Temperatura silnika
Moderator: Sebu$
no to kolega mnie uspokoil a jeszcze jedno pytanko w ksiażce piszą żeby podczas wymiany termostatu odłączyć mase z akumulatora , czy jest to koneczne ??? jak odłącze mase to mi sie radio zakoduje a na ... mi to i pierdzielenia sie potem z akodowaniem radia bo kod mam tylko czy to jest od tego radyjka??? ( a tak na marginesie to zapraszam a sobote wieczorem po 21 na polsat sport na boks ziomal odemnie z miesciny walczy z angolem o miszcza swiata ):):):)
Witam.
Od niedawna jestem posiadaczem Z A 2.0 DTI z 2001r.
Przelot 186 kkm.
Zastanawia mnie długi czas nagrzewania silnika.
Po przejechaniu ~9km po równym terenie i lekko z górki wskazówka zaczyna się dopiero podnosić i równo pnie się do 90st.
Później utrzymuje temperaturę wg wskaźnika ~88-92 (wskazówna dotyka pionowej kreski oznaczającej 90st z lewej lub prawej strony) w zależności czy dostaje w komin czy jadę spokojnie na V biegu.
Jak to jest u Was?
Powinienem martwić się o termostat?
Pozdrawiam
Od niedawna jestem posiadaczem Z A 2.0 DTI z 2001r.
Przelot 186 kkm.
Zastanawia mnie długi czas nagrzewania silnika.
Po przejechaniu ~9km po równym terenie i lekko z górki wskazówka zaczyna się dopiero podnosić i równo pnie się do 90st.
Później utrzymuje temperaturę wg wskaźnika ~88-92 (wskazówna dotyka pionowej kreski oznaczającej 90st z lewej lub prawej strony) w zależności czy dostaje w komin czy jadę spokojnie na V biegu.
Jak to jest u Was?
Powinienem martwić się o termostat?
Pozdrawiam
U mnie (2.0DTI) nagrzewa się się mniej więcej:Raffaele pisze:Witam.
Od niedawna jestem posiadaczem Z A 2.0 DTI z 2001r.
Przelot 186 kkm.
Zastanawia mnie długi czas nagrzewania silnika.
Po przejechaniu ~9km po równym terenie i lekko z górki wskazówka zaczyna się dopiero podnosić i równo pnie się do 90st.
Pozdrawiam
- po 6-7 kilometrach przy 10-15 stopni rano.
- po 4-5 kilometrach przy 30 stopniach po południu
Termostat był wymieniony, więc zastanawiam się czy ten typ tak ma...
A zastanawiam się dlatego, że dziś wsiadłem do firmowej Astry (zimnej, benzyna 1.4) i silnik nagrzał się zanim przejechałem 2 kilometry :O
Przejechałem więcej kilometrów i skonsultowałem się z mechanikiem. Jednak termostat przepuszcza, bo chwilę po uruchomieniu chłodnica robi się ciepła. Gdy przejadę ~9-10km a wskazówka dopiero osiąga 50 st, chłodnica jest już mocno ciepła. Gdy jadę z góry na V lub na luzie temp. potrafi spaść do 80- a nie ma prawa.
Termostat zamówiony.
Wieczorem wymiana.
Termostat wymieniony na nowy Wahler.
Przejechałem kilkaset km. Nagrzewa się szybciej, ale temperatura zatrzymuje się na licznikowych 85stopniach. 90 dochodzi przy mocnym bucie, również przy 90 załącza się wentylator.
Jaką macie temperaturę w Waszych turbo klekotach ?
Termostat zamówiony.
Wieczorem wymiana.
Termostat wymieniony na nowy Wahler.
Przejechałem kilkaset km. Nagrzewa się szybciej, ale temperatura zatrzymuje się na licznikowych 85stopniach. 90 dochodzi przy mocnym bucie, również przy 90 załącza się wentylator.
Jaką macie temperaturę w Waszych turbo klekotach ?