[B]Uszkodzony alternator

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#361 Post autor: Anony Mous »

Sprawdziłem w katalogu altki do cdti.

1. No to zakoczenie. Jest aż 7 modeli. Rzeczywiście masz Boscha. Tylko się cieszyć. Ale jest dziwna sprawa, bo w katalogu wychodzi, że masz 120A a w rozkodowanym vinie 100A. Ale w sumie nie ma wersji 100A w Boschu, także może jest błąd w rozkodowanym vinie. Z drugiej strony dlaczego masz 120A jak przecież nie masz grzanych stołków, automata?

Sprawdź z ciekawości czy masz 120A jak go wyciągniesz.

a) 93180098 – Denso 100A – mój

b) 93180102 Denso 120 A

c) 93180104 – Denso 130A


d) 93191921 - 120A Bosch - kolega Aston
e) 93191922 – 140A Bosch

f) 13308507 – 120A Bosch
g) 13308508 – 140A Bosch


2. Czyli wersje z quickheat, które mają altka 140A powienne mieć Bosha. Kto ma quickheat żeby sprawdzić co tam siedzi?


3. Aston ma rocznik 2008, czyżby opel poszedł po rozum do głowy i w nowszych już nie wkładali syfiastego Denso?

4. 100A to ZB bez fajerwerków. 140A to quickheat. A jaka różnica miedzy 120A a 130A? Pytam oczywiście o cdti bo w benzynie 2.2 u Lorrego to wiem, że 120A siedzi.

Aston

#362 Post autor: Aston »

A dokładnie taki mam identyko i 100A jak ten:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

stapaw
Mieszkaniec
Posty: 236
Rejestracja: 06 kwie 2010, 18:57
Imię: Paweł
Lokalizacja: podbeskidzie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#363 Post autor: stapaw »

kaliope pisze:Aston ma rocznik 2008, czyżby opel poszedł po rozum do głowy i w nowszych już nie wkładali syfiastego Denso?
Witam.Moja jest z 2007 r. i mam ten sam altek co Aston (Bosch 100A).
Aston pisze:No dobra alternator sprawny :) jednak poszło się gonić koło pasowe altka to ze sprzęgłem :/ mam altka Boscha i teraz pytanko do Was nr części to 93182514 :?: oczywiście chodzi o koło :!:
Widzę że padło Ci to samo co u mnie.Niestety w zeszłym roku to sprzęgło alternatora było dostępne tylko w ASO,a śpiewali sobie za niego 750 zł.Ja podebrałem z innego za około 220 zł.tylko musiałem dorobić tulejkę 3-5 mm (nie pamiętam dokładnie) i śmiga jak należy.Pozdrawiam

Aston

#364 Post autor: Aston »

No autko śmiga ... dziwne i mechanior nie chciał powiedzieć co zrobił ale wziął 150 PLN i oddał sprawny samochód :?: :!: Ciekawe co zrobił może macie jakiś pomysł :?: Powiedział, że naprawa zajęło mu półtorej godziny :!: tyle to chyba bym altka wyciągał :)

Anony Mous

#365 Post autor: Anony Mous »

stapaw pisze:
Widzę że padło Ci to samo co u mnie.
Chce mi powiedzieć, że altki boscha też mają swoją bolączkę? i widzę że nie tańszą

tico0

#366 Post autor: tico0 »

Aston pisze:Ciekawe co zrobił może macie jakiś pomysł
Oby nie pospawał sprzęgła :czerwona: bo wtedy leci napinacz a to też koszt 200-250zł... niektórzy mechanicy (artyści) tak robią :!: :evil: obyś nie trafił na takiego.
kaliope pisze:Chce mi powiedzieć, że altki boscha też mają swoją bolączkę?
A dlaczego nie :?: co to bosch lepszy niż denso :?: .
Ten bosch z przed 20 lat to był lepszy ale obecny to kicha jak wszystko co teraz produkują... (widzę to po tym ile do mnie trafia do naprawy zepsutego bosch-a z niemiec :!: i jest naprawiany w PL i z powrotem do DE :mrgreen: )

Anony Mous

#367 Post autor: Anony Mous »

tico0 pisze: widzę to po tym ile do mnie trafia do naprawy zepsutego bosch-a z niemiec
1. ale diody i regulatory też tak padają często jak u Denso?
2. Czy u nas ktoś robił to sprzęgło w Denso? Gdzie dokładnie jest to sprzęgło? W środku koła pasowego? W wypadku awarii sprzęgła wymienia się po prostu koło pasowe?

DaRek7

#368 Post autor: DaRek7 »

kaliope pisze: Czy u nas ktoś robił to sprzęgło w Denso? Gdzie dokładnie jest to sprzęgło? W środku koła pasowego? W wypadku awarii sprzęgła wymienia się po prostu koło pasowe?
Tak, w środku koła pasowego, wymiana w całości.

Anony Mous

#369 Post autor: Anony Mous »

stapaw pisze:
Niestety w zeszłym roku to sprzęgło alternatora było dostępne tylko w ASO,a śpiewali sobie za niego 750 zł.Ja podebrałem z innego za około 220 zł.tylko musiałem dorobić tulejkę 3-5 mm (nie pamiętam dokładnie) i śmiga jak należy.Pozdrawiam
podstawa to nr częsci...i szukanie najtaniej w kraju

Nr GM: 93182514 (taki sam dla boscha i denso)

1. zamiennik INA nr: 535 0115 10, 172zł
http://e-autoparts.pl/kolo-pasowe-alter ... 88484.html

2. Oryginał 12 04 413, 352zł
http://www.sklep.szpot.pl/p/pl/93182514 ... 04413.html

Aston

#370 Post autor: Aston »

tico0 pisze:Oby nie pospawał sprzęgła :czerwona: bo wtedy leci napinacz a to też koszt 200-250zł... niektórzy mechanicy (artyści) tak robią :!: :evil: obyś nie trafił na takiego.
Hmm nie bym był jakoś fachowcem w temacie ale z moje wiedzy sprzęgło służy do wyhamowania ponieważ klekoty staja dość szybko (w odróżnieniu od benzyny) więc JEŚLI, bo nie wiem, pospawał sprzęgło to jedyną usterką jaka może zaistnieć jest zerwanie paska.

stapaw
Mieszkaniec
Posty: 236
Rejestracja: 06 kwie 2010, 18:57
Imię: Paweł
Lokalizacja: podbeskidzie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#371 Post autor: stapaw »

kaliope pisze:
stapaw pisze:
Niestety w zeszłym roku to sprzęgło alternatora było dostępne tylko w ASO,a śpiewali sobie za niego 750 zł.Ja podebrałem z innego za około 220 zł.tylko musiałem dorobić tulejkę 3-5 mm (nie pamiętam dokładnie) i śmiga jak należy.Pozdrawiam
podstawa to nr częsci...i szukanie najtaniej w kraju

Nr GM: 93182514 (taki sam dla boscha i denso)

1. zamiennik INA nr: 535 0115 10, 172zł
http://e-autoparts.pl/kolo-pasowe-alter ... 88484.html

2. Oryginał 12 04 413, 352zł
http://www.sklep.szpot.pl/p/pl/93182514 ... 04413.html
Uwierz mi,że nie jest to takie proste.Myślałem tak jak Ty,że niema problemu,nawet je kupiłem.Musiałem oddać,bo okazało się że nie pasuje,a kupiłem w serwisie Opel Żywiński.Po dokładniejszej weryfikacji,okazało się że jest jeszcze jedno,dostępne tylko na zamówienie i żadnych zamienników na rynku.Pewnie dlatego taka cena.Serwis Bosch Wadowice też to potwierdził i to oni mi doradzili abym dobrał z innego modelu.Pozdrawiam

Aston

#372 Post autor: Aston »

Hmm a może lepiej to kółko :?: i jakoś taniej :?: :!:

stapaw
Mieszkaniec
Posty: 236
Rejestracja: 06 kwie 2010, 18:57
Imię: Paweł
Lokalizacja: podbeskidzie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#373 Post autor: stapaw »

Aston pisze:Hmm a może lepiej to kółko :?: i jakoś taniej :?: :!:
Aston to kółko nie jest do naszego altka.Ma głębiej wykonany gwint i przez to,nie ma jak przykręcić.Przekonasz się jak Ci przyjdzie wymienić,czego oczywiście nie życzę.Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 08 lip 2011, 18:30 przez stapaw, łącznie zmieniany 1 raz.

Anony Mous

#374 Post autor: Anony Mous »

stapaw pisze:
Aston to kółko nie jest do naszego altka.Ma głębiej wykonany gwint,i przez to,nie ma jak przykręcić.Przekonasz się jak Ci przyjdzie wymienić,czego oczywiście nie życzę.Pozdrawiam
dziwne bo katalog elektortniczny podaje ten sam koła numer dla boscha i denso

stapaw
Mieszkaniec
Posty: 236
Rejestracja: 06 kwie 2010, 18:57
Imię: Paweł
Lokalizacja: podbeskidzie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#375 Post autor: stapaw »

Na tym zdjęciu widać różnicę między tym co miałem,a tym co sugerujecie.Dokładnie takie mi padło.Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”