[B] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych - przód i tył.
plyn dolany. weszlo okolo 230 ml. duzo mi widac polecialo podczas odpowietrzania. ale teraz jest wszystko ok z hamulacami. dziekuje za pomoc.
Witam tył wymieniony pora na przód
takie dostałem propozycje na tarcze
BOSH 207 zł brutto/szt
Texar 200 zł brutto/szt
TRW 196 zł brutto/szt
DELFI 166 zł brutto/szt
klocki komplet
ATG 172 zł
TRW 151 zł
Bosh 150 zł
Ferodo 137 zł
Break 84 zł
AB 70 zł
co wybrać auta na rok moze dwa ?
(na tył poszedł textar tarcze i klocki ferodo )
takie dostałem propozycje na tarcze
BOSH 207 zł brutto/szt
Texar 200 zł brutto/szt
TRW 196 zł brutto/szt
DELFI 166 zł brutto/szt
klocki komplet
ATG 172 zł
TRW 151 zł
Bosh 150 zł
Ferodo 137 zł
Break 84 zł
AB 70 zł
co wybrać auta na rok moze dwa ?
(na tył poszedł textar tarcze i klocki ferodo )
Od lat stosuję klocki firmy TRW dlatego, że nie piszczą. Miałem Boscha i strasznie piszczały, ale niestety nie wiem na jakich tarczach. Proponuję stosować klocki i tarcze jednej firmy (twardość i jednych i drugich jest dopasowana do siebie). Być może piszczenie spowodowane jest np twardą tarczą i jeszcze twardszymi klockami. Z kolei miękkie klocki szybko się zjadą. Moje TRW wytrzymały prawie 35 tyś km przy jeździe po mieście (w większości).misiakrp pisze:co wybrać auta na rok moze dwa ?
Cóż, człowiek uczy się podobno całe życienorbert_p pisze:Jeszcze nigdy się z czymś takim nie spotkałem
Np. coś takiego:
http://allegro.pl/wurth-pasta-montazowa ... 37362.html
Należy posmarować powierzchnie klocka wewnętrznego w miejscu w którym jest naciskany przez tłoczek i ew. zewnętrzny w miejscach gdzie dolega do zacisku, można także posmarować prowadnice.
UWAGA - Nie smarować miejsc w których klocek przesuwa się w jarzmie tylko dobrze oczyścić!!!
-
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 16 maja 2010, 18:02
- Lokalizacja: warszawa
- Model:
1.Odkręcasz gumowy przewód hamulcowy (wcześniej, najlepiej kluczem francuskim ściśnij go żeby nie zszedł Ci cały płyn)
2.Odpinasz linkę hamulca ręcznego.
3.Odkręcasz dwie śruby mocujące zacisk do jarzma i wyjmujesz!
4.Mocujesz w imadle i dźwignią hamulca ręcznego(tą od tyłu zacisku) wypychasz tłoczek na zewnątrz.
5.Wyjmujesz gumkę/oring uszczelniający tłoczek i osłonę gumową, czyścisz wszystko dokładnie zwłaszcza miejsca gdzie przychodzą gumy.
6.Wkładasz uszczelkę tłoczka, smarujesz lekko płynem hamulcowym potem UWAGA WAŻNE: wkładasz osłonę tłoczka(tą harmonijkę) a potem tłoczek uważając żeby nie uszkodzić żadnej gumy.
7.Tłoczek wkładasz wkręcając go w zacisk i wciskając jednocześnie (służy do tego np. taki przyrząd http://www.narzedziowy.sklep.pl/index.p ... oductId=40)
można też jakimiś szczypcami ale trzeba uważać na osłonę gumową albo skorzystać z pomysłu kolegi kilka postów wyżej, musisz go wkręcić do końca!!!
8.Składasz wszystko w odwrotnej kolejności, stosując pastę przeciwpiskową-opis powyżej
9.Kiedy wszystko będzie na swoim miejscu - musisz odpowietrzyć układ(jeśli dobrze zacisnąłeś przewód gumowy,pkt 1. wystarczy tylko ten który naprawiałeś)
Powodzenia
2.Odpinasz linkę hamulca ręcznego.
3.Odkręcasz dwie śruby mocujące zacisk do jarzma i wyjmujesz!
4.Mocujesz w imadle i dźwignią hamulca ręcznego(tą od tyłu zacisku) wypychasz tłoczek na zewnątrz.
5.Wyjmujesz gumkę/oring uszczelniający tłoczek i osłonę gumową, czyścisz wszystko dokładnie zwłaszcza miejsca gdzie przychodzą gumy.
6.Wkładasz uszczelkę tłoczka, smarujesz lekko płynem hamulcowym potem UWAGA WAŻNE: wkładasz osłonę tłoczka(tą harmonijkę) a potem tłoczek uważając żeby nie uszkodzić żadnej gumy.
7.Tłoczek wkładasz wkręcając go w zacisk i wciskając jednocześnie (służy do tego np. taki przyrząd http://www.narzedziowy.sklep.pl/index.p ... oductId=40)
można też jakimiś szczypcami ale trzeba uważać na osłonę gumową albo skorzystać z pomysłu kolegi kilka postów wyżej, musisz go wkręcić do końca!!!
8.Składasz wszystko w odwrotnej kolejności, stosując pastę przeciwpiskową-opis powyżej
9.Kiedy wszystko będzie na swoim miejscu - musisz odpowietrzyć układ(jeśli dobrze zacisnąłeś przewód gumowy,pkt 1. wystarczy tylko ten który naprawiałeś)
Powodzenia
-
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 16 maja 2010, 18:02
- Lokalizacja: warszawa
- Model:
Super Dzięki za wyczerpującą odpowiedźDaRek7 pisze:1.Odkręcasz gumowy przewód hamulcowy (wcześniej, najlepiej kluczem francuskim ściśnij go żeby nie zszedł Ci cały płyn)
2.Odpinasz linkę hamulca ręcznego.
3.Odkręcasz dwie śruby mocujące zacisk do jarzma i wyjmujesz!
4.Mocujesz w imadle i dźwignią hamulca ręcznego(tą od tyłu zacisku) wypychasz tłoczek na zewnątrz.
5.Wyjmujesz gumkę/oring uszczelniający tłoczek i osłonę gumową, czyścisz wszystko dokładnie zwłaszcza miejsca gdzie przychodzą gumy.
6.Wkładasz uszczelkę tłoczka, smarujesz lekko płynem hamulcowym potem UWAGA WAŻNE: wkładasz osłonę tłoczka(tą harmonijkę) a potem tłoczek uważając żeby nie uszkodzić żadnej gumy.
7.Tłoczek wkładasz wkręcając go w zacisk i wciskając jednocześnie (służy do tego np. taki przyrząd http://www.narzedziowy.sklep.pl/index.p ... oductId=40)
można też jakimiś szczypcami ale trzeba uważać na osłonę gumową albo skorzystać z pomysłu kolegi kilka postów wyżej, musisz go wkręcić do końca!!!
8.Składasz wszystko w odwrotnej kolejności, stosując pastę przeciwpiskową - opis powyżej
9.Kiedy wszystko będzie na swoim miejscu - musisz odpowietrzyć układ(jeśli dobrze zacisnąłeś przewód gumowy,pkt 1. wystarczy tylko ten który naprawiałeś)
Z tego co wyczytałem nie ma z tym większego problemu
To tyle gumek idzie do tego tłoczka czy tu są jeszcze do ręcznego?
http://imageshack.us/photo/my-images/827/uuunq.jpg/
Ostatnio zmieniony 31 maja 2011, 21:44 przez miałczyk76, łącznie zmieniany 1 raz.
Spokojnie dasz sobie radę a co do ilości części to myślę że w zupełności wystarczy jeśli wymienisz tą uszczelniającą tłoczek i tą osłonę tłoczka-harmonijkę pozostałe są do tych elementów które odpowiadają za hamulec ręczny ale jeśli tam jest Ok to daj sobie spokój bo z tym jest trochę więcej zabawymiałczyk76 pisze:Z tego co wyczytałem nie ma z tym większego problemu
To tyle gumek idzie do tego tłoczka czy tu są jeszcze do ręcznego?
Poszperaj, jest trochę informacji w tym temacie.
Niedawno wymieniałem, przednie tarcze i klocki + tylne klocki hamulcowe, całość firmy MEYLE, 450,- za w/w komplet. Nie pamiętam tylko czy TY masz takie same tarcze bo masz 150ps no i zalecałbym dużą ostrożność na all.....o, bo jest wiele podróbekvipera_berus pisze: klocki i tarcze z przodu i z tyłu, jakie zakupić najlepiej do mojej Zafiry 1.9 Cdti 150 km 2007