koło pasowe osprzętu
Moderator: Sebu$
koło pasowe osprzętu
Witam,jakie proponujecie,bo może macie doświadczenie w tym właśnie przypadku...,koło pasowe do mojego auta dti?Pasek zaczyna mi furgotać i muszę coś kupić.
Zastanawiam się,no corteco najdroższe(630) i nie chcę tyle ładować pieniędzy,febi 330 i w normie,dello 380,maxgear 270-najtańsze.
Wiem,że tani nie jest dobry,ale....prawie 3stówki za kółko metalowo-gumowe?I to tanie też nie jest takie tanie...
Zastanawiam się,no corteco najdroższe(630) i nie chcę tyle ładować pieniędzy,febi 330 i w normie,dello 380,maxgear 270-najtańsze.
Wiem,że tani nie jest dobry,ale....prawie 3stówki za kółko metalowo-gumowe?I to tanie też nie jest takie tanie...
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Febi, przejechalem 10kkm i jest ok, wszelkie dziwne nazwy sobie odpuściłem. Maxgear to może dobre podkładki produkuje ale nie zamienniki do diesli
Jak dobrze poszukasz to za 260 znajdziesz. Nie kupuj nic gorszego bo wydasz więcej na problematyczną wymianę na kolejne. A bez solidnego klucza z ASO to jest bez sensu. Oczywiście nie zapomnij o nowej śrubie, najlepiej oryginał. Ja wymieniałem w ASO dałem 100 PLN za robotę.
[ Dodano: Czw Lip 07, 2011 18:35 ]
Przelicznik w przypadku tańszych części jest prosty. Powiedzmy że oszczędzisz 200 zł bo wsadzisz coś mniej znanego. Jak się uda to fajnie, jak nie będziesz wymieniał kilka razy po krótszym czasie, o zmarnowanych nerwach , czasie i dodatkowych kosztach holowania, nie wspominam. To tak jest policzone żeby naciągnąć/zachęcić i sprzedać. A później się kliencie męcz. Dlaczego mercedesy są drogie pomimo tego ze rdzewieją na potęgę? Bo są markowe i jest większa szansa ze uda się coś wywalczyć, to tak jak w tej dyskusji o paliwie.
Sam wielokrotnie pisałeś , "tylko oryginały", w tym przypadku jak najlepsza opcja dla auta i portfela, to się jak piasty wymienia raz na 200kkm :-)
Jak dobrze poszukasz to za 260 znajdziesz. Nie kupuj nic gorszego bo wydasz więcej na problematyczną wymianę na kolejne. A bez solidnego klucza z ASO to jest bez sensu. Oczywiście nie zapomnij o nowej śrubie, najlepiej oryginał. Ja wymieniałem w ASO dałem 100 PLN za robotę.
[ Dodano: Czw Lip 07, 2011 18:35 ]
Przelicznik w przypadku tańszych części jest prosty. Powiedzmy że oszczędzisz 200 zł bo wsadzisz coś mniej znanego. Jak się uda to fajnie, jak nie będziesz wymieniał kilka razy po krótszym czasie, o zmarnowanych nerwach , czasie i dodatkowych kosztach holowania, nie wspominam. To tak jest policzone żeby naciągnąć/zachęcić i sprzedać. A później się kliencie męcz. Dlaczego mercedesy są drogie pomimo tego ze rdzewieją na potęgę? Bo są markowe i jest większa szansa ze uda się coś wywalczyć, to tak jak w tej dyskusji o paliwie.
Sam wielokrotnie pisałeś , "tylko oryginały", w tym przypadku jak najlepsza opcja dla auta i portfela, to się jak piasty wymienia raz na 200kkm :-)
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
U mnie pasek tak wędrował że po 1000 km prawie go nie było przesunięcie względem reszty dochodziło do 20mm, wiec nowy pasek po w/w przebiegu nie miał już rowków i świecił się od góry. Połapałem się jak padł drugi napinacz.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
mattai, to w takim razie nie mam na co czekać zbyt długo,bo napinacz mam dobry i nowy pasek.A czy mógłbyś sprawdzić czy u ciebie koło zachowuje się podobnie jak u mnie?Wystarczy oponę skręcić w prawo i widać część koła pasowego.Chcę wyeliminować wszystkie wątpliwości,bo wiem,że to koło ma mieć lekką dwumasowość niewspółobrotową.
no nie wiedziałem jak to nazwać po ludzku,chodzi mi o to,że koło składa się z dwóch materiałów guma i stal o dwóch różnych masach. One mają zamierzoną tolerancję luzu względem siebie-jaką i ile jak jest nowe i dobre.Chodzi mi o sprawdzenie tak na oko,palcem pociągnąć tę zewnętrzną stronę koła i napisz mi ile się odgięło.
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Jakiś tam luz poprzeczny jest ale on nie powinien być widoczny jako możliwość przesunięcia, raczej tłumi nagle drgania skrętne wału. Z tego co zrozumiałem , chodzi o to żeby wał szarpiąc nie powodował ślizgania paska. A że ma lekkie tendencje do pracy w poprzek, to pewnie troszkę musi bo rolki rzadko chyba pracują idealnie na ośkach - nie mówiąc o znacznym zużyciu tulejek po 200kkm.
Jak coś wydaje dziwne dźwięki, niszczy pasek (śmietnik na alternatorze), i widać wyraźnie ze mrugają światła to prawie na pewno koło do wymiany, przy tym praca napinacza wydaje się troszkę zwariowana. Mnie to tez zmyliło.
Jak coś wydaje dziwne dźwięki, niszczy pasek (śmietnik na alternatorze), i widać wyraźnie ze mrugają światła to prawie na pewno koło do wymiany, przy tym praca napinacza wydaje się troszkę zwariowana. Mnie to tez zmyliło.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
Tu masz kolego alternatywe tanszego i orginalnego ! koła pasowego, bo zamienniki niestety lubią wibrować
http://www.opelczesciuzywane.pl/Kolo_pa ... a-190.html
http://www.opelczesciuzywane.pl/Kolo_pa ... a-190.html