[A] Wymiana oringów nagrzewnicy - Zafira A z klimatyzacją

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#31 Post autor: scaniairizar »

zasadniczo - ilekroć wymieniałem, za kazdym razem o'ringi były sparciałe. O ile dobrze pamiętam, w mojej była to wina wody (a nie płynu chłodniczego) w układzie chłodzenia i wtedy wytrzymały najkrócej, bo jakieś 2 miesiące. i tak jest z kazdymi o'ringami jakie zakładam do swojej, a dlaczego tak ? nie wiem.
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

wukash1

#32 Post autor: wukash1 »

Witam Koledzy. Też mam problem z nieszczelnościa przy nagrzewnicy. Ale mam prośbę czy mógłby ktoś z was zwymiarować te uszczelki, dzięki temu można by je kupić w zykłym sklepie a nie ASO i nie przepłacać. Potrzebna pewnie średnica zewn badź wewn, grubość i czy przekrój okrągły, no i czy behr czy delphi?

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#33 Post autor: scaniairizar »

do behra możesz zastosować o ile pamietam oring przewodu ciśnieniowego retardera Scania seria 3 i 4 ze skrzynią gr801r. ;) kiedys takie wsadzałem do mojej i nawet grało, tyle ze w serwisie koszt to 7 zł za same oringi, wiec czy jest sens zachodu o te 7 zł ?
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

boogoo

#34 Post autor: boogoo »

Zanim zaczniecie wymianę oringów,sprawdźcie czy macie właściwe ciśnienie w układzie :idea:

wukash1

#35 Post autor: wukash1 »

jak sprawdzić i ile ma być? rozumiem że chodzi ci o to że jak jest cisnienie to nie ma nieszcelności? no nie wiem?!?!

kris

#36 Post autor: kris »

Żeby sprawdzić trzeba mieć specjalne urządzenie.

boogoo

#37 Post autor: boogoo »

wukash1 pisze:jak sprawdzić i ile ma być? rozumiem że chodzi ci o to że jak jest cisnienie to nie ma nieszcelności? no nie wiem?!?!

Jak jest za duże ciśnienie to wywala w najsłabszym miejscu 8)

wukash1

#38 Post autor: wukash1 »

No racja. Ktos sprawdzal kiedys cisnienie? gdzie i jaki koszt. Ponawiam prosbe o wymiary o-ringów.

boogoo

#39 Post autor: boogoo »

No dobra.Sugeruję,że bardzo często pomija się sprawdzenie korka, czy zawór ciśnieniowy działa.Spotkałem się kilka razy z tym,że właściciel opla wymieniał kilka razy oringi, bo po kilku mieś.wywalało mu znowu tam płyn. 8) pozdro

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#40 Post autor: scaniairizar »

słuszna rada, tyle, że jeśli juz poszły oringi to nie sprawdzisz cisnienia maszyną. bo w momencie robienia sie jakiegokolwiek cisnienia, bedzie ono uciekało, ale faktem jest, ze jest to najsłabsze miejsce. dlatego też, przy wymianie o-rignów mozna tez wymienic korek, bo koszt nie jest tragiczny.


sprawdzałem za kazdym razem ciśnienie, bo mam dostęp do takiego sprzętu, ale nigdy nie była to wina korka, zawsze winny był materiał, z którego wykonano oringi.
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#41 Post autor: scaniairizar »

ich jest 4, na nagrzewnicy i na króćcach od komory silnika.
a wode spuszczamy korkiem na chłodnicy :)
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

seba

#42 Post autor: seba »

Witam ponownie!! Ostatnio wymieniałem oringi od nagrzewnicy i tak ciekły !!! może to moja wina bo coś nie tak zrobiłem przy ich wymianie!!!
Mocno się zdenerwowałem gdyż ostatnio suszyłem wyciągałem siedzenia i osłony z by wyciągnąć i wysuszyć wykładzine ( miesiąć temu) . a teraz znowu pocikły oringi!!!
Tym razem obeszło się bez w.w zabiegów!!! Wyjąłem nagrzewnice i wpadłem na pomysł by wyeliminować ‘’lornetke’’ i oringi i zastąpić je gumowymi wężami oraz aluminiowymi mufami wytoczonymi przez tokarza, a następnie przyspawanymi do odpowiednio przygotowanej nagrzewnicy! Przyznam ze sporo wysiłku i kombinacji lecz się opyla, gdyż węże są elastyczne a opaski zaciskowe (na 4 końcach aluminiowych rurek) lepiej zaciskają niż te ringi w parze tymi pseudo spinkami!!!
mam porobione pokazowe zdjęcia, lecz nie wiem jak je umieścić na tym forum!!!

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 29 lis 2009, 15:22 przez seba, łącznie zmieniany 1 raz.

boogoo

#43 Post autor: boogoo »

Ciekło,bo masz za duże ciśnienie w układzie chłodzenia 8) .
Po twoim zabiegu wywali ci ciecz chłodzącą w innym miejscu,ale może narobic więcej strat.

seba

#44 Post autor: seba »

boogoo!! mozesz napisać , zdradzić przyczyne dużego ciśnienia w uładzie i jak to zmierzyi bądz sprawdzić!!!
u mnie , przy odkręcaniu nakrętki od zbiornika płynu nie ulatnia się dużo powietrza pod ciśnieniem!!

kris

#45 Post autor: kris »

ZAKROPIOLO pisze:I jeszcze jedna informacja 4 o-ringi w serwisie opla 14 zł. ( numer katalogowy części 93178964) Serwis Auto Zoliborz Warszawa.
Coś ten numer części się nie zgadza tak jakby o jedną cyfrę za długi. Nie mogę znaleźć go w EPC ani w katalogu na stronie Opla. Możesz sprawdzić?
boogoo, z tym ciśnieniem w korku też mnie ciekawi. Bo nawet na zimnym jak odkręcam słyszę syczenie... jak sprawdzić czy korek jest OK ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”