Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
gieesiak pisze:kupiłem termostat o pełnym otwarciu 92 stopnie. na wskażnikach jest zazwyczaj 90, z odchyłami 2 stopnie mniej 2 stopnie więcej.
przed wymianą gdy temperatura na zewnątrz auta była poniżej 10 stopni, auto nie mogło złapać temp. 80 stopni, więc teraz uważam ze jest oki.
A więc kupiłem sobie pare dni temu Zafire 1.6 16v 2000r i za wiele sie najezdziłem bo zaczeły sie problemy z temperaturą a konkretnie to nie otwierał sie termostat i nie było obiegu wiec temperatura rosła i po osiagnieciu 85 stopni gasnie silnik.Termostat mi sie raz otworzył i obieg był to miałem temperature 90 pare stopni i było wszystko wporządku silnik pracował normalnie.Wyciągnołem wiec termostat bo myślałem że to przez niego tak sie dzieje, tak jak pisałem że mi sie zacina i po wyciagnieciu termostatu odpaliłem auto bez termostatu dostał temperature 85 stopni i zgasł silnik wiec może ktos wie czego to jest przyczyna? A dzisiaj odstawiam fure do mechanika.I czekam na nowy termostat.
Ostatnio zmieniony 29 paź 2009, 07:06 przez w.masnik, łącznie zmieniany 1 raz.
Mnie w czwartek to samo spotkało, jak wracałem zafirka do kraju.Temperaturka nie rosnie zimno w zafirce,Brrrr .Wedlug opisu w temacie, tez mnie czeka wymianka termostatu.Koledzy a jaką wy macie temperaturke, w 1.8 benzynka???przedtem miałem podczas jazdy, około 80*C.czy to OK?
Miałem identycznie ten sam problem.
Termostat do wymiany, zamieniłem i po problemie grzeje jak cholera
Mam silnik 1,8 i temperatura utrzymuje się w widełkach pomiędzy 80 a 90, raz bliżej 80 raz 90 w zależności jaka długa trasa.
Za nowy termostat dałem 250 zeta + robocizna ale wsiadam odpalam i mam ciepło
bondzo001 pisze:250 zetów.a to orginal czy podroba?gdzie go kupiles.jest on w obudowie czy osobno jako reperaturka?może jakas fotka
jeśli dobrze pamiętam to chyba jak wspomniał kolega firek to termostat jest firmy GM dokładniej teraz nie pamiętam musiałbym sprawdzić, na F-VAT którą mam pod ręką widnieje napis TERMOSTAT OPEL ORYG tak więc raczej oryginał
Zdjęcie... Jak da rade w ciągu dnia je zrobić to dlaczego nie
Za 250zł to oryginał ale interesu nie zrobiłeś bo tyle kosztuje w Oplu. Dokładnie 268zł - czyli w sklepach z częściami Opla ale nie serwisowych będzie poniżej 250zł
Witam mam problem z ogrzewaniem kabiny. Po rozgrzaniu sie silnika do temperatury prawie 90stopni czasem z nawiewu leci goroce powietrze a czem leci takie chlodniejsze. Wiecie moze co jest przyczyna??
A podpowiedzcie mi jak chcę wymienić sam wkład termostatu jest z tym jakis problem. Bo ogólnie w Oplu można kupić tylko cały zestaw - a po co tyle wydawać skoro da rade wymienić sam wkład?
bondzo001, a techniczne pytanie - czy wystarczy jak spuszcze płyn tylko górnym wężem? czy muszę z koniecznie dolnym. Widzie ze masz ten sam silnik - jest u ciebie korek spustowy płynu czy nie? Bo w sam naprawiam piszą o tym korku ale go u siebie nie mogę odnaleźć - gdzie on może być ?
Znalazłem ten korek spustowy. Jest czerwony tak jak na zdjęciu (po prawej na dole)
Pytanie teraz takie czy płyn zlatuje po całkowitym odkręceniu i przez otwór który zakrywa korek czy inaczej? Chodzi mi żeby jak najmniej stracić płynu.No i pewnie nie trzeba zlewać wszystkiego żeby dostać się do termostatu...
PS. Kupiłem wkład za 29zł firmy STAHLTER - nie wiem co to za wymysł ale nawet instrukcje na stronie jak wymienić wkład mają ciekawą.
kolego kris co prawda mam inny silnik ale termostat to raczej standart w zafciach różnia sie obudową nie musisz spuszczac całego płynu u mnie wystarczyło 3,5litra pozatym przyjżyj sie krawedzi styku wkładu z obudową ja dla przykładu rozbierałem dwa razy bo nie sprawdziłem i drugim razem przycierałem nowym wkładem obudowe z pastą do docierania zaworów żeby dobrze dolegało i nie ciekł płyn na luzie bez ciśnienia
Jak juz koledzy pisali, nie trzeba calego plynu spuszczac.Ja odciolem dno butelki plastikowej i zrobilem sobie patent na to zeby plyn sie nie rozlewał podczas spuszczania.
Najlepiej kup sobie jakis silikon na temperaturke i posmaruj delikatnie uszczelke.Żeby na 100% nie cieklo.
klucz na gwiazdke
I zycze udanej wymianki.