[B]Opinie:LPG a silniki 1,6, 1.8, 2,0T i 2.2 direct

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#46 Post autor: Lorry »

MieHor pisze:jaka jest różnica między Z16XEP a Z16XER
XER ma oznaczenie Twinport na klapie jeszcze ;) XER ma 115KM, a Twinport to system który odpowiada za zmienną długość kolektora ssącego, tam jest jakby układ podwójnej przepustnicy ;) Ma powodować lepsze zbieranie się od niższych obrotów, podobnie jak klapki wirowe w mojej ;)

kriis

#47 Post autor: kriis »

Kilka tygodni temu założyłem gaz w EGP (Energy Gaz Polska) w Wawie. Nie wyjechałem jeszcze zbiornika gazu więc mój staż jest malutki ale już mogę podzielić się spostrzeżeniami.

+instalacja Landi Renzo - faktycznie głośna (słychać specyficzne cykanie, podobne do tego co jest w dieslach), ale w czasie jazdy w ogóle tego nie czuć, jedynie po otwarciu maski
+odczucia z jazdy - nie zauważyłem spadku mocy, moment przełączania się na gaz niezauważalny, robi to już po kilkunastu sekundach od włączenia
-sam proces instalacji trochę mnie zirytował, umówiony byłem na odbiór na godzinę 17 a wyjechałem po 19 (po 17 jeszcze kończyli montować). Nie wiem co sprawiło tyle kłopotu, czy może mój wóz był ostatni w kolejce, ale niesmaczek pozostał.
-panowie w EGP nie sprawdzają sami instalacji gazowej bo kazali mi jechać zatankować na pobliską stację i wrócić w celu regulacji, nie informują też że trzeba dolać płynu chłodniczego
-ubrudzony fotel kierowcy smarem...
-od założenia nie działa mi wskaźnik poziomu gazu, byłem dziś i kazali czekać do 1 przeglądu po 1000km
-nie działa też chyba zawór odbijający, bo mimo iż mam zamontowaną butlę 53l (ok 42l nominalnie) to na stacji gazomistrz sam musiał wyłączyć przy 46l... (zobaczę co powiedzą na 1 przeglądzie)
-czasami pojawia mi się informacja o małej ilości oleju, olej jest dokładnie w połowie bagnetu, przy benzynie się nie pojawiało
-jak jadę na gazie przy ok 4900-5000 obrotów włącza mi się odcięcie - na benzynie tego nie ma, też kazali czekać na 1 przegląd
+mocowanie wlewu gazu jest zrobione solidnie więc polecam w tym miejscu, jedyny mankament to to że po dokręceniu końcówki i założeniu pistoletu ociera mi o karoserię, dziś dostałem końcówkę z długą szyjką - zobaczymy czy pomoże

-no i mam problem z ogrzewaniem/chłodzeniem. szczegóły w tym wątku

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=7938

[ Dodano: Pon Sie 08, 2011 17:29 ]
-od założenia nie działa mi wskaźnik poziomu gazu, byłem dziś i kazali czekać do 1 przeglądu po 1000km
Panowie z EGP poprawili wskaźnik, już nie pokazuje cały czas rezerwy, ale jeszcze trzeba go wyregulować, bo rezerwa zapala się w połowie zbiornika
-nie działa też chyba zawór odbijający, bo mimo iż mam zamontowaną butlę 53l (ok 42l nominalnie) to na stacji gazomistrz sam musiał wyłączyć przy 46l... (zobaczę co powiedzą na 1 przeglądzie)
nie wiem czy poprawnie działa (i czy w ogóle działa bo nie mam doświadczenia) ale przy tankowaniu (tak jak poradzili fachowcy) miałem się nie odzywać i tankowanie miał przerwać gość z obsługi. Tak też zrobiłem i wyciągają końcówkę przy ok 46-47l. Nie wiem jak to ma się do ogólnej pojemności ale nie jest to 80% pojemności butli.
-czasami pojawia mi się informacja o małej ilości oleju, olej jest dokładnie w połowie bagnetu, przy benzynie się nie pojawiało
okazało się że faktycznie brakowało oleju i po dolaniu wszystko jest OK
+mocowanie wlewu gazu jest zrobione solidnie więc polecam w tym miejscu, jedyny mankament to to że po dokręceniu końcówki i założeniu pistoletu ociera mi o karoserię, dziś dostałem końcówkę z długą szyjką - zobaczymy czy pomoże
końcówka z długą szyjką sprawuje się wyśmienicie :)

Bukow

#48 Post autor: Bukow »

Dzień dobry drążę temat lpg gdyż jestem zainteresowany zakupem tego auta -w modelu 1.8 B i mam pytanie dotyczące modeli silników jakie są montowane
wiem ,że w 1.8 B jest motor Z18XER dodam ,że chodzi mi o rocznik 2005-2007
natomiast moje pytanie jest następujące jakie są -czy w ogóle są inne modele motorów w zafirze B niezależnie od pojemności (nie ukrywam idealne by było 1.8), do których można zainstalować gaz bez problemów ?
pytanie moje wynika z tego , że dostałem info następujące od gazowników z Migaza Wa-wa
Niestety posiadany przez Pana silnik XER nie nadaje się do gazowania. Samochody te potrafią mieć problemy z głowicami nawet przy jeździe na benzynie a na gazie podczas nawet niewielkiego wzrostu temperatury spalania, wklepują się gniazda zaworowe

Mam jeszcze jedno pytanie czy silniki Z18XEP występują w zafirce 1.8 B w rocznikach 2005-2007 gdyż dowiedziałem się ze z tymi silnikami nie ma problemów informacja z tego samego źródła
byłbym wdzięczny za info

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#49 Post autor: Lorry »

XEP jest tylko jako 1.6, to są ZB 1.6 z pierwszych lat produkcji o mocy 105KM.

Z tym że problemy z głowicami są nawet na benzynie w 1.8 bym sie nie zgodził, te instalacje nie są aż tak problematyczne. Jeżeli jest ona dobrze dobrana, zamontowana (z dodatkami) i skalibrowana to nie powinno z nią być problemów.

Idealny pod LPG w ZB jest 1.6 105KM, następnie w kolejności 1.8 i 1.6 115KM, potem 2.0turbo i na samym końcu 2.2 direct (da się ale jest to mega trudne)

Stefano

#50 Post autor: Stefano »

Witam wszystkich forumowiczów.Chciałbym podzielić się z Wami wrażeniami z użytkowania mojej Zafiry B 1,6 115 KM po przejechaniu 8000 km.Aktualnie auto ma przejechane niespełna 39 tys km.Średnie spalanie do pażdziernika włącznie to 7,3 l przy stale włączonej klimatyzacji.90 % jazdy to jazda w 2 osoby bez bagażu na trasach 15 do 50km. średnia prędkość jazdy jaką pokazał komp to 67 km/h. W tej sytuacji wielu użytkowników benzynowych Zafir musi zrewidować swoje poglądy na temat instalacji gazowych. Wiem,że 8 tys to nie dystans do oceny ,ale auto sprawuje się rewelacyjnie i jestem nim mile zaskoczony.Zaznaczam,że ostatnio jeżdziłem Laguną II 1,9 dci,której komfort był nie do przecenienia.Zafira jednak dzielnie sobie radzi chociaż nie jest to rakieta.Mile zaskoczyła mnie dynamika auta powyżej 3-3,5 tys obrotów,chociaż taka jazda mocno podnosi zużycie paliwa średnio o 1-1,5 litra .Ceny oleju napędowego już przegoniły ceny benzyny a będą jeszcze wyższe,pod znakiem zapytania więc stoi sens kupowania diesla.Osobiście polecam ten silniczek dla lubiących spokojną ekonomiczną jazdę. Pozdrawiam

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#51 Post autor: Szuwarek »

Stefano pisze:W tej sytuacji wielu użytkowników benzynowych Zafir musi zrewidować swoje poglądy na temat instalacji gazowych.
Co masz na myśli ?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#52 Post autor: Bodek »

Stefano pisze:Średnie spalanie do pażdziernika włącznie to 7,3 l przy stale włączonej klimatyzacji.90 % jazdy to jazda w 2 osoby bez bagażu na trasach 15 do 50km. średnia prędkość jazdy jaką pokazał komp to 67 km/h.
Masz fotkę z kompa to wrzuć, bo jakoś ciężko mi w to uwierzyć.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

cieniassss

#53 Post autor: cieniassss »

Szuwarek pisze:
Stefano pisze:W tej sytuacji wielu użytkowników benzynowych Zafir musi zrewidować swoje poglądy na temat instalacji gazowych.
Co masz na myśli ?
Że 7,3 l to mało, więc gazu nie trzeba :)

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#54 Post autor: Szuwarek »

Nie wiem jak w ZB ale w mojej benzyny Zosia paliła 8,5l średnio - nie patrząc na licznik i trasę - gaz założyłem wzrosło do 9,5 - ale wyciąłem egr-a i o dziwo spadło do 8,5 - więc z praktyki widzę same oszczędności :)

Stefano

#55 Post autor: Stefano »

Niestety skasowałem wskazania komputera.Nie widzę jednak problemu,aby po pewnym czasie/np po zimie / zrobić zdjęcia i zamieścić je na forum Przecież nikt mi nie wleje do baku.Maiałem na myśli opłacalność zakładania gazu przy przebiegach rocznych w granicach 10-15 tys km rocznie,zważywszy,że założenie LPG może wiązać się z licznymi problemami, o czym przy benzynce nie musimy mysleć.W takim silniku nie ma elementów wrażliwych w takim stopniu jak przy LPG czy w dieslu/wtryski,turbo,dwumasa itp/.Pozdrawiam

mr.praca

#56 Post autor: mr.praca »

Witam,
Mam okazje kupić Zafirę B z 2005 SILNIK BENZYNOWY Z22YH
-Proszę o info czy da się do tego silnika założyć LPG jeżeli tak to czy ktoś ma namiary na zakład z krakowa lub okolic który potrafi to dobrze zrobić. Dzwoniłem do lilku gazowników i mówili że sie nie da, według niektórych forumowiczów jest to możliwe może ktoś ma gaz w takim autku?

cieniassss

#57 Post autor: cieniassss »

mr.praca, poczytaj o montowaniu gazu do samochodów z bezpośrednim wtryskiem, jest kilka pomysłów, jedni próbują używać wtryskiwaczy benzynowych do podawania gazu płynnego, inni co jakiś czas wtryskują benzynę żeby schłodzić wtryskiwacze benzynowe ... ogólnie nie montuje się gazu do tego silnika z powodu problemów z wysterowaniem elektroniki

mr.praca

#58 Post autor: mr.praca »

Podzwoniłem po gazownikach oraz GM. Zdecydowanie odradzają. Dzięki za opinie szukam dalej.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#59 Post autor: Lorry »

Przez pewien czas Skoda ładowała do TSI Landirenzo fabrycznie ale po pół roku się wycofali ;)

Direct'a da się zagazić ale koszta chore :?

pitbull

#60 Post autor: pitbull »

Hej,

czytam o instalacjach do tych silników i zdania sa podzielone.
Czy silniki Z18XER/Z16XER mają taką samą głowicę? Patrzyłem na allegro i widze tylko głowice do Z16xer...

Gdzie w Warszawie/Pruszkowie można wykonać kontrolę luzu zaworowego i jaki jest mniej wiecej koszt takiej kontroli? Dzwoniłem do któregos ASO Opla i powiedzieli ze robia regulacje za ok.800PLN. Jak zapytałem o kontrole to gosciu powiedzial ze oni robia regulacje...

pozdrawiam,
Piotr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”