[A] System kontroli trakcji w Zafirze (TC)
Moderator: Sebu$
[A] System kontroli trakcji w Zafirze (TC)
kochani pragne kupić Zafire i mam juz upatrzoną praktycznie jutro po nia jade mam do Was bardzo wazne pytanie ona jest z 2000 roku i sprzedający mówi ze chyba nie ma kontroli trakcji a w innych zafirkach z tego rocznika sa,czy to możliwe ze w tej co ja kupie nie ma takiego systemu?
Ostatnio zmieniony 07 lis 2012, 10:18 przez janu40, łącznie zmieniany 1 raz.
mnie się wydawało, że to w standardzie było w Zafirach, ale pewności nie mam.
Zanim odbierzesz auto to sprawdź sobie, czy jak gwałtownie ruszasz, to miga lampka "autka w poślizgu". Kiedy ona mruga to znaczy, że działa system. Niestety oznacza ona TC lub ESP. W ten sposób będziesz wiedział, że masz TC lub ESP (po mojemu raczej TC).
Zanim odbierzesz auto to sprawdź sobie, czy jak gwałtownie ruszasz, to miga lampka "autka w poślizgu". Kiedy ona mruga to znaczy, że działa system. Niestety oznacza ona TC lub ESP. W ten sposób będziesz wiedział, że masz TC lub ESP (po mojemu raczej TC).
- QRZOL
- Mieszkaniec
- Posty: 287
- Rejestracja: 24 lip 2009, 18:53
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 1.7 CDTI Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17DTR
- Gender:
ale to w tych nowszych rocznikach może tak być....ja bynajmniej mam odłączenie TC przyciskiem.....Nie wiadomo jaka kolega kupuje Zośke.....(rocznikowo)
W wersji Elegance powinna mieć TC
W wersji Elegance powinna mieć TC
Ostatnio zmieniony 15 lis 2009, 16:13 przez QRZOL, łącznie zmieniany 1 raz.
Wg broszury jaką właśnie znalazłem dla wersji ELEGANCE:
Układ kontroli trakcji (niedostępny w wersji z silnikiem 1.6 16V, opcjonalny
w wersji z silnikiem 1. - STANDARDOWE WYPOSAŻENIE.
Cóż wg tego może mieć TC, a nie musi. Zależy, czy ktoś wywalił dodatkową kasę przy zakupie auta w salonie.
Tak czy siak, polecam próbę zerwania przyczepności
Układ kontroli trakcji (niedostępny w wersji z silnikiem 1.6 16V, opcjonalny
w wersji z silnikiem 1. - STANDARDOWE WYPOSAŻENIE.
Cóż wg tego może mieć TC, a nie musi. Zależy, czy ktoś wywalił dodatkową kasę przy zakupie auta w salonie.
Tak czy siak, polecam próbę zerwania przyczepności
- QRZOL
- Mieszkaniec
- Posty: 287
- Rejestracja: 24 lip 2009, 18:53
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 1.7 CDTI Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17DTR
- Gender:
2000 to powinien mieć przycisk do odłączenia przy awaryjnych
http://moto.allegro.pl/item812873319_op ... super.html
http://moto.allegro.pl/item812873319_op ... super.html
Podsumowując...
Jednym rzutem oka można ocenić, czy jest wyłącznik obok awaryjnych. Jeśli jest to jest TC.
Jeśli go nie będzie, to TC może być, a nie musi i można to sprawdzić próbując zerwać przyczepność i sprawdzić czy mruga na desce autko w poślizgu.
Przyszło mi jeszcze jedno rozwiązanie do głowy...
Kolega MieHor może mógłby to sprawdzić po numerze VIN.
Jednym rzutem oka można ocenić, czy jest wyłącznik obok awaryjnych. Jeśli jest to jest TC.
Jeśli go nie będzie, to TC może być, a nie musi i można to sprawdzić próbując zerwać przyczepność i sprawdzić czy mruga na desce autko w poślizgu.
Przyszło mi jeszcze jedno rozwiązanie do głowy...
Kolega MieHor może mógłby to sprawdzić po numerze VIN.
nietety nie mam nr.Vin jutro mam jechac go odebrac,moze kolega MieHor podałby mi nr tel wysłałbym mu eskiem ten nr Vin przed zapłaceniem i odebraniem auta,szkoda ze nie zapytałem was wczesniej to bym dzis zerknoł czy przy awaryjnych był guzik TC,auto fajne jedyny mankament to z prawej strony tyle drzwi nie działa centrany zamek poprostu centralny zamek otwiera wszystkie drzwi oprócz tych jednych.