapisane w ECU tego z ESP nie będzie ale pozostałe błędy coś już powiedzą....
Podpowiedz odnośnie tego co wcześniej napisał Tico http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=157
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 31 mar 2011, 09:51
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Brodnica
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Drodzy forumowicze. Mam problem z odpalaniem Zosi nie jest to straszna uciążliwość ale staje się irytujące. Przed rozpisaniem się na forum posprawdzałem parę rzeczy. Świece sprawdzone moduł do świec ok filtr paliwa wymieniony ciśnienie na wtryskach w granicach normy błędów nie na żadnych. A więc gdy odpalam samochód muszę go kręcić dłużej niż zawsze jak jest ciepły. Po odpaleniu i wyłączeniu nie nagrzaniu tylko zaraz wyłączę jet już ok. Zachowuje się jak by miał słaby aku ale został wymieniony 5 miesięcy temu na nowy. Ma ktoś jakieś pomysły co to może być. Dziękuje za sugestie i pozdrawiam.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 236
- Rejestracja: 06 kwie 2010, 18:57
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: podbeskidzie
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Witam.Sprawdź jeszcze rozrusznik(może słabo kręcić). Znajomy tak miał i pomogła regeneracja.Pozdrawiamkobalt75 pisze:Drodzy forumowicze. Mam problem z odpalaniem Zosi nie jest to straszna uciążliwość ale staje się irytujące. Przed rozpisaniem się na forum posprawdzałem parę rzeczy. Świece sprawdzone moduł do świec ok filtr paliwa wymieniony ciśnienie na wtryskach w granicach normy błędów nie na żadnych. A więc gdy odpalam samochód muszę go kręcić dłużej niż zawsze jak jest ciepły. Po odpaleniu i wyłączeniu nie nagrzaniu tylko zaraz wyłączę jet już ok. Zachowuje się jak by miał słaby aku ale został wymieniony 5 miesięcy temu na nowy. Ma ktoś jakieś pomysły co to może być. Dziękuje za sugestie i pozdrawiam.