Zafira 1.8 - szarpie, dusi się ...

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
tg78

#16 Post autor: tg78 »

Witam wszystkich, podpinam się pod ten post bo mam podobny problem
Moja zafira 1.8 16V z roku 99 dławi się podczas jazdy ok 80 km/h a jak dojeżdżam do skrzyżowania gaśnie zaznaczę tylko że na rozgrzanym silniku.
Wymieniłem już przepływke, EGR świece, filtr paliwa, cewkę, wyczyściłem też przepustnice,
Elektrycy nic nie stwierdzili zero błędów, wgrany mam nowy soft i nadal nic
Już pomału tracę cierpliwość, może ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?
Czy podniesienie obrotów coś da z 800 na 900 ?
Z góry dziękuje i pozdrawiam.

David

#17 Post autor: David »

tg78 pisze:Witam wszystkich, podpinam się pod ten post bo mam podobny problem
Moja zafira 1.8 16V z roku 99 dławi się podczas jazdy ok 80 km/h a jak dojeżdżam do skrzyżowania gaśnie zaznaczę tylko że na rozgrzanym silniku.
Wymieniłem już przepływke, EGR świece, filtr paliwa, cewkę, wyczyściłem też przepustnice,
Elektrycy nic nie stwierdzili zero błędów, wgrany mam nowy soft i nadal nic
Już pomału tracę cierpliwość, może ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?
Czy podniesienie obrotów coś da z 800 na 900 ?
Z góry dziękuje i pozdrawiam.
obstawiam czujnik położenia wału, kolega miał tak w astrze, jak wymienił wszystko OK :piwo:

Edit: do tych wymian dołóż jeszcze filtr powietrza, może jest zasyfiony i silnik nie dostaje tyle co powinien?
Ostatnio zmieniony 21 cze 2011, 21:29 przez David, łącznie zmieniany 1 raz.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#18 Post autor: Harry200 »

tg78 a kontrolka błędu Ci się wtedy nie zapala.. :?:

tg78

#19 Post autor: tg78 »

Z tego co wiem, a może się mylę to jak czujnik położenia wału by padł to powinien zapisać błąd a takiego nie ma i w momencie kiedy gaśnie też nic nie wyświetla.
Jutro sprawdzam jeszcze inną cewkę sprawdzoną i pewną może ta nowa jest też wadliwa, ale wątpię w taki dziwny zbieg okoliczności.
A sonda ona może mieszać??

Filtr powietrza był wymieniany na jesień i jest jak nowy.

David

#20 Post autor: David »

tg78 pisze:A sonda ona może mieszać??
sonda by Ci wywaliła od razu błąd, po za tym byś miał falowanie drobne na obrotach i silnik bnie równo by pracował, ale nie powinna zgasnąć, wymieniałem sondę ale mi nigdy nie zgasła, zawsze wywalała błąd " zła mieszanka spalin" lub " brak komunikacji z sondą rząd ..." przeważnie siadają cewki SAGEMA, chociaż ja taką miałem w ZA 99r i nic się nie działo.

tg78

#21 Post autor: tg78 »

Dziś jechałem i przy prędkości ok 40 km/h zadławił się ale silnik sie wybronił zapaliła się kontrolka żółta z silniczkiem na kompie wykazało błąd przepływomierza.
Przepływki miałem 3 na zmianę i nadal to samo nawet sprawdziłem wiązkę doprowadzającą i nic nie znalazłem.
A może przepustnica ta część która jest odpowiedzialna za obroty ta nierozbieralna padła ??
Liczę na Was za 3 dni jadę 300 km, proszę o pomoc.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#22 Post autor: firek »

tg78, opisywałem juz kiedys kiedyś problem związany z silnikami 1.8 dotyczący szarpania silnika, zapalania checku(błąd przepływki), Niestety sprawa dotyczy uszkodzonego sterownika silnika(pęknięta płytka)-OPEL posiada nawet w gamie części odpowiedni zestaw naprawczy dotyczący tej usterki.
Tu troszke bardziej szczegółowo
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=2801

jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#23 Post autor: jacek76 »

A u mnie po tygodniu od wymiany cewki , znów to samo.
Kangur przy ruszaniu , brak mocy na niskich obrotach , szrpanie na zimnym i PB , brak błędów. A jazda z klimą to istna katorga.
I tak się zastanawiam , iść znowu do sklepu i wymieniać cewkę? W końcu jak tak dalej pójdzie to w tym sklepie wywieszą moje zdjęcie z podpisem "tego pana nie obsługujemy".

tg78

#24 Post autor: tg78 »

Dziś rano przed przeczytaniem postu od Firka zrobiłem test i dorobiłem dodatkową masę do silnika zrobiłem 130 km auto smiga jak nowe, jutro doprowadzę nową masę z przepływki do sterownika i myślę że mogę jechać w trasę
Podziękowania dla wszystkich starających się pomóc, osobne dla Firka za strzał w dziesiątkę.
Pozdrawiam.

castagnet

#25 Post autor: castagnet »

Wiem, że odsmażam kotleta...

Mam ten sam problem co koledzy.
Zmieniłem DIS.
Bardzo się poprawiło.
Teraz skacze bardzo rzadko, ale czasem się jej zdarza.

Zastanawiam się nad tym zabiegiem
tg78 pisze:Dziś rano przed przeczytaniem postu od Firka zrobiłem test i dorobiłem dodatkową masę do silnika zrobiłem 130 km auto smiga jak nowe
inne forum pisze:Porada: to bardzo często występująca usterka dla tego kodu silnika spowodowana peknięciem płytki sterownika. Często też występuje przerwa w masie czujnika temperatury płynu chłodzącego. W przeszłości konieczna była wymiana sterownika. Obecnie jest w sprzedarzy częśc zamienna firmy Opel o numerze 9201820/9012031 stanowiąca zestaw przewodów do podłączenia. Przerobiona wiązka przewodów podaje na pin 7 (NTC woda) i pin 48(LLM) sygnał "zewnetrznej" masy czujnika.
ale kompletnie nie mam pojęcia jak to wykonać.

Znam się trochę na elektryce, ale akurat z tym nie wiem jak sobie poradzic.

Może mi ktoś rozjaśnić ten zabieg?

Czy to o to chodzi?
http://astracoupe.pl/viewtopic.php?f=30&t=3767&start=0

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#26 Post autor: Maciek »

Tu masz trochę więcej info: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=2801

Jak dla mnie to jest to samo rozwiązanie co podane na astracoupe - słaba masa do przepływomierza

glonik21
Przeglądacz
Posty: 70
Rejestracja: 23 kwie 2012, 20:53
Lokalizacja: KRAKOW
Model:

#27 Post autor: glonik21 »

Witam od paru tygodni nie za kazdym razem po odpaleniu na zimnym silniku gdy dodam gaz , zaczyna go dławic, gdy zdejme noge z gazu i dodam ponownie juz nie wystepuje .. Od czego to może być ??

wisniaq

#28 Post autor: wisniaq »

glonik21 Jak dojdziesz co to jest proszę o info. Również mam ten sam problem. Jak czasem odpalam na zimnym, to lubi się zadławić przy pierwszym wciśnięciu gazu. Gaz reaguje następująco:
Delikatne dodanie gazu - obroty powiedzmy między 1000-1300, płynne dodawanie gazu nie zmienia obrotów, dopiero jak wcisnę mocniej gaz obroty skaczą do 3500-4000.....

glonik21
Przeglądacz
Posty: 70
Rejestracja: 23 kwie 2012, 20:53
Lokalizacja: KRAKOW
Model:

#29 Post autor: glonik21 »

wisniaq pisze:glonik21 Jak dojdziesz co to jest proszę o info. Również mam ten sam problem. Jak czasem odpalam na zimnym, to lubi się zadławić przy pierwszym wciśnięciu gazu. Gaz reaguje następująco:
Delikatne dodanie gazu - obroty powiedzmy między 1000-1300, płynne dodawanie gazu nie zmienia obrotów, dopiero jak wcisnę mocniej gaz obroty skaczą do 3500-4000.....
Hmm.. muszę przyuważyć czy u mnie jest tak samo, na innym forum napisali mi ze to może być pompa paliwa... U mnie dlawienie jest tylko raz gdy go rano odpalam.. Później jak ostygnie to normalnie reaguje na gaz.

bolid

#30 Post autor: bolid »

glonik21, wisniaq czy jest to jedyny objaw tzn. po niemrawym starcie przy pierwszym uruchomieniu jeździ normalnie czy też traci moc przy dodawaniu gazu przy 3000 obr.?

jeśli to pierwsze - to bym się nie przejmował (też tak mam) przy pierwszym odpalaniu po nocce chwilę zostawić na wolnych potem przegazować do 4000 obr. i jeździć

jeśli o drugie to już więcej pracy (u mnie było czyszczenie przepustnicy oraz diagnostyka układu sterowania silnikiem (obie lambdy, czujnik wału, przepływomierz) - na koniec niestety naprawa modułu sterowania silnikiem (zdarza się że połączenia w nim pękają z upływem lat - wadliwa konstrukcja nieodporna na czas i na wstrząsy)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”