[B]Autom. Skrzynia Easytronic - AF40(Aisin TF-80 SC)

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#241 Post autor: Anony Mous »

Zlooty mój szef naprawiał szkrzynię biegów gdzieś pod Warszawa, robią bardzo dobrze i z tego co mówił tanio, jak tylko da mi namiary to przedstawię.

Zlooty

#242 Post autor: Zlooty »

irecki, dzięki będę czekał na info ( mam nadzieję że to nie w Raszynie ), a czy Ty wymieniałeś już olej u siebie w Zosi ?

Anony Mous

#243 Post autor: Anony Mous »

Jeszcze nie wymieniałem, miała wymieniany zaraz przed kupnem. A tu masz namiar http://www.decautomat.pl

Daj znać ile sobie życzął za wymianę oleju, szef mi mówił, że przy okazji powinni Ci ją przejżeć

Zlooty

#244 Post autor: Zlooty »

Dzwoniłem za wymianę chcą 250 pln więc cena do przyjęcia będę miał 50 km w jedną stronę ale to i tak się bardziej opłaca niż na miejscu za 800 ;)

Anony Mous

#245 Post autor: Anony Mous »

Jeśli bedziesz zadowolony z ich pracy daj znać, będziemy mieli sprawdzony zakład, mój szef robił u nich kilka rzeczy i bardzo ich sobie chwali.


Mam nadzieję, że pomogłem ;) :lol:

Zlooty

#246 Post autor: Zlooty »

Mam jeszcze jedno pytanie czy ktoś się orientuje jaki dokładnie olej się wlewa to tej skrzyni ??

Szymon78

#247 Post autor: Szymon78 »

4-4,5l (mi dokładnie 4,2l wymienili)

Zlooty

#248 Post autor: Zlooty »

Ok ,ale jaki żółty/zielony/czerwony ?? jakiej firmy ?

losos11

#249 Post autor: losos11 »

Zlooty na stronie www.profitoil.com.pl znajdziesz beczkę, klikasz na beczkę i wybieras rodzaj pojazdu producenta markę i jaki silnik i i wyświetla się ile oleju do silnika skrzyni płynu chłodniczego pochłania Twoje autko :piwo:

licznik

#250 Post autor: licznik »

Zlooty pisze:Ok ,ale jaki żółty/zielony/czerwony ?? jakiej firmy ?



tylko TAKI

Zlooty

#251 Post autor: Zlooty »

A no właśnie , pytałem o olej bo nie wiedziałem skąd taka różnica w cenach .
W autoryzowanym serwisie 150 robocizna + 600 za olej , ach że jeszcze są ludzie którzy korzystają z autoryzowanych stacji :/

losos11

#252 Post autor: losos11 »

Jeżeli Masz skrzynie AISIN to olej zamienny TRANSWAY PS DX III J po 31,00 zł za litr w Profit stat w-wa jagiełły 18 tel. 22-8480418 Pozdro :piwo:

ocean
Debiutant
Posty: 42
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:34
Imię: Ocean
Lokalizacja: podkarpacie
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: B14NET

#253 Post autor: ocean »

Witam.
Chciałbym odświeżyć wątek półbiegu w automacie.
Kilka miesięcy temu m.toczek napisał:

"Witam Szanowne grono Kolegów!
Czasami mam wrażenie że moja Zośka ma półbiegi. Wskazówka obrotościomierza przy 3 biegu jest na 2,5 tys obrotów (rozpędzając się), potem następuje jakby przełożenie na wyższy bieg i zaraz obroty spadają potem na 2 tys obrotów zostając nadal przy 3 biegu. Potem wskakuje 4 bieg i dalej okej. Nie dzieje się to nagminnie ale zauważyłem coś takiego, czy ktoś potrafi to wyjaśnić?
z góry dzięki za podpowiedzi"


W swoim samochodzie mam dosłownie identyczne objawy. Nie sądze aby było to normale. U mnie to zjawisko również występuje tylko na 3 biegu. Czy ktoś jeszcze ma podobny problem, co to za "zjawisko", co z tym robić?
Pozdrawiam.

Szymon78

#254 Post autor: Szymon78 »

ja mam tak samo.. pisałem wyzej :)

foneo

#255 Post autor: foneo »

Temat ucichł trochę. Jakieś diagnozy? Sugestie dla innych, którym ten problem się objawił?

Ja mam ten sam problem. Dla przypomnienia parę zdań.

Objawy:
- szarpnięcie przy zmianie biegu z 3 na 4 (automatycznie i za pomocą tiptronica)
- mocne odchylenie obrotomierza (ryk silnika) w czasie w/w zmiany biegów

Okoliczności:
Objaw występuje tylko na mocno rozgrzanym silniku. W normalnych warunkach trzeba przejechać około 70km, aby wystąpił. W bardzo upalne dni kiedy temperatura płynu chłodzącego (Coolant) już po odpaleniu była na poziomie 32 stopnie, wystarczyło przejechać 20-30km.

Jak wywołać na żądanie:
Jak chce pokazać mechanikowi objaw "na żądanie" to wybieram sobie prosty długi odcinek drogi na uboczu. Jeżdżę nim w tą i z powrotem na Tiptronicu. Jadąc przeciągam na biegach do 3,5tyś. obrotów i dopiero wtedy zmieniam bieg na wyższy. Po kilku-kilkunastu minutach objaw się pojawia. Coolant w tym czasie ma wartość ok 90stopni.

Jak uspokoić na chwilę:
Postawi auto na wolnych obrotach, aby trochę ostygło. Przy ok. 70 stopniach już nie występuje. Ważne aby nie gasić silnika po takich testach - szkoda turbiny, niech turbina też ma szanse się schłodzić.


Byłem z tym problemem u 3 mechaników.
1. ASO - jak zapytałem o naprawę to mi powiedzieli, że skrzyni się nie naprawia. Jest podzespołem, który się wymienia. Nie zdecydowałem się oczywiście.
2. Mały warsztat - zasugerował zmianę oleju. Olej został wymieniony, na oryginalny GM (nie pamiętam symbolu). Ten stary był bardzo ciemny i śmierdzący.
3. Duży warsztat - wymiana tych tarczek czy jak tam one się nazywają, oleju i filtra w skrzyni.

Po w/w zabiegach jest tak jak było.

Co nie którzy sugerują:
- elektrozawory
- chłodnica oleju
- ...

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam
Karol
GG: 3943553

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”