Kody błędów

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#421 Post autor: Harry200 »

Czym odczytałeś ten błąd,opis który podałeś bardziej pasuje do systemu Common Rail w nowszych Zafirach.W Zafira A to ten bład P 0190 w Tis 2000 opisany jest jako usterka mechaniczna w systemie paliwa , usterka mechaniczna w części wysokiego ciśnienia (sekcje tłoczące, rozdzielacz) pompy wtryskowej (wyciek, zatkanie, utrata sprężania) albo elektryczny obieg pompy wtrysku - zwarcie w obwodzie elektrycznym któregoś z zaworów .Często ten błąd wyrzuca także jak któryś z cylindrów ma za małe sprężanie..A jakie masz objawy poza wyświetlaniem błędu i przejściem silnika w stan awaryjny :?:

raf333

#422 Post autor: raf333 »

Witam!
Powinienem zacząć od tego, że autko jest po spawaniu głowicy.
Błąd podał mi mechanik, po odczytaniu 'jakimś' programem.
Usterka pojawia się w momencie kiedy depnę na pedał gazu przy wyprzedzaniu.
Przyglądając się danym chwilowego zużycia paliwa mam wrażenie, że samochód za dużo pali ( przy 100km/h około 10-11 litrów, w trybie serwisowym około 7-8 litrów).

Sciurus

#423 Post autor: Sciurus »

Witam,
niedawno przesiadłem się z Corsy do Zafiry. Kupiłem interfejs Opel Scanner i odczytałem błędy. Mam jednak problem ze znalezieniem opisów błędów. Oczywiście znalazłem różne listy, ale części numerów nie ma, a innych nie wiem jak przypisać. Może ktoś z doświadczeniem by mi podpowiedział?

Jedyny utrzymujący się błąd występuje w Engine Cooling System: 17

Błędy, które skasowałem:
1. Engine Cooling System:
- 163
- 164
- 2
- 4
2. Engine managment:
- P1635
- P0530
- P0110
- P0725
- P1335
3. TID:
- 121

Będę wdzięczny za pomoc w zlokalizowaniu co to jest :)

stapaw
Mieszkaniec
Posty: 236
Rejestracja: 06 kwie 2010, 18:57
Imię: Paweł
Lokalizacja: podbeskidzie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#424 Post autor: stapaw »

Sciurus pisze:Witam,
niedawno przesiadłem się z Corsy do Zafiry. Kupiłem interfejs Opel Scanner i odczytałem błędy. Mam jednak problem ze znalezieniem opisów błędów. Oczywiście znalazłem różne listy, ale części numerów nie ma, a innych nie wiem jak przypisać. Może ktoś z doświadczeniem by mi podpowiedział?

Jedyny utrzymujący się błąd występuje w Engine Cooling System: 17

Błędy, które skasowałem:
1. Engine Cooling System:
- 163
- 164
- 2
- 4
2. Engine managment:
- P1635
- P0530
- P0110
- P0725
- P1335
3. TID:
- 121

Będę wdzięczny za pomoc w zlokalizowaniu co to jest :)
0121 Czujnik położenia przepustnicy
0110 Czujnik temperatury powietrza zasysanego
0163 Sygnał sondy ? 3 (rząd cylindrów 2) za niski
0164 Sygnał sondy ? 3 (rząd cylindrów 2) za wysoki
0530 Uszkodzenie czujnika ciśnienia gazu w klimatyzacji
0725 Uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika / przekładni
1335 Nieprawidłowy sygnał obrotów silnika dla sterownika pompy wtryskowej
1635 Układ podgrzewania świec żarowych

Następnym razem,proszę pytać w dziale Zafira A (1999 - 2005)

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#425 Post autor: Harry200 »

Błędy układu chłodzenia silnika
Nr 17 brak sygnału obrotów silnika-jak włączysz silnik to błąd zrobi się nieaktywny
2-temperatura cieczy chłodzącej poza zakresem
4-czujnik ciśnienia klimatyzacji brak sygnału
163-temperatura cieczy chłodzącej brak sygnału
164-nieprawidłowy sygnał temperatury cieczy chłodzącej
Jeżeli chodzi o błąd numer 17 to u mnie zawsze występuje jak sprawdzam błędy na zgaszonym silniku,po odpaleniu błąd robi się nieaktywny,co do reszty błędów układu chłodzenia to może Ty albo ktoś inny zdejmował wtyczki z czujników na nie wyłączonej stacyjce..

Sciurus

#426 Post autor: Sciurus »

Dziękuję za odpowiedź i przepraszam za pomyłkę działów (trafiłem na wątek przez google i nie doczytałem...). Rzeczywiście 17 znika w momencie zapalenia silnika. Wszystkie błędy po skasowaniu i pojeżdżeniu trochę już się nie pojawiają. Choć spodziewam się czegoś w układzie chłodzenia bo zdarzyło mi się, że gdy silnik troszkę się ochłodził (np. byłem 1h w sklepie), ale był jeszcze ciepły to samochód wchodził w tryb awaryjny, przestawał działać obrotościomierz i paliła się lampka właśnie układu chłodzenia, aż do uzyskania właściwej temperatury. Dziś zostawiłem samochód w warsztacie w spawie regeneracji alternatora, więc może i z tym uda się coś zrobić :)

Anony Mous

#427 Post autor: Anony Mous »

Poszukuje info o tych błędach

B3055 - Problem z kluczykiem z transponderem
(00) - Nie występuje

B3116 - Kluczyk z pilotem 3 nie zsynchronizowany
(00) - Nie występuje

B0670 - Usterka w obw. kontrolki poduszki pow.
(00) - Nie występuje


Za wszelkie info z góry wielkie THX

norbert_p

#428 Post autor: norbert_p »

tEREk pisze:B3055 - Problem z kluczykiem z transponderem
(00) - Nie występuje

B3116 - Kluczyk z pilotem 3 nie zsynchronizowany
(00) - Nie występuje
O tych pierwszych dwóch słyszałem, że mogą wystąpić jak jest słaby aku. Lub auto stało dość długo bez odpalania i aku delikatnie się rozładował (nie na maxa, że nie można byłoby go odpalić). Słyszałem też, że to dość częsty błąd, który po skasowaniu nie występuje. U mnie też był (ten pierwszy) i po potraktowaniu OC nie pojawił się wogóle.

lgum
Przeglądacz
Posty: 75
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:23
Imię: Leszek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#429 Post autor: lgum »

mkobo pisze:Witam
Dziś po podłączeniu mojej Zosi pod chińczyka wywaliło mi błąd
B3843 - Obwód czujnika jakości powietrza, napięcie za niskie
(02) - Obecny
Próbowłem go skasować ale sie nie da!
Wie ktoś co to może być ? Jaki to czujnik i czy się tym martwić czy to olać?
Po zamontowaniu zakupionego używanego czujnika jakości powietrza i aktywowaniu opcji mam ten sam błąd co mkobo. Może sprzedano mi padnięty czujnik? Można go jakoś przetestować, zmierzyć omomierzem?
Pozdrawiam-
LGUM z Lublina

qdix

#430 Post autor: qdix »

Witam,
Mam następujący problem. Świeci mi się kontrolka silnika. Zafira A 2000 1.8 benzyna 125KM.
Po podłączeniu do kompa miałem błąd P0420 co niby oznacza za niską wydajność katalizatora, ale byłem na diagnostyce i po sprawdzeniu okazuje się, że spaliny są ok.
Nie za bardzo wiem z czym to powiązać. Sonda lambda?
Objawy nieprawidłowego zachowanie to dławienie się / mała moc przy zimnym silniku.
Przy gorącym też jakby mniejsza moc.
Dzięki za pomoc.

mamamagika

#431 Post autor: mamamagika »

Witam tu Lukasz.
Staruszek ma Zafire 2.0DTI 2003 w automacie. Non stop ma z tym autkiem problemy. Nie siedzi w kompach itd wiec prosil mnie zeby przejzec net i poszukac odpowiedzi.
Dlatego tez trafilem na forum zafiry.
A wiec do rzeczy:
Poprzedni wlasciciel zeby miec mniejsze oplaty (DE) zainstalowal filtr czastek stalych (zeby miec EURO 4 chyba). Auto nie kopcilo ani troche. Od zeszlego roku zaczely sie problemy - ustrata mocy, dymienie jak ze stara i problemy z odpalaniem. W zimie wymienil aku i swieczki i przeplywke tez. Jako tako sie to kulalo ale od tygodnia znowu problem..
Bledy to:
p1612,
p1614,
p1540,
p1811 - tego to nie kumam wiec please please dajcie jakies propozycje co i jak.

Wiem ze ten silnik nie powinien miec tego filtra castek stalych. Czy jest mozliwe ze jest on poprostu zapchany?Moze z tego powodu ze zostal on dodany do autka ktorego go poprostu nie powinno miec komputer auta nie "odczuwa" ze jest zapchany i nie ma funkcji przepalania tego filtra???
Sorki ze takie pytanie - nowy chlop w temacie..
Dzieki za odpowiedzi.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#432 Post autor: MieHor »

mamamagika, po pierwsze silnik w tej zafirce nie współpracuje z DPF i jeśli został tam mimo wszystko zainstalowany w co raczej wątpię, to musiałby mieć też zmieniony sterownik silnika, raczej może chodzić o coś innego. Błędy, które wymieniasz maja znaczenie:

P1540 Air Conditioning (A/C) Refrigerant Overpressure - Air Conditioning (A/C) Disabled
lub
P1540 PWM systemu klimatyzacji - nieważny sygnał Układ klimatyzacji B-10
P1540 Ciśnienie systemu klimatyzacji, nieważny sygnał Układ klimatyzacji B-10
lub
P1540 Ciśnienie systemu klimatyzacji, niewłaściwy sygnał
P1540 Sygnał ciśnienia systemu klimatyzacji, za silne wejście
P1540 Sygnał ciśnienia systemu klimatyzacji, za słabe wejście

P1612 Loss of IPM Serial Data
lub
P1612 Brak lub nieprawidłowy sygnał blokady rozruchu Blokada Rozruchu

P1614 Loss of RIM Serial Data
lub
P1614 Niewłaściwy kluczyk z transponderem Blokada Rozruchu C-06

P1811 Maximum Adapt and Long Shift
lub
P1811 Usterka sygnału momentu (CAN) B-33


Jak widzisz żaden z wymienionych błędów nie dotyczy DPF

mamamagika

#433 Post autor: mamamagika »

MieHor pisze: P1811 Maximum Adapt and Long Shift
lub
P1811 Usterka sygnału momentu (CAN) B-33
Dzieki za ekspresowa odpowiedz. Tlumaczenie tego znalazlem ale pytanie co to za ustrojstwo jest - jak to ugrysc - co to oznacza - jakiego momentu itd.
Dzieki jeszcze raz.

Anony Mous

#434 Post autor: Anony Mous »

Witam :D Wczoraj Zosia sypnęła błedami :> po zapaleniu silnika mrugnęła raz kierunkowskazami ale nie wyłączyłem silnika i pojechałem ale tylko 50m straciła moc. Czy to był immobilizer Po ponownym odpaleniu było wszystko ok. Sprawdziłem błedy i wyszło coś takiego:

Ilość zapisanych kodów błędów:5

P1191 - Obwód czujnika cisnienia magistrali paliwa, sygnal za niski
(5A) - Nie występuje

P0301 - Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 1
(01) - Nie występuje

P0302 - Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 2
(01) - Nie występuje

U2103 - Tryb CAN-BUS - brak łączności
(70) - Nie występuje

P0460 - Usterka magistrali CAN - brak komunikatu CAN
(71) - Nie występuje

Koledzy co o tym sądzicie :?:

mariano76
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 08 cze 2011, 10:54
Lokalizacja: wielkopolska
Model:

#435 Post autor: mariano76 »

po "wypedałowaniu" występują następujące kody
ECN 040907
ECN 040304
ECN 060658
ECN 063806
ECN 000000
proszę o wyjaśnienie ich znaczenia.Auto podczas jazdy po redukcji biegu osłabło. Zapaliła się kontrolka z kluczykiem.Na wolnych obrotach słychać było klekot jakby zawory, Po lekkim przyśpieszeniu obrotów klekot cichł. Auto bardzo zamulone .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”