[B]Rodzaje zawieszeń
[B]Rodzaje zawieszeń
Czyli są trzy rodzaje amorów (nr dla prawy przód):
1. zwykłe 3 44 380, 93183826
2. dla zwieszenia sportowego 3 44 398, 93185142
3. dla ids+ 3 44 396, 93184793
ZQ8 = UŻYWANE Z PODWOZIEM SPORTOWYM
Do tej pory myślałem, że to właśnie ids+. Czyli o co chodzi panowie? Co ma innego od standardu?
1. zwykłe 3 44 380, 93183826
2. dla zwieszenia sportowego 3 44 398, 93185142
3. dla ids+ 3 44 396, 93184793
ZQ8 = UŻYWANE Z PODWOZIEM SPORTOWYM
Do tej pory myślałem, że to właśnie ids+. Czyli o co chodzi panowie? Co ma innego od standardu?
Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 01:35 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
kubik_CDTi, jesteś jedną z niewielu osób które Zofie kupiły jako nówke i pomóż mi prosze usystematyzować wiedzę:
Są 3 rodzaje zawiasu w ZB:
normalne, sportowe, IDS+.
To teraz czym się różni sportowe od IDS+
Czy przy każdym sportowym i IDS+ jest guzik na desce
Czy do normalnego może być guzik
Bo ja już sam się gubię
Bardzo proszę o wyjaśnienie dokładne
Są 3 rodzaje zawiasu w ZB:
normalne, sportowe, IDS+.
To teraz czym się różni sportowe od IDS+
Czy przy każdym sportowym i IDS+ jest guzik na desce
Czy do normalnego może być guzik
Bo ja już sam się gubię
Bardzo proszę o wyjaśnienie dokładne
Przycisk SPORT można dołożyć do każdej zafiry.
Fabrycznie jednak, przycisk sport miały wersje z zawieszeniem usportowionym i interaktywnym IDS+ z system CDC.
Pakiet sportowego zawieszenia obejmuje zawieszenie -15mm i przycisk SPORT.
Pakiet IDS+ to z tego co wiem ponad to obejmuje właśnie owe amortyzatory z CDC.
Pakiet zawieszenie sportowe to był standard w wersji SPORT i jako opcja w innych,we wszystkich poza OPC za dopłatą był IDS+
Pozdrawiam
Fabrycznie jednak, przycisk sport miały wersje z zawieszeniem usportowionym i interaktywnym IDS+ z system CDC.
Pakiet sportowego zawieszenia obejmuje zawieszenie -15mm i przycisk SPORT.
Pakiet IDS+ to z tego co wiem ponad to obejmuje właśnie owe amortyzatory z CDC.
Pakiet zawieszenie sportowe to był standard w wersji SPORT i jako opcja w innych,we wszystkich poza OPC za dopłatą był IDS+
Pozdrawiam
Czyli tak
1. może być ZB, która ma przycisk sport, ale tylko do żwawszego gazu i tyle.
2. moze być ZB która ma przycisk sport, ale do tego podwozie sportowe, tzn -15mm.
3. może być ZB kótra ma przycisk, -15mm i do tego aktywne amory, czyli ids+
dobrze rozumiem?
a do której opcji dojdą metalowe pedały..bo do pierwszej chyba nie? Wiele osób ma przycisk sport, ale nie ma sportowych pedałów
1. może być ZB, która ma przycisk sport, ale tylko do żwawszego gazu i tyle.
2. moze być ZB która ma przycisk sport, ale do tego podwozie sportowe, tzn -15mm.
3. może być ZB kótra ma przycisk, -15mm i do tego aktywne amory, czyli ids+
dobrze rozumiem?
a do której opcji dojdą metalowe pedały..bo do pierwszej chyba nie? Wiele osób ma przycisk sport, ale nie ma sportowych pedałów
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
W najnowszych katalogach sprzedaży ZB model 2010/11 można znaleźć taką interpretację kodów wyposażenia:
FE4 Interaktywny system kontroli jazdy IDS+ (niedostępny z systemem automat. poziomowania zawieszenia G67, silnikiem 1.6 Ecotec oraz 1.7 CDTI 110 KM)
ZQ8 Pakiet Zawieszenia Sportowego - zawiera: przycisk „Sport”, układ stabilizacji toru jazdy ESP z systemem Traction Control, zawieszenie sportowe.
Niestety nie znalazłem nic dla F52
Odnośnie przycisku Sport - we wszystkich ZB, które do tej pory dekodowałem, to oprócz wersji, w których pojawiały się kody wskazujące na wersję usportowioną ten przycisk występował we wszystkich ZB z automatyczną skrzynią biegów
FZ3 DO PROGRAMU ZWIĘKSZONEJ STABILNOŚCI ELEKTRONIKI (STABILNOŚĆ PRZYCZEPY)
gdzieś wyczytałem, że ten kod oznacza, że do modułu REC jest możliwe podłączenie elektryki haka holowniczego, co zapewnia właściwą pracę ESP w przypadku ciągnięcia przyczepy
FE4 Interaktywny system kontroli jazdy IDS+ (niedostępny z systemem automat. poziomowania zawieszenia G67, silnikiem 1.6 Ecotec oraz 1.7 CDTI 110 KM)
ZQ8 Pakiet Zawieszenia Sportowego - zawiera: przycisk „Sport”, układ stabilizacji toru jazdy ESP z systemem Traction Control, zawieszenie sportowe.
Niestety nie znalazłem nic dla F52
Odnośnie przycisku Sport - we wszystkich ZB, które do tej pory dekodowałem, to oprócz wersji, w których pojawiały się kody wskazujące na wersję usportowioną ten przycisk występował we wszystkich ZB z automatyczną skrzynią biegów
FZ3 DO PROGRAMU ZWIĘKSZONEJ STABILNOŚCI ELEKTRONIKI (STABILNOŚĆ PRZYCZEPY)
gdzieś wyczytałem, że ten kod oznacza, że do modułu REC jest możliwe podłączenie elektryki haka holowniczego, co zapewnia właściwą pracę ESP w przypadku ciągnięcia przyczepy
Szukałem tych różnych amorów po necie.
Wygląda na to, że amory zwykłe i do wersji z zawieszeniem sportowym są w tej samej cenie:
zwykłe: http://seekpart24.com/search?c=number&q ... m=&as=&at=
zaw. sportowe: http://seekpart24.com/search?c=number&q ... m=&as=&at=
Natomiast dla ids+ są 3 razy droższe. Tu porównanie zwykłych i ids+:
zwykle: http://carpartsconnexion.co.uk/vauxhall ... 183826&p=1&
ids+: http://carpartsconnexion.co.uk/vauxhall ... year&cat=0&
Wygląda na to, że amory zwykłe i do wersji z zawieszeniem sportowym są w tej samej cenie:
zwykłe: http://seekpart24.com/search?c=number&q ... m=&as=&at=
zaw. sportowe: http://seekpart24.com/search?c=number&q ... m=&as=&at=
Natomiast dla ids+ są 3 razy droższe. Tu porównanie zwykłych i ids+:
zwykle: http://carpartsconnexion.co.uk/vauxhall ... 183826&p=1&
ids+: http://carpartsconnexion.co.uk/vauxhall ... year&cat=0&
Spowodowane jest to brakiem zamienników.kaliope pisze:Natomiast dla ids+ są 3 razy droższe
Tylko Sachs wraz z elektrozaworami,a to jest powiedzmy klasa premium.
Testy długodystansowe pokazują,że zawieszenie to jest nawet trwalsze od zwykłych,amortyzatory podobnie,więc nie ma co się bać
Po przejażdżce człowiek się do nich przekonuje,szczególnie jak u mnie,wraz z nastawami zawieszenia oblicze zmienia silnik i ze 135KM robi się 160KM.Na dobrą sprawę można powiedzieć,że Zafira staje się wtedy zupełnie innym samochodem
może i masz rację. Ja właśnie byłem moją fabia na przeglądzie. Mam ją od 10 lat i co rok zastanawiam sie czy już pora na amory bo z przodu leją od 3 roku użytkowania. A tu prosze....najsłabszy 56% a reszta po 63-65%. Takim wynikiem jestem zdumiony gdyż auto jeździ zasadniczo tylko po mieście.....120 tys przebiegu. Pytałem też różne osoby o wyciek z amorów i powiedziano mi, że to nic złego, że teraz nawet wyciek nie obejmuje gwarancja. Ponoć podstawą wymiany amorów na gwarancji jest tylko wydruk ze stacji diagnostycznej ukazujący utratę ich parametrów.kubik_CDTi pisze: Testy długodystansowe pokazują,że zawieszenie to jest nawet trwalsze od zwykłych,amortyzatory podobnie,więc nie ma co się bać
Także myślę, że rzeczywiście nie ma się czego bać, i że w Zośce wymiana też po min 10 latach.