[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Marekcanoe

#46 Post autor: Marekcanoe »

gieesiak pisze:kupiłem termostat o pełnym otwarciu 92 stopnie. na wskażnikach jest zazwyczaj 90, z odchyłami 2 stopnie mniej 2 stopnie więcej.
przed wymianą gdy temperatura na zewnątrz auta była poniżej 10 stopni, auto nie mogło złapać temp. 80 stopni, więc teraz uważam ze jest oki.
U mnie jest podobnie - czyli oki :)))


Przeważnie jest to wina termostatu...

w.masnik

#47 Post autor: w.masnik »

A więc kupiłem sobie pare dni temu Zafire 1.6 16v 2000r i za wiele sie najezdziłem bo zaczeły sie problemy z temperaturą a konkretnie to nie otwierał sie termostat i nie było obiegu wiec temperatura rosła i po osiagnieciu 85 stopni gasnie silnik.Termostat mi sie raz otworzył i obieg był to miałem temperature 90 pare stopni i było wszystko wporządku silnik pracował normalnie.Wyciągnołem wiec termostat bo myślałem że to przez niego tak sie dzieje, tak jak pisałem że mi sie zacina i po wyciagnieciu termostatu odpaliłem auto bez termostatu dostał temperature 85 stopni i zgasł silnik wiec może ktos wie czego to jest przyczyna? A dzisiaj odstawiam fure do mechanika.I czekam na nowy termostat.
Ostatnio zmieniony 29 paź 2009, 07:06 przez w.masnik, łącznie zmieniany 1 raz.

bondzo001

#48 Post autor: bondzo001 »

Mnie w czwartek to samo spotkało, jak wracałem zafirka do kraju.Temperaturka nie rosnie zimno w zafirce,Brrrr :? .Wedlug opisu w temacie, tez mnie czeka wymianka termostatu.Koledzy a jaką wy macie temperaturke, w 1.8 benzynka???przedtem miałem podczas jazdy, około 80*C.czy to OK?

giant19s

#49 Post autor: giant19s »

Miałem identycznie ten sam problem.
Termostat do wymiany, zamieniłem i po problemie grzeje jak cholera :P
Mam silnik 1,8 i temperatura utrzymuje się w widełkach pomiędzy 80 a 90, raz bliżej 80 raz 90 w zależności jaka długa trasa. :)
Za nowy termostat dałem 250 zeta + robocizna ale wsiadam odpalam i mam ciepło :mrgreen:

bondzo001

#50 Post autor: bondzo001 »

250 zetów.a to orginal czy podroba?gdzie go kupiles.jest on w obudowie czy osobno jako reperaturka?może jakas fotka ;)

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#51 Post autor: firek »

Ja myślę że za tą kasę to kolega ma albo GM-owski orginał, albo jakis naprawde dobry zamiennik, na 100% z obudową kompletny.

giant19s

#52 Post autor: giant19s »

bondzo001 pisze:250 zetów.a to orginal czy podroba?gdzie go kupiles.jest on w obudowie czy osobno jako reperaturka?może jakas fotka ;)
jeśli dobrze pamiętam to chyba jak wspomniał kolega firek to termostat jest firmy GM dokładniej teraz nie pamiętam musiałbym sprawdzić, na F-VAT którą mam pod ręką widnieje napis TERMOSTAT OPEL ORYG tak więc raczej oryginał :)

Zdjęcie... Jak da rade w ciągu dnia je zrobić to dlaczego nie ;)

A kupiłem w mojej mieścinie Jarocinie :P

kris

#53 Post autor: kris »

Za 250zł to oryginał ale interesu nie zrobiłeś bo tyle kosztuje w Oplu. Dokładnie 268zł - czyli w sklepach z częściami Opla ale nie serwisowych będzie poniżej 250zł

komura85

#54 Post autor: komura85 »

Witam mam problem z ogrzewaniem kabiny. Po rozgrzaniu sie silnika do temperatury prawie 90stopni czasem z nawiewu leci goroce powietrze a czem leci takie chlodniejsze. Wiecie moze co jest przyczyna??

kris

#55 Post autor: kris »

A podpowiedzcie mi jak chcę wymienić sam wkład termostatu jest z tym jakis problem. Bo ogólnie w Oplu można kupić tylko cały zestaw - a po co tyle wydawać skoro da rade wymienić sam wkład?

bondzo001

#56 Post autor: bondzo001 »

kris ja wymienilem sam ten wklad.koszt 37 zł.czas pracy max 40 minut.

kris

#57 Post autor: kris »

bondzo001, a techniczne pytanie - czy wystarczy jak spuszcze płyn tylko górnym wężem? czy muszę z koniecznie dolnym. Widzie ze masz ten sam silnik - jest u ciebie korek spustowy płynu czy nie? Bo w sam naprawiam piszą o tym korku ale go u siebie nie mogę odnaleźć - gdzie on może być ?

kris

#58 Post autor: kris »

Znalazłem ten korek spustowy. Jest czerwony tak jak na zdjęciu (po prawej na dole)
Obrazek
Pytanie teraz takie czy płyn zlatuje po całkowitym odkręceniu i przez otwór który zakrywa korek czy inaczej? Chodzi mi żeby jak najmniej stracić płynu.No i pewnie nie trzeba zlewać wszystkiego żeby dostać się do termostatu...
PS. Kupiłem wkład za 29zł firmy STAHLTER - nie wiem co to za wymysł ale nawet instrukcje na stronie jak wymienić wkład mają ciekawą.

kowalczyk

#59 Post autor: kowalczyk »

kolego kris co prawda mam inny silnik ale termostat to raczej standart w zafciach różnia sie obudową nie musisz spuszczac całego płynu u mnie wystarczyło 3,5litra pozatym przyjżyj sie krawedzi styku wkładu z obudową ja dla przykładu rozbierałem dwa razy bo nie sprawdziłem i drugim razem przycierałem nowym :| wkładem obudowe z pastą do docierania zaworów żeby dobrze dolegało i nie ciekł płyn na luzie bez ciśnienia

bondzo001

#60 Post autor: bondzo001 »

Jak juz koledzy pisali, nie trzeba calego plynu spuszczac.Ja odciolem dno butelki plastikowej i zrobilem sobie patent na to zeby plyn sie nie rozlewał podczas spuszczania.
Najlepiej kup sobie jakis silikon na temperaturke i posmaruj delikatnie uszczelke.Żeby na 100% nie cieklo.
klucz na gwiazdke :idea:
I zycze udanej wymianki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”