[B]Rodzaje zawieszeń

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

[B]Rodzaje zawieszeń

#1 Post autor: Anony Mous »

Czyli są trzy rodzaje amorów (nr dla prawy przód):

1. zwykłe 3 44 380, 93183826

2. dla zwieszenia sportowego 3 44 398, 93185142

3. dla ids+ 3 44 396, 93184793


ZQ8 = UŻYWANE Z PODWOZIEM SPORTOWYM
Do tej pory myślałem, że to właśnie ids+. Czyli o co chodzi panowie? Co ma innego od standardu?
Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 01:35 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.

kubik_CDTi

#2 Post autor: kubik_CDTi »

FE4 SPECJALNY UKŁAD JEZDNY I KIEROWNICZY (IDS+)
ZQ8 UŻYWANE Z PODWOZIEM SPORTOWYM
F52 PODWOZIE SPORTOWE, ZMODYFIKOWANE
Takie są opcje
Pozdrawiam

Anony Mous

#3 Post autor: Anony Mous »

kubik_CDTi pisze:FE4 SPECJALNY UKŁAD JEZDNY I KIEROWNICZY (IDS+)
ZQ8 UŻYWANE Z PODWOZIEM SPORTOWYM
F52 PODWOZIE SPORTOWE, ZMODYFIKOWANE
Takie są opcje
Pozdrawiam
ok, ids+ jest jasny, ale czym się rózni ZQ8 od F52?. No i jeszcze jest standard, czyli są 4 rodzaje zawieszenia?

kubik_CDTi

#4 Post autor: kubik_CDTi »

to są opcje występujace z ids+
są 3 rodzaje zawieszeń:
normal,sport,ids+

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#5 Post autor: Lorry »

kubik_CDTi, jesteś jedną z niewielu osób które Zofie kupiły jako nówke i pomóż mi prosze usystematyzować wiedzę:

Są 3 rodzaje zawiasu w ZB:
normalne, sportowe, IDS+.

To teraz czym się różni sportowe od IDS+ :?:
Czy przy każdym sportowym i IDS+ jest guzik na desce :?:
Czy do normalnego może być guzik :?:

Bo ja już sam się gubię :roll:

Bardzo proszę o wyjaśnienie dokładne :piwo:

kubik_CDTi

#6 Post autor: kubik_CDTi »

Przycisk SPORT można dołożyć do każdej zafiry.
Fabrycznie jednak, przycisk sport miały wersje z zawieszeniem usportowionym i interaktywnym IDS+ z system CDC.
Pakiet sportowego zawieszenia obejmuje zawieszenie -15mm i przycisk SPORT.
Pakiet IDS+ to z tego co wiem ponad to obejmuje właśnie owe amortyzatory z CDC.
Pakiet zawieszenie sportowe to był standard w wersji SPORT i jako opcja w innych,we wszystkich poza OPC za dopłatą był IDS+
Pozdrawiam

Anony Mous

#7 Post autor: Anony Mous »

Czyli tak
1. może być ZB, która ma przycisk sport, ale tylko do żwawszego gazu i tyle.
2. moze być ZB która ma przycisk sport, ale do tego podwozie sportowe, tzn -15mm.
3. może być ZB kótra ma przycisk, -15mm i do tego aktywne amory, czyli ids+

dobrze rozumiem?

a do której opcji dojdą metalowe pedały..bo do pierwszej chyba nie? Wiele osób ma przycisk sport, ale nie ma sportowych pedałów

kubik_CDTi

#8 Post autor: kubik_CDTi »

Opcja jeden tak,tylko dla samoróbki,z fabryki tak wyjść nie mogła.
Aluminiowe nakładki mają tylko wersje wyposażeniowe SPORT,lub z tego co pamiętam pakiet OPC dla wnętrza,lub ktoś założył jako dodatek w katalogu akcesoriów podany był numer,cena coś koło 600zł.

kubik_CDTi

#9 Post autor: kubik_CDTi »

FE4 SPECJALNY UKŁAD JEZDNY I KIEROWNICZY (IDS+) wyznacznik IDS+ ;)
Mi się też kontrolka nie świeci,a ids+ jak najbardziej działa ;)
Cyknę kiedyś foto samego amortyzatora z umytą naklejką :lol:
Ja znam tylko wersję na rynek Polski.
Przycisk SPORT ze zwykłym zawieszenie może występować w automacie !!!

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#10 Post autor: MieHor »

W najnowszych katalogach sprzedaży ZB model 2010/11 można znaleźć taką interpretację kodów wyposażenia:

FE4 Interaktywny system kontroli jazdy IDS+ (niedostępny z systemem automat. poziomowania zawieszenia G67, silnikiem 1.6 Ecotec oraz 1.7 CDTI 110 KM)

ZQ8 Pakiet Zawieszenia Sportowego - zawiera: przycisk „Sport”, układ stabilizacji toru jazdy ESP z systemem Traction Control, zawieszenie sportowe.

Niestety nie znalazłem nic dla F52

Odnośnie przycisku Sport - we wszystkich ZB, które do tej pory dekodowałem, to oprócz wersji, w których pojawiały się kody wskazujące na wersję usportowioną ten przycisk występował we wszystkich ZB z automatyczną skrzynią biegów

FZ3 DO PROGRAMU ZWIĘKSZONEJ STABILNOŚCI ELEKTRONIKI (STABILNOŚĆ PRZYCZEPY)

gdzieś wyczytałem, że ten kod oznacza, że do modułu REC jest możliwe podłączenie elektryki haka holowniczego, co zapewnia właściwą pracę ESP w przypadku ciągnięcia przyczepy

Anony Mous

#11 Post autor: Anony Mous »

Szukałem tych różnych amorów po necie.
Wygląda na to, że amory zwykłe i do wersji z zawieszeniem sportowym są w tej samej cenie:

zwykłe: http://seekpart24.com/search?c=number&q ... m=&as=&at=
zaw. sportowe: http://seekpart24.com/search?c=number&q ... m=&as=&at=


Natomiast dla ids+ są 3 razy droższe. Tu porównanie zwykłych i ids+:
zwykle: http://carpartsconnexion.co.uk/vauxhall ... 183826&p=1&
ids+: http://carpartsconnexion.co.uk/vauxhall ... year&cat=0&

tico0

#12 Post autor: tico0 »

MieHor pisze:FZ3 DO PROGRAMU ZWIĘKSZONEJ STABILNOŚCI ELEKTRONIKI (STABILNOŚĆ PRZYCZEPY)

gdzieś wyczytałem, że ten kod oznacza, że do modułu REC jest możliwe podłączenie elektryki haka holowniczego, co zapewnia właściwą pracę ESP w przypadku ciągnięcia przyczepy
Zgadza się bo ja tak mam ;)

kubik_CDTi

#13 Post autor: kubik_CDTi »

kaliope pisze:Natomiast dla ids+ są 3 razy droższe
Spowodowane jest to brakiem zamienników.
Tylko Sachs wraz z elektrozaworami,a to jest powiedzmy klasa premium.
Testy długodystansowe pokazują,że zawieszenie to jest nawet trwalsze od zwykłych,amortyzatory podobnie,więc nie ma co się bać ;)
Po przejażdżce człowiek się do nich przekonuje,szczególnie jak u mnie,wraz z nastawami zawieszenia oblicze zmienia silnik i ze 135KM robi się 160KM.Na dobrą sprawę można powiedzieć,że Zafira staje się wtedy zupełnie innym samochodem ;)

Anony Mous

#14 Post autor: Anony Mous »

kubik_CDTi pisze: Testy długodystansowe pokazują,że zawieszenie to jest nawet trwalsze od zwykłych,amortyzatory podobnie,więc nie ma co się bać ;)
może i masz rację. Ja właśnie byłem moją fabia na przeglądzie. Mam ją od 10 lat i co rok zastanawiam sie czy już pora na amory bo z przodu leją od 3 roku użytkowania. A tu prosze....najsłabszy 56% a reszta po 63-65%. Takim wynikiem jestem zdumiony gdyż auto jeździ zasadniczo tylko po mieście.....120 tys przebiegu. Pytałem też różne osoby o wyciek z amorów i powiedziano mi, że to nic złego, że teraz nawet wyciek nie obejmuje gwarancja. Ponoć podstawą wymiany amorów na gwarancji jest tylko wydruk ze stacji diagnostycznej ukazujący utratę ich parametrów.

Także myślę, że rzeczywiście nie ma się czego bać, i że w Zośce wymiana też po min 10 latach.

kubik_CDTi

#15 Post autor: kubik_CDTi »

Ja sprawdzałem przy 100tys.km to o ile mnie pamięć nie myli sprawność coś koło 74% była.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”