Wykresy 1,9CDTi po chiptuningu.

Boxy, chiptunning, tuning itp.

Moderator: Mariusz

ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#46 Post autor: heko »

...hehehe...w końcu ktoś to zauważył :lol:

kubik_CDTi

#47 Post autor: kubik_CDTi »

TuneFORCE pisze:
kubik_CDTi pisze:...na wykresie górki...
jeśli chodzi o te "górki" to one są i będą zawsze, niektórzy po prostu mają włączoną fajną opcje "wygładzanie wykresu" ;) i tych górek nie widać
Chodziło mi bardziej o szczyty a nie górki :lol:
Bo co z tego,że ma przy 2000rpm,380Nm a potem spada na łeb,na szyję.
Czy nie mam racji ? ;)

TuneFORCE

#48 Post autor: TuneFORCE »

kubik_CDTi pisze:
Bo co z tego,że ma przy 2000rpm,380Nm a potem spada na łeb,na szyję.
Czy nie mam racji ? ;)
Najważniejsze jest to żeby nie było (szczególnie w piku momentu) żadnych over bostow a przebieg krzywych powinien być zbliżony do naturalnej charakterystyki :D

kubik_CDTi

#49 Post autor: kubik_CDTi »

TuneFORCE pisze:
kubik_CDTi pisze:
Bo co z tego,że ma przy 2000rpm,380Nm a potem spada na łeb,na szyję.
Czy nie mam racji ? ;)
Najważniejsze jest to żeby nie było (szczególnie w piku momentu) żadnych over bostow a przebieg krzywych powinien być zbliżony do naturalnej charakterystyki :D
Właśnie o to mi chodziło. :)

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#50 Post autor: heko »

...jeśli zagłębiłbyś się w wyniki na wykresach, przebieg momentu to nic innego jak prędkość przyrostu mocy w stosunku do obrotów, czyli jeśli w dolnych partiach obr. uzyskamy wysoki moment, moc będzie także wysoka, jeśli od takiej sytuacji chciałbyś uzyskać płaski moment do końca, moc musiałaby cały czas wzrastać i pod koniec byłoby to pewnie z 200KM :P ...tak jak to mam miejsce np. w nowszych bmw...gdzie moc na niskich obr. jest niewysoka. i rośnie proporcjonalnie do obrotów, inaczej jest np. w Fordach, moc max uzyskiwana jest już w ok. 2300...2500obr. i trzyma równo do końca, więc wykres momentu jest to wysoki skok przy ok. 2000...2200obr. i systematyczny spadek do końca
...tak więc aby uzyskać płaski moment, przyrost mocy musi być proporcjonalny do obr. ale wiąże się to z małą dynamiką na niższych obr. i potrzebę kręcenia silnika wysoko, aby uzyskać dobre przyspieszenie, a to z kolei jest nieekonomiczne i wcale zdrowe dla diesla

kubik_CDTi

#51 Post autor: kubik_CDTi »

Wszystko ok,wiem rozumiem i co o co mi chodzi mi o sławetne piki w TDi na gotowcach.
A wiadomo,że momentem jedzie się miło ;)

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#52 Post autor: heko »

..nie mamy gotowców, za każdym razem trzeba dłubać i każdy wychodzi inaczej ;)

kubik_CDTi

#53 Post autor: kubik_CDTi »

heko pisze:..nie mamy gotowców, za każdym razem trzeba dłubać i każdy wychodzi inaczej ;)
To nie jest jakiś atak w Waszą stronę i w to nie wątpie.
Ale z pewnością widziałeś takie wykresy. ;)

fargarap

#54 Post autor: fargarap »


ronin

#55 Post autor: ronin »

fargarap pisze:A moja Zafka wyszła tak: http://imageshack.us/photo/my-images/19/zafira.jpg/
Ładny wykres i kolejny dowód na to że fiatowski klekot 1,9 trzyma się dobrze - mimo swej przestarzałej konstrukcji :evil2:

Anony Mous

#56 Post autor: Anony Mous »

sąsiad robił u Heko ostatnio. Powiem wam, że jeździłem tą zafirą jak ją kupił i była o wiele bardziej mulasta od mojej. Przebieg 200tyś. Sądziłem więc, że tam nie ma 120 koni na pewno...a tu się okazuję, że ma 127. Moja więc, myślę, musi mieć ponad 130.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#57 Post autor: heko »

..przestań gdybać, tylko wpadaj na rolki...masz parę km do mnie....ludki po 300km przyjeżdżają. ;) :lol:

tomasz13c

#58 Post autor: tomasz13c »

Witam
Pare dni temu byłem na hamowni zobaczyc ile tam koni drzemie pod maska, auto kupiłem 6 miesiecy temu, z francji. Zadziwiajaco dobrze sie odpychało i to mnie sklonilo sprawdzic moc.
Jak myslicie czy jest to seria czy moze cos dłubnieta?? (jak tak to kiepsko:p )
Wrzucam wykres:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8f5 ... 5e576.html

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#59 Post autor: heko »

..jeśli hamownia daje miarodajne wyniki, to na 100% dłubana ;)

tomasz13c

#60 Post autor: tomasz13c »

Raczej miarodajna- była to hamownia obciążeniowa Super Flow Autodyn 30 awd, tylko tak przegladalem forum i widze ze niektorym tez dosc dobrze wypadaja serie np. 171KM i 379NM lub 164KM i 372 NM
I tu mnie wlasnie zastanawia hmm???
Z drugiej strony chyba dosyc duzo niutonow jak na serie, ale okaze sie pewnie dopiero po zgraniu seryjnej mapy :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „CHIPTUNING i TUNING”