Montujemy hak w ZA

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
boogoo

#61 Post autor: boogoo »

Normalnie,ściągasz tylni zderzak,potem metalową belkę.Tam masz miejsce przygotowane już.Wkładasz tuleje dystansowe w te otwory,potem śruby w tuleje i na tym przykręcasz haczyk....Prądy ciągniesz z prawej lampy tylnej.Tam koło niej masz nawet gniazdo specjalne.Myślę,że 2 godzinki dla ciebie w porywach do trzech :)

mzabierek

#62 Post autor: mzabierek »

U mnie sytuacja wyglądała o tyle inaczej, że otwory musiałem wywiercić sam (miejsce otworu jest na karoserii zaznaczone) i nie miałem wyprowadzonej wtyczki pod prawą lampą, poza tym schemat działania zawsze jest taki sam.

Awatar użytkownika
raszmen
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 18 kwie 2010, 10:59
Lokalizacja: Ogrodzona
Model:

#63 Post autor: raszmen »

mzabierek pisze:U mnie sytuacja wyglądała o tyle inaczej, że otwory musiałem wywiercić sam (miejsce otworu jest na karoserii zaznaczone)
Z tego co wiem to we wszystkich są tylko zaznaczone dziury które trzeba rozwiercic.

Jarek 67
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 25 lis 2009, 11:27
Imię: Jarek
Lokalizacja: Brodnica
Auto: opel zafira A 2,0 Dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#64 Post autor: Jarek 67 »

Ale z .tego co widze to kolega MAREK066 ma zafire B , to czy aby wszystko jest tak samo ? Moze mechanicznie tak , ale co z podpieciem elektryki ( cos mi sie kiedys obilo o "szynie CAN" ). Szczegolow nie znam tylko tak cos mi swita z postow dotyczacych ZAFIRY B . A tak w ogole to niech kolega wiecej poszpera w postach .

boogoo

#65 Post autor: boogoo »

8) no fakt że ma ZB,o to tu będzie miał inaczej,bo inna instalacja...

romanek005

#66 Post autor: romanek005 »

Witam-mam oryginalny hak na kluczyk.Zamontowałem go przed zima,a teraz za cholere nie wiem jak go odpiąć.Dodam że hak jest oryginal,z kluczykiem.Może jakaś instrukcja demontażu.Bardzo proszę o pomoc :cry:

Anony Mous

#67 Post autor: Anony Mous »

romanek005 pisze:Witam-mam oryginalny hak na kluczyk.Zamontowałem go przed zima,a teraz za cholere nie wiem jak go odpiąć.Dodam że hak jest oryginal,z kluczykiem.Może jakaś instrukcja demontażu.Bardzo proszę o pomoc :cry:
Instrukcja demontażu/montażu haka znajduje się w instrukcji obsługi auta

grego
Przeglądacz
Posty: 91
Rejestracja: 22 sie 2010, 16:11
Lokalizacja: Łódź, Kielce
Model:

#68 Post autor: grego »

Koledzy, a ktoś może mnie oświecić jak wygląda to gniazdo i gdzie konkretnie go szukać? Przeglądałem dzisiaj schowek za prawą lampą i nic nie znalazłem, ale może źle szukałem...

[ Dodano: Sob Maj 07, 2011 22:14 ]
I jeszcze jedno. Wszędzie jest napisane, że potrzebne jest wierło fi 20. Te 20 mm to potrzeba aby wywiercić otwór czy rozwiercić blachę? Bo nijak nie mogę takiego wiertła znaleźć, byłem dzisiaj w OBI - nie ma. Na all...o są, ale rozwiertaki po kilkadziesiąt złotych do nawet 200 zł. Ja za hak dałem 250 zł i mam drugie tyle dać za wiertło?!? Napiszcie jak poradziliście sobie z tym otworem. Czyżby każdy z montujących posiadał wiertło takiej średnicy? Najlepsze, że dzisiaj pomierzyłem suwmiarką średnicę otrzymanych raz z hakiem tulejek i wychodzi, że mam tulejki o fi 25 mm! Jeszcze lepiej...
Napiszcie jak sobie poradzić z tym otworem.
Pozdrawiam,
Grzegorz

---------------
Poprzednio były:
Porsche 944, 2.5
Ford Sierra 2.0 DOHC

peter77

#69 Post autor: peter77 »

Witam, odświeże temat. wie ktoś pod które haki trzeba wycinac zderzak? Myslałe mo czyms używanym z allegro, bo muszę mieć wypinany, a cena nowego wypinanego kosmos.

pozdr

calus18

#70 Post autor: calus18 »

witam panowie tak sobie czytam i mam pytanie bo montowalem hak u siebie( kupiłem z 2reki i gosciu nie dal mi tych tulejek) ale jest taka rzecz ktoej nie zrobiłem te otwory co piszecie to rozwiercilem 12 wiertem i zamontowalem hak tylko na tych srubach12 bez tulejek :( to teraz musze jeszcze raz rozebrac tyl zoski i przewiercic na wieksze otwory i dac te tuleje???teraz pytanie mi sie nasówa jak moge dorobic te tuleje czy to moze byc ze zwykłej rury stalowej???? i jaka dlugosc musi byc tych tulejek????dzieki za porady i pozdrowionka

[ Dodano: Czw Cze 30, 2011 11:04 ]
i jeczsze jedno pytanie czy hak trzyna sie tylko na czterecz srubach czy jeczsze jakies mocowania powinny byc???? Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

[ Dodano: Czw Cze 30, 2011 11:04 ]
to jest caly hak jaki kupiłem

KALI

#71 Post autor: KALI »

zobacz na alegro oferte haków jak przykręcileś tylko na te 4 sruby bez tulejki i dodatkowych wsporników to nie zdziw się kiedyś jak po drodze zgubisz przyczepke z tylnym pasem i na pewno haka dobrze nie dokrecisz bez tulejki bo są tam za cienkie blachy więc lepiej to popraw sam 3dni temu więc wiem jak to wygląda

calus18

#72 Post autor: calus18 »

juz poprawilem bylem u klienta co mi hak sprzedal i byl zdziwiony ze cos jeszcze tam treba kazalem zeby pokazal mi zoske z ktorej sprzedal mi hak i tam jeszcze czesci byly:):) teraz mam tak jak powinno byc

Anony Mous

#73 Post autor: Anony Mous »

Witam
Koledzy podepnę się pod temat i zapytam, planuję zakup haka : http://moto.allegro.pl/hak-opel-zafira- ... 99411.html i mam dwa pytania: czy mogę zamontować go samodzielnie np u mojego mechanika?, czy musi to zrobić mechanik który wystawi mi jakiś certyfikat bo wiem ze wiąże się to ze zrobieniem ponownie badań technicznych. Napiszcie jakie są procedury i ewentualny koszt badań itd.
Dzięki :piwo:

Woytas

#74 Post autor: Woytas »

DANET, zamontować możesz sam, potem musisz udać się na stację diagnostyczną z homologacją haka, oni Ci wystawią kwit, potem do wydziału komunikacji - aby wpieli w papiery i wbili w dowód

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#75 Post autor: Harry200 »

Tak jak napisał Woytas,montować można samodzielnie a później na przegląd..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria i wnętrze”