[B]Przednie zawieszenie
kaliope- nie mogę powiedzieć, że w Twoim autku również poduszka będzie nadawała się do wymiany. W moim po przebiegi 130 tyś stukało coś z przodu i po sprawdzeniu wszystkiego co możliwe, łącznie z upierdliwą wymianą gum na stabilizatorze (które dostępne były jedynie w serwisie) , na koniec wymieniłem łożyska wraz z tymi poduszkami. Przestało wtedy stukać. Poduszka tak jak pisałem wcześniej wydawała się być w idealnym stanie, ale była bardziej sprasowana (niższa) od tej nowej. Może dlatego pojawił się jakiś luz i dochodziło do stuków. Sama wymiana tych elementów nie jest szczególnie skomplikowana, natomiast w moim przypadku były skorodowane nakrętki od tłoczyska amortyzatora no i był mały kabarecik z ich odkręceniem. Poza tym nic szczególnego.
1. do odkręcenia amo potrzeba ściągać podszybie? Po sciągnieciu podszybia jest jeszcze po bokach kawałek plastiku/gumy zaraz nad amortyzatorem, jak to się ściąga? Czy wystarczy to odchylić?
2.
2.
gdzie to kupiłeś?, to jest bardzo dobra cenaaszifo pisze:[
Komplet łożysko+ poduszka+ spinki z febi kosztował mnie ok 120 zł.
Ten plastikowy pierscien podobno jest jednorazowy ja zakupiłem go w ASO za ok 6 zł połowka potrzeba dwie połowki . Lepiej zakupic tak na wszelki wypadek nie majatek a w ksiazce pisze ze jest jednorazowy. PS Własnie dzisiaj przyszły sciagacze do sprezyn czekam na łozysko. A jeszcze jedno wałkuje temat tych poduszek pod amorem faktycznie o orginałach można pomazyc wypytałem i w kazdym aso twierdza ze nigdy tego nie wymieniaja stawiam i powołuje sie na wiedze . Nie wymieniam.
rozumiem, że to jest nr 9 na screenie na str 1 tego wątku.rafi.zafi pisze:Ten plastikowy pierscien podobno jest jednorazowy ja zakupiłem go w ASO za ok 6 zł połowka potrzeba dwie połowki .
DaRek7 oraz aszifo Potwierdźcie panowie, czy to trzeba kupić. Tego nie ma czasem w zestawie poduszki? To są dwa identyczne pierścienie?
a nr 14 co to jest? jakaś zaślepka na samej górze? Jak sie ją zdejmuje?
Ten pierścień jeżeli delikatnie zdemontujesz, to wykorzystasz ponownie. Ja miałem w komplecie nowe, ale stare wyglądają OK. Numer 14 to zaślepka. trzeba ją podwarzyć i wyskoczy.
kaliope , podeślij mi twój email na PW, to wyślę Ci jutro fotki tych elementów- oczywiście jeżeli chcesz
kaliope , podeślij mi twój email na PW, to wyślę Ci jutro fotki tych elementów- oczywiście jeżeli chcesz
Ostatnio zmieniony 05 cze 2011, 15:30 przez aszifo, łącznie zmieniany 2 razy.
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Porada jak wymienić poduszkę i łożysko amortyzatora z fotorelacją przygotowana przez kolegę kaliope w tym temacie http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?p=105491#105491
- Tomek-77
- Przeglądacz
- Posty: 65
- Rejestracja: 12 lut 2009, 10:43
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira Tourer
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
Mam podobne stuki jak opisane powyżej. Przy czym w moim przypadku stuk ten pojawia się czasami także na postoju, na biegu jałowym. Wystarczy, że delikatnie ruszę kierownicę i ustaje. Jest to ten sam dźwięk (jak na moje ucho) jaki pojawia się podczas jazdy na wprost. Czy może to być tez łożysko wraz z gumami na McPersonie?
łożysko Macpersona wydaje specyficzne dźwięki na postoju ale podczas kręcenia kierownicą kiedy przeskakuje na łożyskowaniu. Nie może wydawać dźwięków nie ruszając kierownicą.Tomek-77 pisze:Mam podobne stuki jak opisane powyżej. Przy czym w moim przypadku stuk ten pojawia się czasami także na postoju, na biegu jałowym. Wystarczy, że delikatnie ruszę kierownicę i ustaje. Jest to ten sam dźwięk (jak na moje ucho) jaki pojawia się podczas jazdy na wprost. Czy może to być tez łożysko wraz z gumami na McPersonie?