Problem z pierwszym odpaleniem auta - przyczyny i naprawa
Moderator: Sebu$
Witam milosnikow zafiry
Podepne sie pod temat, gdyz tez mam problem z odpaleniem swojej zafirki.
Otoz jak na ten problem to nie wiem od czego zaczac gdyz silnik na dziesiec odpalen 3-4 razy strajkuje a przede wszystkim jak jest zimno, chociaz niekonieczne.
2-3 dni jest wszystko ok, stoi na dworze na zimnie poznij wprowadzam do garazu i niema problemu z odpalaniem, jak cos mu strzeli to potrafi nastepne 2-3 dni strajkowac nawet jak stoi w garazu odpala dopiero po 5-7 rozruchach.
wimienilem filtr paliwa, sprawdzone wtryski, sprawdzona pompa, jedynie sterowania swiec jeszcze nie sprawdzilem, alee dzisiaj wlasnie sie biore za sprawdzenie. Jesli ktos ma jakies wskazowki porady to bardzo chetnie wyslucham.
Podepne sie pod temat, gdyz tez mam problem z odpaleniem swojej zafirki.
Otoz jak na ten problem to nie wiem od czego zaczac gdyz silnik na dziesiec odpalen 3-4 razy strajkuje a przede wszystkim jak jest zimno, chociaz niekonieczne.
2-3 dni jest wszystko ok, stoi na dworze na zimnie poznij wprowadzam do garazu i niema problemu z odpalaniem, jak cos mu strzeli to potrafi nastepne 2-3 dni strajkowac nawet jak stoi w garazu odpala dopiero po 5-7 rozruchach.
wimienilem filtr paliwa, sprawdzone wtryski, sprawdzona pompa, jedynie sterowania swiec jeszcze nie sprawdzilem, alee dzisiaj wlasnie sie biore za sprawdzenie. Jesli ktos ma jakies wskazowki porady to bardzo chetnie wyslucham.
Sprawdzilem swiece, sprawdzilem czy dostaja napiecie- tak dostaja ale dziwne jest ich zachowanie. Po rozruchu silnika dostaja dopiero napiecie(zarowka podloczona rownolegle do swiec) i zarowka swieci swiatlem ciaglym, a po jakims czasie zarowka zaczyna pulsowac (trwa to okolo 1 minuty)- nie wiem czy tak powinno byc ale na chlopski rozum raczej nie. Sprawdzilem tez czujnik temperatury silnika- sprawny Prosze o jakies wskazowki.
Czy ktos wie moze przy jakiej temperaturze zewnetrznej powinny sie zalaczyc swiece?
Czy ktos wie moze przy jakiej temperaturze zewnetrznej powinny sie zalaczyc swiece?
- scaniairizar
- Mieszkaniec
- Posty: 397
- Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
- Lokalizacja: małopolska
- Model:
tak sprawdzilem, ale dzisiaj cos mnie oswiecilo i spojrzalem na styk polaczenia przekaznika z akumulatorem- i co sie stalo- oswiecenie, otoz troszke zasniedzialy (korozja, w sumieto jakis nalot taka biala maz jakby z aku) na styku. Jestem poprostu hepy.
A co sie tyczy temperatury zewn do zal swiec to w kilku miejscach sprawdzalem wiadomosc -od +2*C do -5*C w zaleznosci jaki sie trafi czujnik temperatury ale przewaznie w tym zakresie sie trafiaja
A co sie tyczy temperatury zewn do zal swiec to w kilku miejscach sprawdzalem wiadomosc -od +2*C do -5*C w zaleznosci jaki sie trafi czujnik temperatury ale przewaznie w tym zakresie sie trafiaja
Witam,pozwolę sobie odświeżyć ten wątek gdyż zrobiło się cieplej, a moja Zafa DTL z 2000r strajkuje przy odpalaniu jak stoi kilka godzin na słonku. Podejrzewam czujnik temp. silnika, bo jak wieczorem ją odpalam to temp.zewnętrzna jest 14-16 stopni a spiralka na desce nawet nie mrugnie i wtedy b.trudno ją odpalić. Rano gdy jest zimniej i spiralka się świeci pali bez problemu. Nie mam możliwości sprawdzenia jaką temp.przekazuje ten czujnik do sterownika, a wyczytałem gdzieś,że można go odpiąć i odpalić auto, jak odpali to czujnik do wymiany.Po odpięciu czujnika będzie paliła się kontrolka z silnikiem, a po wpięciu z powrotem i zresetowaniu (odpięciu klemy aku) zniknie. Napiszcie, czy to prawda, czy tak mogę zrobić? I jeszcze jedno, czy żeby wymienić ten czujnik trzeba spuścić płyn chłodzący, czy montowany jest może w jakiejś pochwie? Pozdrawiam.
Witam serdecznie wszystkich. Mam problem z odpalaniem ,prubowałem już chyba wszystkich sztuczek wyczytanych na forach. A co rano musze długo kręcić to musze.Doszłem do tego że założyłem zawór zwrotny i nic.Diś prubowałem odpalić auto wkładając przewód paliwowy od pompy do banki z on i nawet pompa nie zaciągneła paliwa. oglądałem dokładnie obudowe filtra paliwa i nic nie zauwarzyłem. Rano dotykałem obudo. filt. była lekko wilgotna wężyki też wymien.oprucz trujników napiszcie co moge jeszcze zrobić , świece ok.Po rannym odpaleniu szybko wyłaczam silnik i zaraz odpalam na nowo pali od kopa. pozdrawiam rafi.
Witajcie
Jestem tu nowy i mam nadzieje, że spotkam się z Waszą pomocą ale do sprawy.
Zafirka 1.8 125KM (2001r. 162 tys.) ma kłopoty z odpalaniem na zimnym silniku. Przez około 30 s. pracuje nie równo (jakby jeden cylinder słabiej pracował) po czym wskakuje na obroty i jest OK.
Nie wykazuje błędów (byłem w ASO i jakieś stare nieznaczace skasowali). Ostatnio wydaje mi się, że zaczyna przerywać jak jej mocnie depnę i przy właczonej klimie zapala się CHECK poza tym wolniej schodzi na wolne obroty, może jest jakiś pomocny magik w Waszych szeregach.
pozdrawiam i oczekuje na sugestie.
Jestem tu nowy i mam nadzieje, że spotkam się z Waszą pomocą ale do sprawy.
Zafirka 1.8 125KM (2001r. 162 tys.) ma kłopoty z odpalaniem na zimnym silniku. Przez około 30 s. pracuje nie równo (jakby jeden cylinder słabiej pracował) po czym wskakuje na obroty i jest OK.
Nie wykazuje błędów (byłem w ASO i jakieś stare nieznaczace skasowali). Ostatnio wydaje mi się, że zaczyna przerywać jak jej mocnie depnę i przy właczonej klimie zapala się CHECK poza tym wolniej schodzi na wolne obroty, może jest jakiś pomocny magik w Waszych szeregach.
pozdrawiam i oczekuje na sugestie.
chyba, że mnie w Oplu wyrolowali i chcieli żeby im autko zostawić do zrobienia bo dostałem tylko fakture i skasowane niby nic nieznaczące błędy. A co do CHECK-a to zapala się nie zawsze ale tylko po włączeniu klimy, poza tym słychac jeszcze podczas skręcania kierownicą dziwny dzwięk (jakby wiatraczek ocierał lekko o obudowę) Autko sprowadziłem w październiku zeszłego roku z Italii a tam raczej nie robią kombinacji
witam temacik dotyczy ssania ...chyba ? ostatnio zauwazylem ze po odpaleniu obroty wzrosly do ok 2,5 tys niedawno bylo ok 1000 - 1200 na ssaniu pozniej wszystko wraca do normy tzn. jest ok 700- 900 obr. /min co to za przyczyna moze byc ?
--scalone--
a jeszcze jedno pytanko mam dotyczy oleju w silniku mam pelny stan castrol 10w40 ostatnio wymieniony przez ok 2 m-ce byl spokoj i teraz znow pojawia sie komunikat o tym zeby skontrolowac poziom oleju !! / 1,6 16v benzyna 2000 r. Pozdrawiam . / a moze czujnik wymienic ?
//edytujemy posty a nie sadzimy jeden pod drugim //BajBus
--scalone--
a jeszcze jedno pytanko mam dotyczy oleju w silniku mam pelny stan castrol 10w40 ostatnio wymieniony przez ok 2 m-ce byl spokoj i teraz znow pojawia sie komunikat o tym zeby skontrolowac poziom oleju !! / 1,6 16v benzyna 2000 r. Pozdrawiam . / a moze czujnik wymienic ?
//edytujemy posty a nie sadzimy jeden pod drugim //BajBus
Ostatnio zmieniony 20 lip 2009, 00:24 przez jurek 1771, łącznie zmieniany 1 raz.