[B]Uszkodzony alternator
Dzięki za pocieszenie no i za odpowiedzi problem jest tylko taki,że tu gdzie mieszkam nie bawia sie w wymiane mostków wymieniaja całą częsć a taka przyjemność z tego co piszą kosztuje 600 800 euro będąc na zasiłku troch trudno mi będzie się z tym pogdzic,no ale
cóż taki los dzięki serdeczne pozdrawiam
cóż taki los dzięki serdeczne pozdrawiam
fajnie by bylo temat jest tego typu,że przez pierwsze trzy lata wynienialem oleje sam w warsztacie u znajomego za friko lecz teraz warsztat zamkneli z braku pracy ozcywiscie warsztat niebyl oficjalnym przedstawicielem opla tak ze gwarancje diabli wzieli wlasnie dzwonilem do servisio oficial opel wymiana bedzie kosztowac 612 euro praktycznie tyle kosztuje mnie podróż do polski takze trzeba szykowac pieniadze na wymianke jak nie posmarujesz to nie pojedziesz
panowi a czy powodem moze awari moze byc podpiety wzmacniacz ze skrzynia basową,bo wlaśnie od niedawna znaczy od tygodnia takowy podpiołem i właśnie niewiem czy to wyladowanie nie nastąpiło na skutek podłączonego do orginalnego radia cd30mp3 prewodu sterującego odpalanie wzmacniacza.Nie jestem pewien bo wydaje mi się że po pierwszym odpaleniu bylo ok tylko chyba za szybko odłączylismy przewody jak zobaczylem,że zegary zaczeły migac zgasilem silnik i po ponownym podpięciu i rozruchu ładowania juz nie bylo i wywalilo serie blędów.
Moja Varta ma takie oznaczenie GM 6201271 ER, 12V 70Ah 400A - dodatkowo są jeszcze takie dziwne cyferki 660690022, 0161, 070, nie bardzo wiem jak z nich odczytać datę produkcji. Akumulator ten użytkuję od początku tzn jak kupiłem auto to już taki był. A mam już zośkę dwa lata (a ona 3 lata). Myślę nad zakupem, ale na razie monitoruje parametry aku. Powiedźcie jak wygląda u Was ładowanie na Test mode parametr U-term30, ja w tym miejscu zaobserwowałem max 14,1V. Czy to napięcie zmienia się z obrotami czy raczej jest stałe dla pewnych przedziałów obrotów, czy też zależy raczej od obciążenia auta tzn ilości załączonych odbiorników.imalas pisze: Wymiana akumulatora to 300zł ....warto ryzykować?....ile lat ma ta Twoja Varta?
Akumulator (Varta 70Ah) sprawdziłem wczoraj bocznikiem i wyszło że jest w porządku.imalas pisze:1. Daj sobie spokój z tymi patałachami!, pojedź do innego warsztatu elektromechanicznego specjalizującego się w naprawach alternatorów, w tym ASO to coś jeszcze uszkodzą Ci i wpędzą w koszta! Podaj ich namiary, żeby nikt tam z nas nie trafił!
2.Nie naprawiaj alternatora, tylko wymień na regenerowany (swój oddajesz w rozliczeniu), bo zawsze coś poprzednio przegrzane zaliczy padakę.
3. Koniecznie sprawdź akumulator, bo po tylu cyrkach to na 90% jego wymiana konieczna.
Masz stalowe nerwy, po trzech padakach mostka nie zmieniłeś jeszcze akumulatora?....heh!
Alternator mam naprawiony przez warsztat elektromechaniczny specjalizujący się w naprawach rozruszników i alternatorów na zlecenie ASO. Miałem okazje rozmawiać z szefem zakładu i zapewniał mnie że naprawa ma być skuteczna. Na tą chwilę pozostaje mi roczna gwarancja na wykonaną naprawę (oczywiście poproszę na piśmie). Ponadto mam zamiar całą sytuację przedstawić w centrali opla. Co do ASO to narazie wstrzymam się z podaniem namiarów, ponieważ inne moje wcześniejsze problemy m.in z DPF zostały rozwiązane.
--scalone--
Dzięki, za info - pewnie regulator pada, rano po uruchomieniu ZB zaobserwowałem brak ładowania tzn 12,2-12,5V przejechałem pare metrów i ładowanie wzrosło do 13,8 V podczas jazdy. Oczywiście mierząc miernikiem wynik jest ten sam co na Test mode.
--scalone--
Co sądzicie na temat poboru mocy przez urządzenia/odbiorniki zainstalowane w Zafirze? Dokonałem pomiaru prądu na rozgrzanym silniku załączając wszystkie możliwe odbiorniki i wyszło mi iż moja zafira pobiera ok. 90 A, bez załączonych świec żarowych. Przyjmując iż świece żarowe to ok 48 A, a to razem przekracza 130 A.
Ostatnio zmieniony 22 lis 2009, 23:09 przez Robert4884, łącznie zmieniany 1 raz.