Problemy z działaniem ESP - ABS - TC

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
lukaszek_0583

#301 Post autor: lukaszek_0583 »

H,Łajszczak pisze:Bez odczytania błędu na kompie się nie obejdzie,czujnik abs wciskany jest na zatrzaski może przy wymianie gumy mechanik pociągnął za czujnik i on nie jest dobrze osadzony na piaście..
błędy oczytane , przerwa w sygnale abs prawy przód, czyli to samo co miałem tylko w drugim kole, zachodzi więc pytanie , czy trzeba parami wymieniac czy jak? po przekreceniu 2 razy stacyjki lampka nie swieci i abs działa, prawy abs pokazuje 1,9 kohm, a nowy wymieniony 1,6 kohm. już nie wiem co poradzic, przeciez nie wymienie działającego czujnika.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#302 Post autor: Harry200 »

Spróbuj przeczyścić wtyczkę i gniazdo przy czujniku,wygląda to na niekontakt na złączach..

lukaszek_0583

#303 Post autor: lukaszek_0583 »

H,Łajszczak pisze:Spróbuj przeczyścić wtyczkę i gniazdo przy czujniku,wygląda to na niekontakt na złączach..
wczoraj czysciłem, nic nie pomogło. a jak sie ma abs do ładowania akumulatora? jak podpialem pod kompa to napiecie ladowania wynosilo 13,85 V(na klemach miernikiem 14,15V)? kiedys cos czytalem ze niby lampka abs moze swiadczyc o slabym aku.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#304 Post autor: Harry200 »

Ale to dopiero o ile się nie mylę jak napięcie na akumulatorze jest coś około 11.5V no i wtedy nie miałbyś błędu o czujniku koła..

lukaszek_0583

#305 Post autor: lukaszek_0583 »

H,Łajszczak pisze:Ale to dopiero o ile się nie mylę jak napięcie na akumulatorze jest coś około 11.5V no i wtedy nie miałbyś błędu o czujniku koła..
no to juz nie wiem, nie kali sie wymieniac drugiej strony, jak myślicie?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#306 Post autor: Harry200 »

Czy tą rezystancję czujnika mierzyłeś bezpośrednio na wtyczce przy kole,ja mam w domu stary czujnik to po południu zmierzę jaką ja mam..

lukaszek_0583

#307 Post autor: lukaszek_0583 »

H,Łajszczak pisze:Czy tą rezystancję czujnika mierzyłeś bezpośrednio na wtyczce przy kole,ja mam w domu stary czujnik to po południu zmierzę jaką ja mam..
tak, zdjąłem koło i zmierzylem na piaście bezpośrednio.

emjot

#308 Post autor: emjot »

A ja mam pytanie do tych, co wymieniali samodzielnie:

Czy jest gdzieś jakiś manual / opis wymiany? W jakie narzędzia trzeba się uzbroić i na co zwrócić uwagę?

Mam kombinację różnych objawów opisanych w tym wątku. Już w zeszłe wakacje coś tam się działo, objawy znikły, ale od ok. 2 tygodniu wszystkie powróciły ze zdwojoną siłą. Pryskanie kontaktem nie pomogło, nie widać nigdzie przetartych ani nawet naruszonych kabli. Czyli - wymiana.

lukaszek_0583

#309 Post autor: lukaszek_0583 »

cześć Wam, w moim aucie cały czas świecił wskaźnik ABS bylem na kompie i wyszedl prawy przód. teraz w czasie ulew i deszczów niespodziewanie lampka zgasła. Czy to świadczy o uszkodzeniu kabla? jeśli tak, to powiedzcie którędy biegnie kabel z tego prawego ABS.

waldik782

#310 Post autor: waldik782 »

u mnie te cyrki z abs i tc skonczyly sie po naladowaniu aku,bylo o tym juz kiedys na forum,malo tego u mnie zapalalo sie po nacisnieciu klaksona tez.Juz mialem runac na piaste bo na kompie wywalalo prawa strone a tu nagle gdzies na forum znalazlem tego posta o aku.Zrobilem dluzsza trase i spokoj bo sie doladowal.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#311 Post autor: Dziadek13 »

Sprawdź wtyk do piasty do ABS tam lubi sie luzować lub zaśniedzieć.
Obrazek

lukaszek_0583

#312 Post autor: lukaszek_0583 »

waldik782 pisze:u mnie te cyrki z abs i tc skonczyly sie po naladowaniu aku,bylo o tym juz kiedys na forum,malo tego u mnie zapalalo sie po nacisnieciu klaksona tez.Juz mialem runac na piaste bo na kompie wywalalo prawa strone a tu nagle gdzies na forum znalazlem tego posta o aku.Zrobilem dluzsza trase i spokoj bo sie doladowal.
akumulator nowy, ładowanie na poziomie 14,2V

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#313 Post autor: Harry200 »

lukaszek_0583 pisze:którędy biegnie kabel z tego prawego ABS.
Wtyczka i gniazdo do czujnika ABS zamocowane są do dolnej części amortyzatora,obok jest wtyczka do czujnika zużycia klocków hamulcowych..

emjot

#314 Post autor: emjot »

Dziadek13 pisze:Sprawdź wtyk do piasty do ABS tam lubi sie luzować lub zaśniedzieć.
[url=http://img232.imageshack.us/img232/7975/abs11.th.jpg]Obrazek[/URL]
Chodzi o tą wtyczkę przy samej piaście, czy też tą przyczepioną do dolnej części amortyzatora?

BTW - jaki jest gwint na który jest przykręcona piasta - odkręcam w lewo, czy w prawo?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#315 Post autor: Harry200 »

Chodzi o wtyczkę przymocowaną do dolnej części amortyzatora,przy piaście przedniej nie ma już wtyczki,nakrętka półosi odkręca się w lewo..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”