[B]Błędy: P1614; P1616; P0621 i P0070

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Pedro
Debiutant
Posty: 46
Rejestracja: 17 gru 2009, 22:20
Lokalizacja: Tarnów
Model:

#16 Post autor: Pedro »

Miałem ten problem również na nowym sofcie CIMa. Pomogło "wyrzucenie" i wgranie wszystkich kluczyków od nowa. Ale czy problem nie wróci nie wiem. Na razie pół roku spokój.
Kontrolka wcześniej czy później na pewno zgaśnie, raz po miesiącu raz po ok dwóch tygodniach. Generalnie problem niegroźny i dotyczy większości użytkowników Astr H i Zafir B.

Anony Mous

#17 Post autor: Anony Mous »

Od kilku dni mam to samo :/ jestem w trakcie dorabiania jednego kluczyka więc przy programowaniu poproszę ASO o wgranie jeszcze raz starego

Anony Mous

#18 Post autor: Anony Mous »

Byłem dziś w ASO i wylogowali mi klucze po czy zalogowali ponownie.Pierwsza próba odpalenia i znowu błąd P1614....u mnie ten numer chyba nie przejdzie.W zasadzie w niczym to nie przeszkadza tylko czasami muszę dwa razy cofnąć kluczyk przy odpalaniu.Do wylogowania potrzebny jest cod pass czyli pin 4 cyfrowy.

Anony Mous

#19 Post autor: Anony Mous »

code pass mam jak coś.

A w zośkach B po FL tez pojawia się ten błąd ??

spokoluzik

#20 Post autor: spokoluzik »

Co może być powodem ? Przekręcam kluczyk w pozycję zapłonu i nie za każdym razem odpala . Po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu po prostu cisza nic się nie dzieje. Objawy nasilają się coraz częściej.Może ktoś miał już taki problem.
Proszę o poradę.

stapaw
Mieszkaniec
Posty: 236
Rejestracja: 06 kwie 2010, 18:57
Imię: Paweł
Lokalizacja: podbeskidzie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#21 Post autor: stapaw »

Witam.Może to "immobilizer"(słaba bateria w pilocie lub uszkodzenie mechaniczne).Pozdrawiam

broda323

#22 Post autor: broda323 »

To znaczy rozrusznik wcale nie kręci
bo jak dobrze pamiętam to masa do bendixu idzie przez szczotki a jak szczotki się skończyły to nie zaskakuje rozrusznik, może taka przyczyna

Mihó

#23 Post autor: Mihó »

Coś Ci miga na desce w trakcie próby odpalenia ? Jeśli nie samochód z kluczykiem, to raczej nie immo. Rozrusznik, ew. jego podłączenie

zbigor

#24 Post autor: zbigor »

spokoluzik pisze:Po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu po prostu cisza nic się nie dzieje. Objawy nasilają się coraz częściej.
Coś mi sie zdaje że CIM pada. Błędy 1614 i 1616 to potwierdzą

David

#25 Post autor: David »

sprawdź połączenie przewodów do rozrusznika oraz masę przy Aku.

piotrs82

#26 Post autor: piotrs82 »

stapaw pisze:Witam.Może to "immobilizer"(słaba bateria w pilocie lub uszkodzenie mechaniczne).Pozdrawiam
bateria na pewno nie. ja jeździłem bez baterii 2 tygodnie

mietowy

#27 Post autor: mietowy »

Mam podobny problem z tym ze miga mi auto z kluczykiem.Komputer mówi ze immo.Zdarza mi się to srednio raz na dwa tygodnie,ale ostatnio coraz częściej.Zazwyczaj kasowałem błąd i tyle. Ale obawiam sie ze pewnego pięknego dnia będe szukał lawety gdzies daleko od domu :cry: .Jest tego jakaś sensowna przyczyna,czy to po prostu słaby punkt Opla?? :?: Czy ktos jeszcze zmagał się z tą dolegliwością??

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#28 Post autor: Lorry »

A jaki błąd wywala :?:

Jak 1614 albo coś w ten deseń to luzik generalnie ;)

mietowy

#29 Post autor: mietowy »

tak dokładnie p1614

zbigor

#30 Post autor: zbigor »

mietowy pisze:obawiam sie ze pewnego pięknego dnia będe szukał lawety gdzies daleko od domu
To nie jeździj daleko :lol:
mietowy pisze:Jest tego jakaś sensowna przyczyna,czy to po prostu słaby punkt Opla?
Przyczyna jest. Puszczają luty w CIMie. Z tym słabym punktem Opla to trafiłeś w sedno bo usterka nazywa sie cyt: Słaby punkt oprogramowania modułu CIM :D Błędy charakterystyczne to 1614, 1616 i 3055
Zrób update softu CIMa, załóż spinkę na klakson, przyciemnij troche oświetlenie zegarów i odpalaj po zgaśnięciu kontrolek. Przy odrobinie szczęścia epizody będą rzadsze. Ja tak jeżdżę prawie 2 lata z tym że spinkę to mam dopiero ze 3 miesiące

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”