Hak holowniczy - montaż, instalacja elektr. moduł, łączówka
Znam przypadki gdzie hak na kluczyk przy cięższej przyczepce po prostu został "wyszarpany" z uchwytu, z hakiem na śruby nie masz tego problemu, a
to dajesz podkładkę płaską i sprężystą i zapominasz o wszystkim sam mam hak na śruby montowany w niemczech w salunie....Mihó pisze:Skąd wiesz, że śruby dokręcasz z odpowiednią siłą ?
No dobra decyzja podjęta zakładam hak oczywiście z modułem pytanie jednak inne który hak wiem ze oryginał był by najlepszy ale wywalenie 1100 za nowy odpada, zastanawiałem się nad polskim odpowiednikiem koszt 300 PLN tylko czy warto może używkę ale oryginał za 500 - 800 koszt nieco większy ale ... no i do zamiennika moduł 200 PLN trzeba dokładać, a i jak temat z wycinaniem zderzaka wiem że trzeba ale chodzi mi o to by tego uniknąć bądź wycinać w stopniu niezauważalnym.
1. Taki zamiennik krajowy
2 lub taki choć wg mnie różnią się ceną jedynie
3. lub oryginał taki ale jego stan mnie nieco niepokoi choć może to powierzchowne,
4. ewentualnie taki wypinany niestety bez modułu
Tak więc proszę o pomoc w wyborze ewentualnie jakieś sugestie i pomysły
______
edit:
A właśnie znalazłem takie coś i chyba nabędę wraz z modułem
A i mam pytanie co sądzicie o tym haku wygląda ciekawie tylko nie mam pojęcia jak powinna wyglądać tabliczka homologacyjna
1. Taki zamiennik krajowy
2 lub taki choć wg mnie różnią się ceną jedynie
3. lub oryginał taki ale jego stan mnie nieco niepokoi choć może to powierzchowne,
4. ewentualnie taki wypinany niestety bez modułu
Tak więc proszę o pomoc w wyborze ewentualnie jakieś sugestie i pomysły
______
edit:
A właśnie znalazłem takie coś i chyba nabędę wraz z modułem
A i mam pytanie co sądzicie o tym haku wygląda ciekawie tylko nie mam pojęcia jak powinna wyglądać tabliczka homologacyjna
No to nabyłem zestawik nie wiem czy to nie będzie krypto ale polecam stronkę www.haki24.pl Zadzwoniłem porozmawiałem i Pan bardzo mile udzielił kompleksowej informacji i do tego kupiłem taniej niż na stronie jak zamontuję to powiem co jest taki zestaw wart (precyzja wykonania). Pan powiedział, że będzie pasować do otworów fabrycznych a jak nie to sam przyjedzie i zamontuje gratis :> - zobaczymy ...
Witam
Ja mam hak"opla",także jak jest założony hak to tylna belka pod zderzakiem jest zdemontowana i niema uchwytu do ciągnięcia np.zepsutego auta.
Jakie było moje zdziwienie kiedy zdjąłem zaślepkę w zderzaku a tam pusto i niema do czego wkręcić ucha holującego,no ale ma się hak i musiałem główkę przykręcić.
Ja mam hak"opla",także jak jest założony hak to tylna belka pod zderzakiem jest zdemontowana i niema uchwytu do ciągnięcia np.zepsutego auta.
Jakie było moje zdziwienie kiedy zdjąłem zaślepkę w zderzaku a tam pusto i niema do czego wkręcić ucha holującego,no ale ma się hak i musiałem główkę przykręcić.
No zamontowałem i jutro go demontuję ... wygląda fatalnie żadnych polskich haków ... zamówiłem ORISA o 300 drożej ale za to wypinany i w zasadzie nie będzie widać po wypięciu bo teraz po zdjęciu haka wygląda jak by mi się coś z tyłu urwało, a z hakiem no cóż jak to z hakiem mniej miejsca w garażu i też mi nie pasi ...
Co do montażu banał ...
1. zdjęcie zderzaka z tyłu (jest tu tutek do tego) odkręcamy po 2 szt. śrub z nadkoli i delikatnie wypinamy z zawiasów
2. odkręcamy 5 śrub i zdejmujemy belkę tylną
3. wiercimy (zawsze) 2 otwory
4. składamy wszystko zgodnie z instrukcją (podepnę później) istotne bo sprzedawca dokłada 2 specjalne nakrętki trzymające w podłużnicach.
5. składamy kostkę wraz z modułem (koszt 270 PLN) dostarczoną z hakiem w zestawie również zaślepka/uszczelka przez którą wychodzi z bagażnika przewód do kostki
6. montujemy zderzak bez belki niezbędne jest wycięcie zderzaka pod elementy wystające haka (nie widać wycięcia)
7. oglądamy nasze dzieło ... czas to ok 2h na podnośniku bo na lewarku było by dużo dłużej ...
Instrukcja montażu dokładniejszą z samochodem oraz miejscami otworów zamieszczę we wtorek - otwory wiercimy pod śruby oznaczone "A"
Mnie osobiście nie podoba się i z tego powodu wywalam go wstawię inny ... i tyle
Co do montażu banał ...
1. zdjęcie zderzaka z tyłu (jest tu tutek do tego) odkręcamy po 2 szt. śrub z nadkoli i delikatnie wypinamy z zawiasów
2. odkręcamy 5 śrub i zdejmujemy belkę tylną
3. wiercimy (zawsze) 2 otwory
4. składamy wszystko zgodnie z instrukcją (podepnę później) istotne bo sprzedawca dokłada 2 specjalne nakrętki trzymające w podłużnicach.
5. składamy kostkę wraz z modułem (koszt 270 PLN) dostarczoną z hakiem w zestawie również zaślepka/uszczelka przez którą wychodzi z bagażnika przewód do kostki
6. montujemy zderzak bez belki niezbędne jest wycięcie zderzaka pod elementy wystające haka (nie widać wycięcia)
7. oglądamy nasze dzieło ... czas to ok 2h na podnośniku bo na lewarku było by dużo dłużej ...
Instrukcja montażu dokładniejszą z samochodem oraz miejscami otworów zamieszczę we wtorek - otwory wiercimy pod śruby oznaczone "A"
Mnie osobiście nie podoba się i z tego powodu wywalam go wstawię inny ... i tyle
Zobacz sobie hak firmy Bosal model AK6 jego na pewno nie widać,temat sprawdzony w astrze h.
Po zdemontowaniu główki haka należy pamiętać o plastikowej zaślepce ponieważ otwór mocno się brudzi i może być problem z ponownym zapięciem główki haka.
http://www.youtube.com/watch?v=Fu9urbRJ5Ew
Po zdemontowaniu główki haka należy pamiętać o plastikowej zaślepce ponieważ otwór mocno się brudzi i może być problem z ponownym zapięciem główki haka.
http://www.youtube.com/watch?v=Fu9urbRJ5Ew
Więc po koleikicaj pisze:a co ci sie nie podoba?
a i mozesz podac jakiej firmy jest ten hak? jaka cena?
widze ze demontowany...
nie podobają mi się te dwa metalowe elementy które wystają po wyjęciu główki (po prostu szpecą)
hak kupiony ze strony haki24.pl - ten polski ostatni firmy Auto-Hak cena 350 PLN cena nie dotyczy modułu z wiązką.
co demontowane nówka przylazła do mnie dziś lub jutro zdejmę jak przyjdzie nowy hak.[/b]