[B] Brak mocy ! nikt nie wie co jest żle

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Jankil

#61 Post autor: Jankil »

Witam,

Są a forum podobne tematy, ale większość dotyczyła EGR.

Jadąc (jeszcze normalnie) z otwartym oknem usłyszałem metaliczny dźwięk, po zatrzymaniu okazało się, że wykręcił się czujnik z lewej strony obudowy DPF i walił o jezdnię. Wkręciłem czujnik, ale auto już powyżej 2 tys. się już nie wkręciło i wkręcić się nie chce - tryb awaryjny??
Mam wycięty DPF. EGR prawie nówka. Op coma nie mam, metodą pedałów wyświetla się tylko błąd od stacyjki ( PRZY OKAZJI jak sprawdzić więcej ew. błędów tą metodą)

Czy rozwalony czujnik (temp, ciśn. spalin) mógł wprowadzić silnik w stan awaryjny?? Komuś się kiedykolwiek wykręcił czy chłopcy nie postarali się z dokręceniem??
Ostatnio zmieniony 21 gru 2011, 21:24 przez Jankil, łącznie zmieniany 1 raz.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#62 Post autor: Lorry »

Te czujki pozostają po to by monitorować silnik ;) I mają działać, więc skoro się rozwaliły to dawały złe parametry no i sterownik żeby nie "zarżnąć" silnika wchodzi w tryb serwisowy :/

Jankil

#63 Post autor: Jankil »

Nie umiem powiedziec, po lewej stronie po srodku obudowy.

imalas

#64 Post autor: imalas »

Jeśli do czujnika dochodzą tylko przewody to czujnik temperatury, a jeśli rurka (ewent. dwie) z tworzywa podobego do bakelitu to czujnik ciśnienia.Obejrzyj fotki na Allegro.

Jankil

#65 Post autor: Jankil »

To w takim razie czujnik temperatury, ten z przewodem elastycznym.

[ Dodano: Wto Maj 17, 2011 00:59 ]
Sprawa zakończona. Czujnik się potłukł.
Po wielu próbach wyłączenia go w sofcie, Heko wstawił jednak oporniki w przewodzie, komputer oszukany, zafira śmiga. Heko bardzo ładnie się zachował i nie wziął kasy przyjmując winę za odkręcenie się czujnika na warsztat.

Niestety tydzień później, czyli dziś, żona rozbiła auta.....

kristof77

#66 Post autor: kristof77 »

Witam mam podobny problem co Olsen zaczyna się zbierać przy 2000 obr.Wymieniony EGR, turbina -wyla i puszczala olej,rozrząd ,olej ,wszystkie filtry.Wyczyszczone-czujnik ciś,przepustnica. :evil:a mechaniory z komputerem chodzą i mówią że jest wszystko dobrze, a dpf-u brak

kubik_CDTi

#67 Post autor: kubik_CDTi »

U mnie po wymianie rozrządu,zrobiła się bardziej elastyczna,spokojnie się turla od 1600-1700 co wcześniej było nie do pomyślenia(o skręcaniu na skrzyżowaniu przy 30km/h na 3ce mogłem zapomnieć).O wiele przyjemniejszy dół,nie wiem jak to możliwe,ale jednak,wychodziłoby,że z fabryki wyszła skiepszczona.

gackowo

#68 Post autor: gackowo »

Heh, moja Zosia w zeszłym roku też kichała na skrzyżowaniach co było powodem obtrąbiwania i pokazywania dziwnych gestów. Porażka.
To był przewód od filtra cząsteczek stałych. 300 zł zapłaciłam w serwisie na Północnej ale tam już ruiny zostały. A paliwo tankuję koło Leclerca. może i więcej pali ale jeździ GIT

kobalt75
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 31 mar 2011, 09:51
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Brodnica
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#69 Post autor: kobalt75 »

:cry: Witam drogich zafiromaniaków. Panowie potrzebuję pomocy w diagnozie jestem nowym posiadaczem zośki więc nie łapie co i jak więc uderzam do bardziej doświadczonych. A wiec mój problem polega na ty iż zośa co rano strasznie nie lubi jeździć. Odpalam zosię samochodzik z kluczykiem obroty do 3200 i nic więcej reakcja na gaz powolna, po przejechaniu 2-3 km wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu pojawia się lampka silnika i samochód wraca do życia obroty max reakcja na depnięcie w pedał bez zarzutów tylko ta lampka świeci. Po podłączeniu op-coma błąd 1125 kasuję i do końca dnia nic żadnych problemów żadnej lampki rano powtórka 1 samochód z kluczykiem następny silnik ręce opadają EGR wyczyszczony POMOCY. :cry:

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#70 Post autor: MieHor »

Engine Codes Z19DT Z19DTJ Z19DTH

P1125 Throttle Actuator Supply Voltage Low Voltage C-019
P1125 Throttle Actuator Feedback Circuit Malfunction C-019
P1125 Throttle Actuator Malfunction C-019
P1125 Throttle Actuator Feedback Signal Range/Performance C-019
P1125 Throttle Actuator Feedback Powerstage High Temperature C-019

kobalt75
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 31 mar 2011, 09:51
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Brodnica
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#71 Post autor: kobalt75 »

Dzięki panowie jak sprawdzę to dam znać co było. Albo będę prosił o dalsze propozycję. :mrgreen: :>

prymus
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 16 mar 2011, 18:42
Lokalizacja: Radom
Model:

#72 Post autor: prymus »

Witam, ponownie jestem już po zabiegu zbiorowej wycinki DPF w Krakowie (przy okazji RESPECT dla Grześka - wysłuchał mi padającą dwumasę, pełen profesjonalizm), przy okazji wjechałem na hamownie i sprawdziliśmy jej kopa i co się okazało brakuje jakieś 20KM, maksymalny moment przy 2600obr i tak mi się zdawało że coś jest zamulona, w uzupełnieniu dodam że poprzedni macher pokombinował z wydechem tak że wywalił DPF-a razem z tym katalizatorem przed dpf, a w zamian wsadzili mi jakiś katalizator od volvo, ponadto dopiero co był czyszczony egr, przepustnica oraz boost sensor, listwa pracuje oki, błędów brak. A teraz o dziwnych objawach, gdy lecę na trasie ze stałą prędkością przez dłuższy czas to tak jakby się coś zapychało, bo gdy muszę zwolnić na jakiś światłach i wystartować to straszny muł i dopiero jak wejdzie na wyższe obroty bucha czarnym dymem i dostaje kopa i przez jakiś czas zbiera się ładnie, do momentu gdy się znowu zamuli, proszę o podpowiedź gdzie szukać tej mocy ?

prymus
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 16 mar 2011, 18:42
Lokalizacja: Radom
Model:

#73 Post autor: prymus »

nie sprawdzałem egr podłączając do akumulatora ( może ktoś to robił i podpowie jak prawidłowo go podłączyć aby nie uszkodzić), ale wszystko w nim wyglądało jak nówka, bolec swobodnie się wysuwa.

tak ze stałymi obrotami

prymus
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 16 mar 2011, 18:42
Lokalizacja: Radom
Model:

#74 Post autor: prymus »

miałem obroty w zakresie powyżej pracy egr;
filtr paliwa oraz powietrza dopiero co wymieniany, a w kwestii całkowitego zaślepienia egr to jak to najlepiej zrobić, bo w tej chwili mam założoną blaszkę z czterema otworami?

DaRek7

#75 Post autor: DaRek7 »

Czasem te blaszki z otworami też powodują dziwne objawy, stało się tak po jej założeniu?
Możesz jeszcze spróbować bez niej a zaślepić możesz w tym samym miejscu pełną blachą... Sprawdź jeszcze cały układ dolotu powietrza, może masz jakieś nieszczelności?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”