Drganie kierownicy podczas hamowania.
Moderator: Sebu$
marwisn, pierwsze co musisz sprawdzic to czy to faktycznie tarcze. Np. tu masz instrukcję http://mikoda.pl/public/doc/iw.jpg i musisz dokonac pomiaru bicia tych tarcz, bez tego bedziesz szukał w kółko. Tu masz jak to można zrobić prawidłowo http://mikoda.pl/public/doc/instr.pdf
PS.
drgania na kierownicy = przednia oś
drgania na pedale hamulca i całej karoserii = tylna oś
PS.
drgania na kierownicy = przednia oś
drgania na pedale hamulca i całej karoserii = tylna oś
-
- Mieszkaniec
- Posty: 349
- Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Zegrze
- Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z22SE
- Gender:
Powtarzam pytanie bo nie wierzę żeby nikt nie robił zawieszenia
Chcę kupić całe zawieszenie (końcówki,wahacze i drążki stabilizatora) - jakiej firmy polecacie - oczywiście z praktyki. Kraft jest najtańszy , ale czy to jest dobry wybór ? Następna w kolejności jest firma SRL - nie spotkałem się dotychczas.Pytam tych którzy już podobny temat przerobili.
Chcę kupić całe zawieszenie (końcówki,wahacze i drążki stabilizatora) - jakiej firmy polecacie - oczywiście z praktyki. Kraft jest najtańszy , ale czy to jest dobry wybór ? Następna w kolejności jest firma SRL - nie spotkałem się dotychczas.Pytam tych którzy już podobny temat przerobili.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Jeżeli są niedużo wyrobione to można je przetoczyć ale najlepiej na samochodzie tylko trzeba sprawdzić też bicie na nagrzanych tarczach ,ostatnio w jednym amerykańcu robiłem hamulce i na zimno 0.02 mm bicia czyli ideał ale po paru intensywnych hamowaniach robiły się 0.3 mm,wtedy pojawiały się bicia na kierownicy.
H,Łajszczak ja własnie mam najwięcej z takimi przypadkami doczynienia, poprostu zwykłe klocki wytrzymują temperatury rzędu 350-400 st. C, czyli jakieś 3-4 hamowania z większych prędkości a potem zanik hamulców i przegrzewanie całego układu hamulcowego. Tu najlepszym rozwiązaniem sa klocki o wyższej odporności termicznej + uwzględnienie masy auta bo wiadomo jesli to auto ma 900-1100 kg to napewno częstoliwość hamowania moża być zdecydowanie większa niż auta o masie 2200-2500 kg.
przetaczanie tarcz to normalny zabieg, tarcze w żośkach mają 10mm grubości i zaleca sie nie przetaczać wiecej niż 2mm, 8mm tarczy nie powoduje żadnych skutków ubocznych, że sie tak wyrażęmarwisn pisze:No niestety wychodzi, że to tarcze. Nie uśmiecha mi się wywalać 600 pln na nowy komplet (zwłaszcza że te mają kilka miesięcy).
Co wiecie/sądzicie o przetaczaniu tarcz. Warto się w to bawić??
jeśli chodzi o przetaczanie na samochodzie to jest raczej nie wskazane dotyczy to zwłaszcza wytaczarek gdzie głowica jest montowana w miejscu zacisku hamulcowego dochodzi do tego luz łożysk tocznych piasty kola i to jest już argumentem żeby jednak zdjąć tarcze
- pozdrawiam -
[/quote]
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Mnie po pół roku pokrzywiło tarcze jak w trasie wpadłem w kałuże wody tak że jak gorące i zimna woda i gatunkowo słabe tak sie kończy kupowanie tanich czyli zapłaciłem dwa razy.Teraz możesz spróbować je przetoczyć wersja optymistyczna,co do maglownicy to bym sie wstrzymał każdy mechanik musi coś powiedzieć żeby klijent zauważyl że wszystko sprawdzał i był zaangażowany w naprawe auta a co za tym idzie ma stałego sponsora,tak jak u lekarza prywatnie.mat pisze:(tarcze wymieniałem rok temu).
-
- Mieszkaniec
- Posty: 349
- Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Zegrze
- Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z22SE
- Gender:
Co do drżenia kierownicy to raczej nie jest wina maglownicy - też tak obstawiałem u siebie - mechanik sprawdził - wynik zero luzów. Miesiąc temu założyłem nowe całe przednie zawieszenie postawiłem na dobre i założyłem Lamfordera - drżenie nadal było . Dzisiaj zmieniłem tarcze i klocki - założyłem TAKI zestaw - koszt 350 zł - zobaczymy jak się sprawdzi i czy wspomniane drżenie kierownicy będzie nadal występowało
Jezeli drzenie pojawia sie po zmianie kol albo opon to warto je jeszcze raz wywazyc najlepiej u innego oponiarza przerabialem to w zeszlym roku te same obiawy podczas hamowania z 80 km/h do 60 bila kierownica. Trzy warsztaty odwiedzilem i wszyscy byli zgodni-krzywe tarcze .A tarcze mialy 10 000 km. Zastanawialo mnie tylko to czemu przy 120 byl spokoj a ponoc im wieksza predkosc tym gorzej. Przy wymianie tlumika dalem sie namowic na wywazanie i jak reka odjol.