[B]"Quickheat" System szybkiego nagrzewania

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Stiv32
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 05 cze 2011, 18:07
Imię: Leszek
Lokalizacja: Ząbki
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#61 Post autor: Stiv32 »

Tak czytam cały wątek i wydaje mi się że chodzi wam o układ usuwanie zaparowania
i oblodzenia - opisany w instrukcji np. na stronie 133 - jest to przycisk obok ogrzewania szyby tylnej oraz dla aut posiadających klimatronik - grzałkę przed filtrem posiadam (zauważyłem podczas wymiany filtra kabinowego) natomiast brak wzmianki o dodatkowej nagrzewnicy w vin. Alternator mam wg vin 100A

Aston

#62 Post autor: Aston »

kubik_CDTi pisze:Nie mam odniesienia do zwykłej nagrzewnicy,ale gdyby quickheat było satysfakcjonujące,to bym nie dokładał webasto ;)
A jak to wygląda cenowo :?: Napisz coś więcej o tym co tam zamontowałeś :!: bo jak widzisz trochę mnie niepokoi ta wysoka sprawność klekocika i słabe oddawanie ciepła szczególnie zimą ...

kubik_CDTi

#63 Post autor: kubik_CDTi »

Zależy od ceny gratów.
Sam montaż webasta to ok 1,5tys.zł + nowe graty ok 3,5.
Zawsze można iść w używane.
Ogólnie chodzi super.7minut i już w środku ciepło a silnik ma 30st.C przy -10.
Mniej pali zimą z racji tego,ale trzeba pilnować stanu aku.
W razie sprzedaży,zawsze można wymontować wszystko i włożyć do kolejnego auta,o ile będzie na to samo paliwo.
Ostatnio zmieniony 07 lip 2011, 22:21 przez kubik_CDTi, łącznie zmieniany 2 razy.

Anony Mous

#64 Post autor: Anony Mous »

Aston pisze: Czy można quickheat dołożyć i jakim kosztem :?:
jak widzisz koszta nie małe. 99% ZB tego nie ma i autka jakoś śmigają zimą :)

zbigor

#65 Post autor: zbigor »

Aston pisze: Czy można quickheat dołożyć i jakim kosztem :?:
Można ale koszty będą duże. Tak myśle że 2 tysie to będzie mało na częsci . Jeśli mnie pamięć nie myli to w QuickHeat jest inny parownik klimy i nagrzewnica czyli musiałbyś to wymienić. Trzeba tez sprawdzić czy cała obudowa nagrzewnicy pasuje.
Do tego altek 140A bo ta grzałka ciągnie ok 1 kW wiec jeśli masz 100A to nie da rady.
IMHO gra nie warta świeczki.
Generalnie jest to pożyteczne urządzenie ale nie w chwili gdy trzeba je dokładać do auta które go nie ma. Ja bym sie na to nie zdecydował mimo że mam QH u siebie. Lepiej w zimne dni wyjść 5 minut wcześniej i włączyć silnik niech popracuje. Skutek ten sam a koszty dużo niższe.

Aston

#66 Post autor: Aston »

Hmm no fakt koszty spore :/ i chyba nie będę się pakował w takie cuda zobaczę co i jak jeśli chodzi o to rozwiązanie z Wagena ale też altka i aku trzeba nowe dać o większej mocy/pojemności ... ech no cóż przyjdzie marznąć zimą :(

Anony Mous

#67 Post autor: Anony Mous »

Aston pisze: no cóż przyjdzie marznąć zimą :(
dlaczego? ciepło bardzo szybko leci z kanałów.....no ale inna sprawa, że silnik niedogrzany....

zbigor

#68 Post autor: zbigor »

Aston pisze:zobaczę co i jak jeśli chodzi o to rozwiązanie z Wagena ale też altka i aku trzeba nowe dać o większej mocy
IMHO rozwiązanie lepsze jeśli brać pod uwagę że trzeba je dołożyć do auta. Mniej kombinacji, taniej i w razie awarii łatwiej naprawić. Widziałem taki patent dawno temu w Renówce 19. Strary złom ale dawało to rade :)
Jak sie nie myle to rolę grzalek pełniły ta świece żarowe. Jest to też stosowane w autach z LPG żeby szybciej sie płyn nagrzał i benzyna przełączyła na gaz.

tico0

#69 Post autor: tico0 »

suzugsx pisze:Po ściągnięciu schowka pasarzera i otwarciu obudowy filtra p.pyłkowego można ją dokładnie zobaczyć. Biała kostka dochodzi do grzałki od góry obuduwy filtra.
QH jest wielkośći około 4x4x5 cm i posiada trzy spirale, które załanczają się w chwili, gdy włączy się ciepły nawiew.
Ciekawe jest, że po odłączeniu kostki od grzałki nie działa nawiew (wentylator).
To nie jest QH tylko rezystory o regulacji prędkości obrotowej wentylatora nawiewu :!: trzy prędkości + czwarty bieg bezpośrednio +12V a są umieszczone w tym kanale by przepływające powietrze po prostu je chłodziło :mrgreen: odłączenie ich powoduje stop dmuchawy :lol: ....

rafalle pisze:ale 'Zafira sam naprawiam' mówi na 119str ze silniki disel mają dodatkowy element dogrzewający
Zafira, Scenic (dci) też ma ten dodatkowy element dogrzewający. Jest to układ wpięty w "mały" obieg cieczy chłodzacej i ma za zadanie przy niskich temperaturach zewnętrznych dogrzewanie cieczy chłodzącej by silnik miał "lżej" i zmniejszyć spalanie i kopcenie z rury ;) itp pierdoły ekologiczne..... , zaraz po odpaleniu na zimnym silniku. W scenicu to zlokalizowałem i była to taka puszeczka i trzy grzałeczki jak świece żarowe... . Także to też nie jest QH.

QH to jeszcze inny oddzielny układ za dopłatą ;) ......

zbigor

#70 Post autor: zbigor »

tico0 pisze:To nie jest QH tylko rezystory o regulacji prędkości obrotowej wentylatora nawiewu trzy prędkości + czwarty bieg bezpośrednio +12V
Amen. :) QH ma 4 grzałki. Można to sprawdzić w TISie gdzie awarii każdej z grzałek odpowiada inny kod błędu

lgum
Przeglądacz
Posty: 75
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:23
Imię: Leszek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#71 Post autor: lgum »

Nie będzie już chyba odpowiedzi na to pytanie:
Czy można quickheat dołożyć i jakim kosztem?

Grzałkę z demontażu można kupić za ok. 180PLN, ale co dalej? Może ktoś próbował dołożyć sobie quickheat przyy automatycznej klimie?
Pozdrawiam-
LGUM z Lublina

Awatar użytkownika
jans
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 21 wrz 2011, 16:14
Imię: Jan
Lokalizacja: WROCŁAW
Auto: OPEL ZAFIRA B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#72 Post autor: jans »

Jeżdżę ZB szósty rok i mam na pewno QH (auto z salonu, za tę opcję coś tam dopłacałem). Jedyny pożytek z tego urządzenia jest wtedy, gdy ruszam autem z zamrożonymi szybami spod domu przy ujemnej temperaturze zewnętrznej (niestety parkuję pod chmurką).
Ciepełka od tego w zasadzie w ogóle nie czuję, ale czuje go przednia szyba, która odmarza w kilkadziesiąt sekund (łącznie z doklejonymi lodem do szyby wycieraczkami). Gorzej to działa przy temperaturze poniżej -10 (co się we Wrocku czasem zdarza) ale odmrażanie jest i tak szybsze, niż tylko ciepłem z (zimnego) silnika (w takim przypadku potrzeba 2-3 km jazdy).
jans

kubik_CDTi

#73 Post autor: kubik_CDTi »

jans pisze:Jeżdżę ZB szósty rok i mam na pewno QH (auto z salonu, za tę opcję coś tam dopłacałem). Jedyny pożytek z tego urządzenia jest wtedy, gdy ruszam autem z zamrożonymi szybami spod domu przy ujemnej temperaturze zewnętrznej (niestety parkuję pod chmurką).
Ciepełka od tego w zasadzie w ogóle nie czuję, ale czuje go przednia szyba, która odmarza w kilkadziesiąt sekund (łącznie z doklejonymi lodem do szyby wycieraczkami). Gorzej to działa przy temperaturze poniżej -10 (co się we Wrocku czasem zdarza) ale odmrażanie jest i tak szybsze, niż tylko ciepłem z (zimnego) silnika (w takim przypadku potrzeba 2-3 km jazdy).
Dokładnie nie jest to taki szał,co by nazwać go nawet namiastką webasto,bo mimo,że grzałka ma 1kW to super szybko,ciepło w aucie się nie robi,dlatego dorzuciłem webasto i robi robotę.

lgum
Przeglądacz
Posty: 75
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:23
Imię: Leszek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#74 Post autor: lgum »

Mam pytanko o kabelki do nagrzewnicy QH. Nagrzewnica (obwód grzałki) jest zasilana przez bezpiecznik FB4 100A kablami prowadzonymi bezpośrednio ze skrzynki bezpiecznikowej. Nie wiem nic o kabelkach sterujących, skąd i jak są poprowadzone. Wg schematu są doprowadzone 3 żyły: zasilanie (z RB14 7,5A), masa i LS-CAN.
Grzałka kórą widziałemna allegro ma 2 gniazda. Jak są wpięte kabelki sterujące?
Pozdrawiam-
LGUM z Lublina

DaRek7

#75 Post autor: DaRek7 »

lgum pisze:Grzałka kórą widziałemna allegro ma 2 gniazda
Bo to była zapewne zwykła grzałka mająca wyprowadzone zasilanie.
lgum pisze: Wg schematu są doprowadzone 3 żyły: zasilanie (z RB14 7,5A), masa i LS-CAN.
Właśnie sam sobie po części odpowiedziałeś na pytanie,
wg. schematu który posiadam jest tak: FB4-bezpiecznik, FE27-bezpiecznik w centralnym zespole elektronicznym przednim, FR14-bezpiecznik w centralnym module elektr.tylnym, CAN-BUS, tylny zespół elektroniczny czyli nie trzy a pięć przewodów :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”