[B] Problemy z użytkowaniem filtra cząstek stałych (DPF)

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
imalas

#346 Post autor: imalas »

Jeszcze! dodam, że jak zawala DPF to przyczyną często bywają padające wtryskiwacze, kontrola dawek korekcyjnych konieczna (Opcom, Tech2), albo najlepiej prymitywna, ale wiele pokazująca próba przelewowa. Bez tego to walka w nieskończoność!
Jeśli to wtryski to można dodać chemię czyszcząco-smarującą i warto przeczyścić układ dolotowy: przepustnicę, boost sensor tzn. czujnik ciśnienia doładowania turbo i ewentualnie tak kontrolnie EGR

fysio1978

#347 Post autor: fysio1978 »

dzięki za podpowiedzi . Powiem szczerze że nie wiem co mu doradzić dzisiaj rano mnie odwiedził. Problem od nowa zrobił 450km po mieście i kontrolka z kluczykiem i tryb serwisowy . Tak jak pisałem wcześniej dziwi mnie kopcenie podczas wypalania serwisowego przez 5 sek ogromna chmara dymu. Faktycznie może wtryskiwacze padły auto ma z tego co pamiętam jakieś 85000. Słuchajcie czy jak odepnie się przewód zasilający od egr podczas pracy silnika to nastąpi jakaś reakcja oprócz kontrolki.

[ Dodano: Pon Kwi 25, 2011 22:14 ]
Odpowiedź do zbigora tak procedura przeprowadzona prawidlowo zmiana w kompie iż dpf nowy

[ Dodano: Pon Kwi 25, 2011 22:16 ]
imalas mam pytanie czy stp ten preparat może być użyty do czyszczenia gdyż tutaj jest tylko taki dostępny i chyba najbardziej znany

marosp

#348 Post autor: marosp »

ja też mam problem po przejechaniu kilku kilometrów zapala się autko z kluczykiem na pedałach 190175 jak jechałem na serwis zgasło samo facet mówi że właśnie skończył się proces wypalania dwa tygodnie było spokoju i znowu to samo pięć kilometrów tryb serwisowy czytałem na forum o tym błędzie różnica ciśnień ale co powoduje ten błąd wężyk od czujnika czujnik czy zapchany filtr czy ktoś może pomóc

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#349 Post autor: Harry200 »

W pierwszej kolejności sprawdziłbym wężyki od czujnika,jak są lekko nieszczelne to przy niedużej różnicy ciśnień może wywalać ten błąd..

Kroolu

#350 Post autor: Kroolu »

Jak Ciebie stać by wydać w serwisie 7 tys zł na regenerowany filtr, bo nie wiem czy wiesz ale nowych filtrów serwisy nie mają w ofertach...to po prostu taka mała wymiana..oddajesz swój stary...a przysyłają Ci z Niemiec regenerowany...i koszt tak jak napisałem..7 tys zł...co nie gwarantuje poprawności jego działania, jak również braku nowych problemów z filtrem za jakiś czas...

...gratuluje dużych zarobków...

Przemcio

#351 Post autor: Przemcio »

mich1 pisze:Raka fundujecie sobie i swoim dzieciom

Zanim zaczniesz dezawuować co w temacie DPF piszą forumowicze poczytaj ze zrozumieniem :> To nie boli :P

lapm

#352 Post autor: lapm »

mich1 pisze:Raka fundujecie sobie i swoim dzieciom - ok wasza sprawa ale kopcenie z klekota jadącego przede mną to już przesada. lol:
Powinni zabrac sie za stare ciezarowki i dla firm, ktore jezdza caly dzien i kopca, ze nic nie widac i wydziela tyle sadzy co 100 nowych innych aut z euro3 (bez dpf), ktorymi dojezdzaja prywatne osoby tylko do pracy... a nie tworza na sile wynalazki, jak widac bardzo kosztowne... normy europejskie tylko zarobki jeszcze nie, aby na nie bylo stac wszystkich w pl...

BartekNS

#353 Post autor: BartekNS »

Witam,
Dzisiaj rano jak w każdą niedziele pojechałem sobie na giełdę w trakcie jazdy poczułem jakbym jechał z zaciągniętym ręcznym, maksymalne obroty silnika to 3 tys. maksymalna prędkość to 100km/h. Starałem się jakoś kontrolować wypalania dpf ale jak widać nie pomogło, przebieg 155kkm. Czy to na pewno dpf?

Błędy Jakie odczytałem to:

ECN 038008
ECN 023456
ECN 190158
ECN 190051

Chciałem jeszcze dodać iż jest to Automat 120km, 1.9 CDTI.
Jeżeli wchodzi w grę usunięcie DPF, to proszę jeżeli mógłby mi ktoś podać namiary na kogoś kto się zajmuje zmianą oprogramowania, co do wywalenia fizycznego to sobie już z nim sam poradzę.

Proszę o Pomoc Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#354 Post autor: MieHor »

BartekNS, jeśli chodzi o znaczenie błędów:

P0234 Turbocharger Engine Overboost Condition
P0234 Engine Overboost Condition
P0234 Boost Pressure Control Circuit Negative Deviation B-045
P0234 Boost Pressure Control Circuit Positive Deviation B-045
P0234 Stan przeładowania /nadmiernego ładowania/ silnika
P0234 Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie dodatnie B-22
P0234 Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie ujemne B-22

P0380 Glow Device Circuit High Voltage C-033
P0380 Glow Device Circuit Low Voltage B-020
P0380 Glow Device Circuit Open Circuit C-033
P0380 Glow Device General Error C-033
P0380 Glow Device Powerstage High Temperature C-033

P0380 Obwód urządzenia żarzącego - wysokie napięcie C-28
P0380 Obwód urządzenia żarzącego - niskie napięcie C-28
P0380 Obwód urządzenia żarzącego przerwany C-28
P0380 Obieg prądowy świecy żarowej C-28
P0380 Urządzenie żarowe Stopień załączenia Temperatura za wysoka C-28

P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor (Bank 1 Sensor 1) not plausible with Intake Air Temperature C-030
P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor (Bank 1 Sensor 2) not plausible with Intake Air Temperature C-031
P1900 Particulate Filter Regeneration Cycle Interrupted Several Times B-031
P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor High Temperature (Bank 1 Sensor 1) C-030
P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor Low Temperature (Bank 1 Sensor 1) C-030
P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor High Temperature (Bank 1 Sensor 2) C-031
P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor Low Temperature (Bank 1 Sensor 2) C-031

P1900 Cykl regeneracji filtra cząstek stałych został przerwany kilka razy (57) - Obecny

P1901 Particulate Filter Pressure Sensor High Voltage C-032
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor Low Voltage C-032
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor Hose Line Malfunction B-031
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor High Differential Pressure B-031
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor Low Differential Pressure B-031
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor Pressure not Plausible with Barometric Pressure B-031
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor High Pressure C-032
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor Low Pressure B-031

P1901 Czujnik ciśn. filtra cząsteczek - za duża różnica ciśnień (75) - Obecny
P1901 Ciśn. zmierzone przez czujnik ciśn. filtra cząsteczek niezgodne z ciśnieniem barometrycznym (0F) - Obecny

Zajrzyj do działu ZB - Silnik - tam znajdziesz wiele tematów dot. DPF.
O błędach związanych z DPF poczytaj koniecznie tutaj http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=8227

Natomiast odnośnie usunięcia DPF - tu masz szczegółowe informacje - co gdzie jak i za ile http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=7188

Anony Mous

#355 Post autor: Anony Mous »

BartekNS i zajrzyj też tutaj
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=6987

w tamtym wątku jest również
P1900 Particulate Filter Regeneration Cycle Interrupted Several Times B-031
czyli cykl przerwany kilka razy.

Ja stawiam na zapchany dpf ... być może w wyniku awarii czujnika temp ale niekoniecznie. Trzeba sprawdzić nasycenie..choć były przypadki, że fejs podawał błędnie małe nasycenie.

Zaczałbym od porządnej przejażdżki, wysoka temperatura, wysokie obroty, prędkość ponad 100 itp... i czekać czy ruszy wypalenie. Jeśli nie ruszy....wypalić serwisowo, pokasować błędy. Jeśli dalej problemy, podmienić czujnik (są dwa). On i tak bedzie potrzebny jeśli wywalisz dpf. Ale to może być też strzelony przewód jak to jest opisane w wątku podanym przez kolegę MieHor, oglądnąć je dokładnie.

stolarz

#356 Post autor: stolarz »

Jaką żywtność ma filtr dpf przy regularnym wypalaniu?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#357 Post autor: Bodek »

Ja mam na liczniku 162 tys. kilometrów regularnie się wypala do 18% i nie mam z nim żadnego problemu :!:
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Przemcio

#358 Post autor: Przemcio »

Wyczytałem na forum zafira.de że tamtejsze FOHy zalecają po 130kkm czyszczenie chemiczne chwasta :mysli:

kicaj

#359 Post autor: kicaj »

podrzucisz linka?

scct324

#360 Post autor: scct324 »

Witam. Ostatnio filtr dpf zapycha mi się do tego stopnia że nie chce się skończyć wypalanie. Ostatnio 40 min się wypalał i nie skończył cały czas mruga kontrolka świec żarowych, a komputer błędów żadnych nie wykazuje. Do tego silnik się strasznie muli , strzela w wydechu, ma nierówne obroty i czasem coś zapiszczy przy dodawaniu gazu. Da się go jeszcze odratować czy wywalić. Dodam jeszcze że auto niedługo będę sprzedawał i się zastanawiam czy jak go usunę to nie będzie miało wpływu na cenę. Pozdrawiam

używaj szukajki kolego.//Woytas
Ostatnio zmieniony 01 sty 2012, 21:50 przez scct324, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”