Błąd ECN 242F75 = P242F - czujnik ciśnienia spalin DPF
Błąd ECN 242F75 = P242F - czujnik ciśnienia spalin DPF
Witam.
Jadąc dzisiaj moją Zafirką zapaliła mi się słynna kontrolka autka z kluczykiem i auto straciło moc, nie było słychać dźwięku włączającej się turbiny. Po zatrzymaniu, zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy, ale nie na długo gdyż po przejechaniu ok. 2 km powtórka z rozrywki. Po odczytaniu błędów metodą gaz/hamulec wyskoczył błąd ECN 242F75. Szukałem na forum czegoś na ten temat, ale niestety nie udało mi się znaleźć niczego poza tabelą z kodami błędów. Jeśli dobrze rozszyfrowałem z tabeli to błąd ten oznacza 0242 Czujnik ciśnienia doładowania „B" - zwarcie do plusa. Chciałbym się upewnić czy dobrze odczytałem z tabeli znaczenie tego błędu oraz wszelkie spostrzeżenia, sugestie i porady co z tym fantem zrobić bardzo mile widziane.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam MikiKedzierzyn
Jadąc dzisiaj moją Zafirką zapaliła mi się słynna kontrolka autka z kluczykiem i auto straciło moc, nie było słychać dźwięku włączającej się turbiny. Po zatrzymaniu, zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy, ale nie na długo gdyż po przejechaniu ok. 2 km powtórka z rozrywki. Po odczytaniu błędów metodą gaz/hamulec wyskoczył błąd ECN 242F75. Szukałem na forum czegoś na ten temat, ale niestety nie udało mi się znaleźć niczego poza tabelą z kodami błędów. Jeśli dobrze rozszyfrowałem z tabeli to błąd ten oznacza 0242 Czujnik ciśnienia doładowania „B" - zwarcie do plusa. Chciałbym się upewnić czy dobrze odczytałem z tabeli znaczenie tego błędu oraz wszelkie spostrzeżenia, sugestie i porady co z tym fantem zrobić bardzo mile widziane.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam MikiKedzierzyn
Ostatnio zmieniony 03 lip 2011, 09:27 przez MikiKedzierzyn, łącznie zmieniany 2 razy.
źle odczytałeś
P242F Particulate Filter Pressure Sensor Range/Performance B-031
czyli masz problem z czujnikiem ciśnienia dpf. Należy koniecznie sprawdzić nasycenie i monitorować wypalanie dpf. Jeśli sie nie wypala, jak najszybciej zmienić czujnik.....a najlepiej czym prędzej wyrzuć ten filtr...bo ja osobiście bym nie dołożył ani grosza do tego dziadostwa...i potem znów czekać na niespodziankę. Oczywiście trzeba skasować błąd i patrzeć czy się znów pojawi.
P242F Particulate Filter Pressure Sensor Range/Performance B-031
czyli masz problem z czujnikiem ciśnienia dpf. Należy koniecznie sprawdzić nasycenie i monitorować wypalanie dpf. Jeśli sie nie wypala, jak najszybciej zmienić czujnik.....a najlepiej czym prędzej wyrzuć ten filtr...bo ja osobiście bym nie dołożył ani grosza do tego dziadostwa...i potem znów czekać na niespodziankę. Oczywiście trzeba skasować błąd i patrzeć czy się znów pojawi.
czujniki różnicy ciśnień są dwa lub jeden, od 2007 chyba 1.MikiKedzierzyn pisze: A tak przy okazji gdzie znajduje się ten czujnik i czy nadaje się on do reanimacji czy tylko wymiana?
Uploaded with ImageShack.us
Z tym że być może szlag trafił przewód dochodzący do czujnika a nie sam czujnik . Tutaj przykłady tych przewodów
Uploaded with ImageShack.us
Dzięki za porady.Widzę że ten czujnik jest przxy puszce DPF'a od spodu auta więc muszę sprawdzić kabelki ktore do niego idą bo pierwsze zapalenie się kontrolki miało miejsce jak jechałem w nocy na ryby po delikatnie mówiąc wyboistej polnej drodze więc mogłem o coś zachaczyć i coś wyrwać/urwać.Dzięki za porady.Jak opanuję i usunę problem to poinformuję na forum co było faktyczną usterką.
Kiedyś przeszorowałem podwoziem po krawężniku, co prawda delikatnie, ale kiedy później obejrzałem auto od spodu to zrobiło mi się ciepło, bo dosyć solidna rysa widoczna była przy samym przewodzie idącym do DPF. Moim skromnym zdaniem niezbyt szczęśliwie ten przewód jest poprowadzony- jest narażony na uszkodzenia mechaniczne. Tak więc wypiąłem go z tych mocowań, odwróciłem te zapinki które siedziały na tej aluminiowej osłonie, a te dwie przykręcane troszkę przerobiłem i teraz przewód poprowadzony jest nieco wyżej, jest bardziej schowany i co za tym idzie "bezpieczny".
Taki błąd to uszkodzony czujnik....kaliope pisze:Jeśli sie nie wypala, jak najszybciej zmienić czujnik.....
P2452 - Ciśn. zmierzone przez czujnik ciśn. filtra cząsteczek niezgodne z ciśnieniem barometrycznym
(0F) - Obecny
Nie czujnik jest zamontowany przy obudowie filtra paliwa z lewej strony patrząc od przodu auta.MikiKedzierzyn pisze:Dzięki za porady.Widzę że ten czujnik jest przxy puszce DPF'a od spodu auta
Czujnik ciśnienia DPF mamy dwa rodzaje: jedno i dwu przewodowe u mnie z końca 2006 (modelowo 2007) jest już jedno przewodowy.kaliope pisze:czujniki różnicy ciśnień są dwa lub jeden, od 2007 chyba 1.
w EPC rzeczywiście jako czujnik wyskakuje ten przy filtrze paliwa. Dwu lub jedno wtykowy
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Po oględzinach okolic "puszki" DPF pod autem są widoczne ślady przytarcia tej koszulki na przewodzie do tego czujnika który jest tam wkręcony.Poza przytartą koszulką nie zauważyłem żeby przewód był uszkodzony. Włączyło się wypalanie filtra i znów zświeciła się kontrolka ale ze względu na brak mocy zdecydowałem się na przerwanie procesu wypalania (wyłaczenie silnika). Po ponownym odpaleniu i przejechaniu kilku kilometrów znów ruszyło wypalanie już bez świecącej kontrolki silnika więc pojechałem za miasto, cegła na gaz i doprowadziłem proces wypalania do końca i jak na razie problem zniknął i od 3 dni się nie pojawił więc być może że żywot tego czujnika dobiega końca.