Problem ze wspomaganiem kierownicy

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#106 Post autor: Harry200 »

Piuma 10.8V na chodzącym silniku to alternator na pewno do roboty..

Piuma

#107 Post autor: Piuma »

Dzięki, widać fachowiec był tylko z nazwy. Dzisiaj odwiedzimy innego fachowca.

AndrzejS

#108 Post autor: AndrzejS »

mam prośbę, nie mogę zlokalizować wlewu do wspomagania, możecie pomóc?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#109 Post autor: Harry200 »

Wlew do pompy wspomagania jest za alternatorem przy samej ścianie grodziowej,

darkp1

#110 Post autor: darkp1 »

H,Łajszczak, w 1.8 jest tak samo jak w dieslu? Jeśli tak to najlepiej jeszcze ściągnąć plastik z podszybia, wtedy będzie ładnie widać ;)

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#111 Post autor: Dziadek13 »

Można bez problemu dużą strzykawką z wężykiem dolać płynu.
Obrazek

Piuma

#112 Post autor: Piuma »

Informuję, że zepsuty był regulator napięcia. Dzięki za pomoc! :piwo: :)

djrafix

#113 Post autor: djrafix »

Pompa całkowicie mi odmówiła posłuszeństwa wczoraj wieczór. Nie dawno jakiś miesiąc temu wymieniałem maglownicę bo już wspomagania nie było,a teraz czas na pompę. Wie ktoś jak się do niej najlepiej dostać ?, wiem,ze z kanału bo już raz próbowałem ją wyciągnać?, mam u siebie z tego co widzialem pompę TRW 1 żebrowaną. Altelnator mam nie dawno po wymianie również i napięcie sprawdzałem jest ok. Od nowości ta pompa nie była u mnie nie była wymieniana a wiadomo,ze wszystko sie zuzywa. Ktos to wymienial duzy to problem?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#114 Post autor: Harry200 »

Przy wymianie pompy jest trochę zachodu z powodu słabego dostępu,TRW1 powinna Ci wyjść od dołu,napisałeś wcześniej że uciekł Ci płyn przez maglownice czy po dolaniu nie było słychać jakiegoś hałasu w czasie kręcenia kierownicą.. :?:

djrafix

#115 Post autor: djrafix »

cichutko jest,hałasów absolutnie żadnych nie ma. Maglownica to temat juz zamknięty,wymieniłem na drugą po regeneracji, teraz,mysle,ze wina lezy tylko i ewidentnie po stronie pompy. Bo chyba ma prawo sie zuzyc po tylu dobrych latach pracy nie? :roll:

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#116 Post autor: Harry200 »

Ale sama pompa pracuje ,jakbyś miał dostęp do O-C to mógłbyś wymusić pracę na postoju..

djrafix

#117 Post autor: djrafix »

Nie rozumiem co to O-C ?, czyli to nie musi być koniecznie wina pompy?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#118 Post autor: Harry200 »

O-C czyli interfejs diagnostyczny do Opli ,można nim wymusić działanie pompy bez uruchamiania silnika a także ile amper bierze jak kręcisz kierownicą ,jeżeli piszesz że pompa chodzi i do tego cicho to nie koniecznie brak wspomagania będzie z winy pompy aczkolwiek Ty pisałeś że jeździłeś bez płynu to mogła się przytrzeć albo zablokował się zawór regulacji ciśnienia pompy...

djrafix

#119 Post autor: djrafix »

jak mi brakowało płynu to dolałem bo wcale wspomaganie mi nie działało. Te pompy zauwazylem,ze maj rozne oznaczenia typu: LP, albo LA , czy trzeba dobierac do swojej po tym symbolu jaki taki sam jak w mojej pompie czy wyksztarczy sam ksztal TRW 1?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#120 Post autor: Dziadek13 »

A no były takie.
Obrazek
i
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”