Silnik 2,0 DTI - kopci na czarno, biało, szaro - przyczyny?
Moderator: Sebu$
Top07 ja już się z tym pogodziłem,mam tak samo jak ty ,na pewno wcześniej czytałeś.Tak jak piszesz żadnych innych objawów tylko dym.Próbowałem już też wszystkiego i nic.Jak ruszę czasami z przytupem to za mną nic nie widać.Praktycznie przy każdym ruszaniu i przyspieszaniu na poszczególnych biegach.Miałem też jedną obserwację jak wszedł mi w tryb awaryjny (EGR coś falował) to zero dymku.Ale wtedy to całkowity muł.Nie wiem co ci poradzić ,mogę jedynie poczekać ,że może ty to jakoś opanujesz albo przyzwyczaić się i jeździć.Ja zrobiłem na tym dymie 60 tyś i ani sam ani żaden mechanior nic nie poradził.Wydaje mi się ,że może mieć to związek z turbodoładowaniem.Jak coś wymyślisz to napisz.
Panowie ja też to już przerabiałem . Gdy kupiłem Zafirkę ponad 3 lata temu to po jakimś czasie od zakupu zauważyłem ,,czarny dym,, jak u Was . Przez dwa lata się przejmowałem i co mechanik to inna diagnoza . Zaznaczam , że oleju nic nie brał , a spalanie ON było też ok . Jak pociągnąłem to jak z ,,dwusety,, za mną . A i przy spokojnej jeździe i zmianie biegów też sobie kopci . Normalnie wstyd .
Ale już się przyzwyczaiłem . I się nie przejmuję . Chociaż jak pojechałem do Niemiec to się bałem czy czasem policja się nie doczepi . Ale nic takiego nie miało miejsca .
I jeszcze ciekawostka jak u gwizdensona . Gdy załączył się tryb serwisowy przez EGR-a to zero kopcenia .
W październiku zeszłego roku regenerowałem turbinę i przez 2-3 miesiące też nie dymiła . Ale wróciło wszystko do normy . Czyli dymi .
Wniosek : przyzwyczaić się i jak ktoś wnerwia to pociągnąć z rury .
Pozdrawiam .
Ale już się przyzwyczaiłem . I się nie przejmuję . Chociaż jak pojechałem do Niemiec to się bałem czy czasem policja się nie doczepi . Ale nic takiego nie miało miejsca .
I jeszcze ciekawostka jak u gwizdensona . Gdy załączył się tryb serwisowy przez EGR-a to zero kopcenia .
W październiku zeszłego roku regenerowałem turbinę i przez 2-3 miesiące też nie dymiła . Ale wróciło wszystko do normy . Czyli dymi .
Wniosek : przyzwyczaić się i jak ktoś wnerwia to pociągnąć z rury .
Pozdrawiam .
Jak kupiłem moją zafirę miała 5lat i też kopciła na czarno.Porobiłem wszystko co potrzeba i jest klarownie za mną.
1.wyczyściłem egr i dolot.2.wymieniłem przepływomierz i inne czujniki.
Warunek to czyste i sprawne rozpylacze na wtryskach-5 razy lałem środek stp do czyszczenia.
No i jeszcze pomogła pewnie poprawa mapy wtrysku i to co w temacie: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0
1.wyczyściłem egr i dolot.2.wymieniłem przepływomierz i inne czujniki.
Warunek to czyste i sprawne rozpylacze na wtryskach-5 razy lałem środek stp do czyszczenia.
No i jeszcze pomogła pewnie poprawa mapy wtrysku i to co w temacie: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0
Wyczyściłem dolot wszystkie węże od turbo i egr, przepływomierz wymieniłem, filtr powietrza również i wykasowałem błędy na kompie . Wlałem stp do baku i powiem szczerze jest znacznie lepiej. Nie idealnie ale już nie ma zasłony. Jak ostro depnę to zakurzy ale już nie tak jak kiedyś.Znacząco się poprawiło po wykasowaniu błędów. Mechanik skasował błędy i kazał za kilka dni przyjechać, pojechałem po przejechaniu 500km i jest bez błędów. Niewiem co pomogło dlatego piszę wszystko co zrobiłem . Koszt niewielki 50 zł za kompa i 30zł za stp,przepływomierz miałem nowy ale stary też zostawiłem bo chyba dobry. Zobaczymy na jak długo pomoże .Pozdrowionka !!!
W moim furaku jest to samo. Nasuwa mi się jeden wniosek: skoro większość z nas to ma i nie pomagają znacząco czyszczenia naprawy i wymiany podejrzewam, że soft w kompie jest do d...y. Przyczyną kopcenia na czarno jest źle dobrana proporcja paliwa do powietrza. Tutaj dla pewności można by sprawdzić ciśnienie doładowania. Jeżeli to okazało by się OK no to pozostaje tylko opcja, że komputer leje za dużo paliwa i stąd kopcenie.
Trzeba by zdobyć poprawiony soft i znaleźć sposób na załadowanie go do kompa.
Trzeba by zdobyć poprawiony soft i znaleźć sposób na załadowanie go do kompa.
Nie kopciły, bo jak słusznie zauważyłeś, były nowe. Parametry pracy silnika zmieniają się wraz z jego przebiegiem. Niby powinno być tak, że soft dopasowuje się do parametrów jakie ma silnik z większym przebiegiem, ale równie dobrze może być tak, że akurat ten nie radzi sobie z tym za bardzo. Dlatego też ingerencja w soft może okazać się wskazana.
Dlatego wszystkie nasze problemy związane są z czasem i kilometrami.Czas psuje elektronikę i różne złącza,a kilometry mechanikę silnika.I te wszystkie składowe należy wyeliminować.A ze względu na rozmaite problemy nie podsuwam konkretnych podpowiedzi,bo to w specyfikacji każdej Zafiry i różne choroby się trafiają.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
A po dwu godzinnym postoju zdejmij z czujnika temperatury wtyczke żeby zagrzały sie świece i sprawdź.jacexx1 pisze:Serdecznie witam.Moja zafira nawet po dwu godzinnym postoju przy odpaleniu puszcza siwego bąka,zaraz potem jest wszystko ok.Czym może to byc spowodowane ? Pozdrawiam