Nawiew w ZA
Moderator: Sebu$
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Nawiew w ZA
Czy nawiew w zafira a jest przygotowany do zainstalowania parownika? Bo widzialem ze kanaly odplywowe sa gotowe na miejscu, ale nie wiem czy po rozkreceniu nawiewu jest mozliwosc instalacji chlodniczki.
W aucie wszedzie sa kable i miejsca do montazu, nawet komputer pokladowy twierdzi ze ma klime...choc wyglada ze jej nie bylo fabrycznie w aucie.
W aucie wszedzie sa kable i miejsca do montazu, nawet komputer pokladowy twierdzi ze ma klime...choc wyglada ze jej nie bylo fabrycznie w aucie.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- oki
- Mieszkaniec
- Posty: 399
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 2.0 Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
- odkręcić schowek
- zdemontuj osłonę nad nogami oraz poprzeczkę (4 śruby klucz 10)
- zdemontuj nawiew na nogi
- odkręcić wszystkie wkręty pokrywy tej samej co do filtra pyłkowego łącznie ze zdjęciem zatrzasków
- wymontuj filtr pyłkowy jeśli jest
Po zdemontowaniu jak wyżej obejrzyj
- filtr pyłkowy jest wsunięty w takie jak by prowadzenie, obok niego równolegle powinno być prowadzenie ok 6cm na parownik.
- na samej górze w obudowie nawiewów powinien być otwór u ciebie chyba jakaś zaślepka pomiędzy obudową a grodzią silnika (prawa strona na samej gurze za filtrem.
Otwór wielkości ok 15cm x 7cm
- taki sam otwór powinien być w grodzi od strony silnika (może być u ciebie zasłonięty wyciszeniem spróbuj go wymacać)
W tym otworze jest montowany zawor rozprężny.
- zdemontuj osłonę nad nogami oraz poprzeczkę (4 śruby klucz 10)
- zdemontuj nawiew na nogi
- odkręcić wszystkie wkręty pokrywy tej samej co do filtra pyłkowego łącznie ze zdjęciem zatrzasków
- wymontuj filtr pyłkowy jeśli jest
Po zdemontowaniu jak wyżej obejrzyj
- filtr pyłkowy jest wsunięty w takie jak by prowadzenie, obok niego równolegle powinno być prowadzenie ok 6cm na parownik.
- na samej górze w obudowie nawiewów powinien być otwór u ciebie chyba jakaś zaślepka pomiędzy obudową a grodzią silnika (prawa strona na samej gurze za filtrem.
Otwór wielkości ok 15cm x 7cm
- taki sam otwór powinien być w grodzi od strony silnika (może być u ciebie zasłonięty wyciszeniem spróbuj go wymacać)
W tym otworze jest montowany zawor rozprężny.
Ostatnio zmieniony 26 lip 2011, 22:50 przez oki, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Klimy, w sieci sporo schematów systemu klimatyzacji, choćby TU
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- oki
- Mieszkaniec
- Posty: 399
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 2.0 Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Widok obudowy nawiewu, na górze widać dość spory otwór przez który przechodzą rurki parownika do komory silnika.
W tym otworze też jest od strony silnika przykręcany zawór rozprężny.
Rurki i otwó jest uszczelniany taką wytłoczką styropianową lub piankową.
http://w946.wrzuta.pl/obraz/81Zt2yyBP6B/20110723_008
Tutaj pozycja parownika w obudowie
http://w481.wrzuta.pl/obraz/3xIidms5E5G/20110723_004
W tym otworze też jest od strony silnika przykręcany zawór rozprężny.
Rurki i otwó jest uszczelniany taką wytłoczką styropianową lub piankową.
http://w946.wrzuta.pl/obraz/81Zt2yyBP6B/20110723_008
Tutaj pozycja parownika w obudowie
http://w481.wrzuta.pl/obraz/3xIidms5E5G/20110723_004
- oki
- Mieszkaniec
- Posty: 399
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 2.0 Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Naszkicowałem na biegu jak to wygląda na żółto - filtr; czerwono - parownik, rurki wchodzą w otwór do zaworu rozprężnego - na pomarańczowo http://w984.wrzuta.pl/obraz/powieksz/6KvdpXBN8QV
Ciekawe czy u ciebie jest ten otwór na rurki i zawór rozprężny.
Mam nadzieję że admin nie zabije mnie za linki są to tylko aukcje poglądowe i nie sugeruj się tymi aukcjami wybrałem je TYLKO ZE WZGLĘDU NA FOTKI aby zobrazować jak to wygląda, nie brałem pod uwagę modelu klimy czy auta jak i ceny.
Parownik wygląda tak zwróć uwagę na rurki są pod kątem tak samo jak otwór w obudowie nawiewów.
Parowniki są Behr i Delphi i nie są zamienne między sob, musi być do konkretnego typu nawiewów.
http://allegro.pl/parownik-klimatyzacji ... 03063.html
Z drugiej strony przegrody czyli od silnika idzie zawór rozprężny z rurkami i jest nasadzony na te rurki i skręcony.
Tutaj na aukcji znalazłem chyba do klimy Delphi ale na dole z lewej widać parownik z nasadzonym zaworem rozprężnym wygląda bardzo podobnie, widać ze parownik jest większy niż nagrzewnica ciepełka leżąca obok z prawej.
Na parowniku jest włącznik termiczny oszronienia z termoparą wetkniętą między szczebelki.
Jak parownik będzie z jakiejś przyczyny zamarzał i oblodzi się to ten włącznik ma za zadanie wyłączyć klimatyzację.
http://allegro.pl/opel-zafira-2-0-dti-0 ... 28605.html
Do zaworu rozprężnego jest dokręcona druga kostka śrubkami M5 z podłączonymi przewodami wygląda to tak http://allegro.pl/opel-zafira-1-6-przew ... 72585.html
Całość jest uszczelniona w otworze ale można we własnym zakresie gąbką lub jakimś innym sposobem uszczelnić.
Mam nadzieję ze już naswietliłem jak to wygląda.
Ciekawe czy u ciebie jest ten otwór na rurki i zawór rozprężny.
Mam nadzieję że admin nie zabije mnie za linki są to tylko aukcje poglądowe i nie sugeruj się tymi aukcjami wybrałem je TYLKO ZE WZGLĘDU NA FOTKI aby zobrazować jak to wygląda, nie brałem pod uwagę modelu klimy czy auta jak i ceny.
Parownik wygląda tak zwróć uwagę na rurki są pod kątem tak samo jak otwór w obudowie nawiewów.
Parowniki są Behr i Delphi i nie są zamienne między sob, musi być do konkretnego typu nawiewów.
http://allegro.pl/parownik-klimatyzacji ... 03063.html
Z drugiej strony przegrody czyli od silnika idzie zawór rozprężny z rurkami i jest nasadzony na te rurki i skręcony.
Tutaj na aukcji znalazłem chyba do klimy Delphi ale na dole z lewej widać parownik z nasadzonym zaworem rozprężnym wygląda bardzo podobnie, widać ze parownik jest większy niż nagrzewnica ciepełka leżąca obok z prawej.
Na parowniku jest włącznik termiczny oszronienia z termoparą wetkniętą między szczebelki.
Jak parownik będzie z jakiejś przyczyny zamarzał i oblodzi się to ten włącznik ma za zadanie wyłączyć klimatyzację.
http://allegro.pl/opel-zafira-2-0-dti-0 ... 28605.html
Do zaworu rozprężnego jest dokręcona druga kostka śrubkami M5 z podłączonymi przewodami wygląda to tak http://allegro.pl/opel-zafira-1-6-przew ... 72585.html
Całość jest uszczelniona w otworze ale można we własnym zakresie gąbką lub jakimś innym sposobem uszczelnić.
Mam nadzieję ze już naswietliłem jak to wygląda.
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Niezły materiał byleby nie zniknął, myślę że moderator o to zadba, bezcenny materiał. Bo jak nie, to sam to zamieszczę, Toś się napracował. Kawał roboty może to jakoś rozświetli temat. polecam następcom którzy coś dołożą.
Wygląda że to model BEHR.
[ Dodano: Nie Sie 21, 2011 19:57 ]
Ok, to w kabinie wiem już co jest, u mnie te otwory są na miejscu. Na tym zdjęciu elementów do zochy jest jeszcze jakiś termostat rozumiem ze on jest gdzieś zamontowany na ścianie grodziowej i steruje odcięciem sprężarki?
Schęmaty mam już przekopane w znacznym stopniu
Wygląda że to model BEHR.
[ Dodano: Nie Sie 21, 2011 19:57 ]
Ok, to w kabinie wiem już co jest, u mnie te otwory są na miejscu. Na tym zdjęciu elementów do zochy jest jeszcze jakiś termostat rozumiem ze on jest gdzieś zamontowany na ścianie grodziowej i steruje odcięciem sprężarki?
Schęmaty mam już przekopane w znacznym stopniu
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)