Tempomat w Zafirze A - czy można zamontować
Moderator: Sebu$
-
- Mieszkaniec
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
- Lokalizacja: Kraków
- Model:
Auto z roku 2005 i tempomat nie aktywowany? Co do komputera - sprawdzi się to jak auto będzie w warsztacie.
Coś jeszcze chciałbym dodać: raz jak testowałem czy to działa to odniosłem wrażenie, ze przez dosłownie chwilę auto samo "ciągnie". Tak jakby na chwilę włączył się ten tempomat. Ale równie dobrze mogło mi się to wydawać.
Coś jeszcze chciałbym dodać: raz jak testowałem czy to działa to odniosłem wrażenie, ze przez dosłownie chwilę auto samo "ciągnie". Tak jakby na chwilę włączył się ten tempomat. Ale równie dobrze mogło mi się to wydawać.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Jak wciśniesz sprzęgło to tempomat też się wyłączy może u Ciebie czujnik sprzęgła jest zaaktywowany,może być na pograniczu włącz-wyłącz co by potwierdzały Twoje słowa że przez chwilę miałeś wrażenie że ciągnie,a odnośnie aktywowania tempomatu to równie dobrze ktoś przy nieumiejętnej diagnostyce mógł go przez przypadek wyłączyć..
Witam Kolegów po raz pierwszy. Co do tempomatu w zośce u mnie wyglądało to tak. Mam 2.0 DTI z 2001r. czarodziejskiej wtyczki nie było w kolumnie kierownicy ale trochę na forum naczytałem się i zakupiłem stosowną manetkę kierunków z wyjściem na tempomat. Następnie trzy przewody przeciągnąłem od sterownika znajdującego się pod przednim lewym błotnikiem do manetki, czyli:
złącze 45 - przewód czarno/czerwony jaki powinien w oryginale być do przewodu szarego w manetce złącze A.
złącze 63 - przewód czarno/żółty do przewodu zielonego w manetce złącze D.
złącze 64 - przewód czarno/brązowy do przewodu niebieskiego w manetce złącze C
Następnie czwarty przewód z manetki czyli czerwony złącze B pociągnąłem pod zasilanie czyli bezpiecznik w skrzynce F3.38 10A odpowiadający wyłącznie za tempomat.
Po zmontowaniu wszystkiego okazało się że bez aktywacji kompem wszystko działa autko przejechało już na tym urządzeniu kilka tyś.km koszty całości prac około 63zł i 3godz czasu. Pozdrawiam.
złącze 45 - przewód czarno/czerwony jaki powinien w oryginale być do przewodu szarego w manetce złącze A.
złącze 63 - przewód czarno/żółty do przewodu zielonego w manetce złącze D.
złącze 64 - przewód czarno/brązowy do przewodu niebieskiego w manetce złącze C
Następnie czwarty przewód z manetki czyli czerwony złącze B pociągnąłem pod zasilanie czyli bezpiecznik w skrzynce F3.38 10A odpowiadający wyłącznie za tempomat.
Po zmontowaniu wszystkiego okazało się że bez aktywacji kompem wszystko działa autko przejechało już na tym urządzeniu kilka tyś.km koszty całości prac około 63zł i 3godz czasu. Pozdrawiam.
Jak jeszcze mogę coś dodać to u mnie wpinałem się pod istniejące kable idące od szerszej wtyczki przy sterowniku, oraz + idący od bezpiecznika w skrzynce. Wydaje mi się że skoro okablowanie istnieje fabrycznie to wtyczka w kolumnie kierownicy powinna być również, ale po dokładnych oględzinach jej tam nie znalazłem - możliwe że znajduje się gdzieś za zegarami jak niektórzy sugerują u mnie na pewno nie ma w okolicy osłony kolumny. Kilka dni temu rozmawiałem z mechanikiem serwisu który ma też zafirę 2,0 z 2001r. Gość twierdzi że część aut ma instalację wyprowadzoną i kończy się ona na wtyczce czteropinowej, a w części aut instalacja kończy się w głównej wtyczce całej manetki kierunkowskazów. Miało by to sens ale nie spotkałem się z dźwignią kierunków gdzie jest tempomat i nie ma osobnej wtyczki. Tego akurat nie sprawdzałem. Swoją manetkę kupiłem od vektry może więc przy okazji ktoś to sprawdzi jeśli ma fabryczny tempomat bo wydaje mi się że nawet w plikach serwisowych rok 2001 ma tylko wyjście na wtyczkę czteropinową. Pozdrawiam.
Czyli niedokładnie czytałeśGrzesiek pisze:No czytalem, tylko nie znalazlem konkretnej odpowiedzi w jakich modelach i jakich rocznikach jest tempomat a w jakich nie ...
Powiem tak. W Dieslach w zasadzie wystarczy manetka + ewentualnie uaktywnienie przez OC lub Tech2.
W benzynie trzeba zakupić jeszcze kilka pierdołków i pobawić się w montaż. Koszty są kilkakrotnie większe niż w dieslu.
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Grzesiek, tu masz krok po kroku co i jak aby uruchomić tempomat w swojej furze http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=3902
Dzieki MieHor
Juz czytalem ten poradnik. Najwiekszym problemem stanowi dla mnie sprawdzenie czy moja Zoska ma wszystko do tempomatu czy bede musial dokupywac. Mozna to jakos sprawdzic??
Nie chce rozbierac pol silnika czy kokpitu aby to sprawdzic. Zdjecie kolumny kierownicy to nie jest taki wielki problem ale z silnikiem moze byc juz gorzej ... Nie jestem mechanikiem a informatykiem, a to malutka roznica (przynajmniej dla mnie) :)
Juz czytalem ten poradnik. Najwiekszym problemem stanowi dla mnie sprawdzenie czy moja Zoska ma wszystko do tempomatu czy bede musial dokupywac. Mozna to jakos sprawdzic??
Nie chce rozbierac pol silnika czy kokpitu aby to sprawdzic. Zdjecie kolumny kierownicy to nie jest taki wielki problem ale z silnikiem moze byc juz gorzej ... Nie jestem mechanikiem a informatykiem, a to malutka roznica (przynajmniej dla mnie) :)