Problemy związane z pompą wtryskową

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#136 Post autor: Harry200 »

Przed zakupem czujnika wykonaj odczyt błędów innym sprzętem,bo u Ciebie zapala się jeszcze kontrolka chłodzenia..

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#137 Post autor: Mattai »

U mnie się zapalała jak chciała albo zależnie od pogody. Szczególnie jak miałem nieszczelność w układzie albo za mało wody. I oczywiście nie jest podłączony do komputera, bo tech2 opla go nie znajdował.W op-com-ie nie mam nic od chłodzenia poza sprawdzeniem temperatury. Jest jakiś test, ale nic nie wnosi więc pewnie nie ma do tego dostępu, u kolegi może być podobnie. Trzeba ostrożnie bo tu są kFiaty - mnie to np zmyliło.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Komorinio

#138 Post autor: Komorinio »

witam. zakupilem czujnik i nawet wziolem sie za wymiane ale niestety nie posiadam odpowiedniego klucza. przeprowadzilem wiec maly tescik i w 99% koledzy mieliscie racje co do tego czujnika gdyz na zimnym silniku kiedy wszystko jest ok, odlaczylem czujnik i autko zachowuje sie dokladnie tak samo jak po rozgrzaniu. obrotomierz martwy, kontrolki zapalone i brak mocy. po podlaczeniu wszystko wrocilo do normy. dzieki za trafna miejmy nadzieje diagnoze. pozdrawiam

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#139 Post autor: Harry200 »

Odpisz po wymianie ,będzie to wskazówka dla innych użytkowników forum.. :idea:

Komorinio

#140 Post autor: Komorinio »

oczywiscie dam znac

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#141 Post autor: Jaymzarf »

mattai, nie wiem czy rozwiązałeś już problem przecieku przy pompie. Jeśli nie to sprawdź przewody do wtrysków. Ja dawniej zauważyłem też przy tym czujniku pocenie się, a na ostatnim spocie śląskim zaczęło lać jak chol.... Spalanie miałem "tylko" 17L/100 z czego 10 w glebę poleciało... Przewód do 3 wtrysku skorodował, a wcześniej musiał odrobinę się pocić i powietrze pryskało na ten kapturek krople. Po wymianie przewodów (350PLN/kpl. 4 szt. w ASO za przewody i 80 za wymianę) wszystko suche jak pustynia.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

Komorinio

#142 Post autor: Komorinio »

witam kolegów. wymieniłem czujnik i wszystko w porządku. jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc :D. "Pare" złotych zostało w kieszeni. Jeszcze raz wielkie dzięki!!!

kris-59

#143 Post autor: kris-59 »

Po dogłębnym przeanalizowaniu wszelkich tematów związanych z zapowietrzaniem się układu paliwowego postanowiłem skorzystać z pomysłu na dodatkową pompę paliwa wszcząłem już niezbędne przygotowania a o wynikach chętnie napiszę na forum .Pozdro!!

rafi

#144 Post autor: rafi »

Witam panowie ostatnio z kolegą z klubu sprawdzaliśmy moją zośke op-comem i jedna rzecz nie podoba mi się, a mianowicie pożądany początek wtrysku 4.6 CA i rzeczywisty początek wtrysku 4.7 CA. U kolegów w innych zośkach wygląda to troche inaczej pożądany początek 1.8 CA i rzeczywisty 2.1 CA . Co to może oznaczać i co z tym dalej robić. Licze na waszą pomoc ! Rafi.
Ostatnio zmieniony 21 lip 2011, 11:42 przez rafi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#145 Post autor: Dziadek13 »

Jest dobry i nie ruszał bym poczytaj na ten temat.TU i TU

rafi

#146 Post autor: rafi »

Dzięki Dziadek13 poczytałem i masz racje chyba nie warto ruszać , może poprzedni własciciel podkręcił kąt wtrysku bo i dawka jest podkręcona na maxa , może pompa nie była robiona. Mam przejechane 270 tysi . Mam problem z rannym odpalaniem ale to wina trawersów , spuściłem ON z przelewu i jest ciemniejsze w porównaniu z paliwem które sciągnołem z filtra paliwa przy jego wymianie.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#147 Post autor: Dziadek13 »

Możesz sobie sprawdzić szczelność trawerzów takim przyrządem.
Schemat patentu znalazłem na którymś forum. Potrzebny jest zawór zwrotny (R), trójnik (S), przewody gumowe te same, co przewody zwrotne / nadmiarowe (T), wakuometr (W) i strzykawka (U) . Podłączamy przewód (T) do króćca zaworu EGR, lub regulatora turbiny lub siłownika klap wirowych i wysysamy strzykawką powietrze. Zawór zwrotny (R) przed strzykawką utrzymuje podciśnienie a na wakuometrze (W) widzimy czy podciśnienie utrzymuje się. Tym patentem możemy też sprawdzić szczelność uszczelniaczy trawersów.

Obrazek
Tu mały opis wygląd trawerzów.
Obrazek
Ja mam 246tyś i na razie pomykam bez problemu.
Ostatnio zmieniony 07 cze 2011, 21:00 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#148 Post autor: Dek »

rafi pisze:... a mianowicie pożądany początek wtrysku 4.6 CA i rzeczywisty początek wtrysku 4.7 CA. U kolgów w innych zośkach wygląda to troche inaczej pożądany początek 1.8 CA i rzeczywisty 2.1 CA ....
Tak informacyjnie:
Ja w swojej Zośce od zawsze miałem 3,7 CA.. Silnik 2.2 DTR i pompa nie była nigdy robiona.

pozdrawiam

rafi

#149 Post autor: rafi »

Dięki Dziadek 13 całkiem mądry przyżąd coś na podobe do prób szczelności instalacji gazowej. Tylko nie mam pomysłu na zaworek zwrotny. :?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#150 Post autor: Dziadek13 »

W sklepach z częściami do samochodów kupisz zaworek zwrotny do spryskiwaczy lub tu
Zaworek zwrotny lub w sklepach akwarystycznych,strzykawke dużą w sklepach medycznych za 5zł.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”