Elektroniczny uklad silnika
Moderator: Sebu$
Elektroniczny uklad silnika
Od paru dni miałem tak, że po odpaleniu zapalała się kontrolka silnik z kluczykiem i po przejechaniu paru metrów gasła. Jednak wczoraj kiedy wracałem z Gdańska na 10km przed chatą zapaliła się kontrolka i silnik stracił power turbina zamilkła. Dojechałem do chaty zgasiłem silnik za chwilę odpaliłem i kontrolka się nie świeciła a silnik chodził spoko, przejechałem się kawałek i wszystko cacunio. W tygodniu skoczę na kompa i zobaczę błędy ale mam prośbę powiedzcie na co zwrócić uwagę, nie znam jeszcze tego silnika. Dodam, że slinik poza tym smiga elegancko.PZDR
Witam, warto sprawdzić przewody podciśnieniowe pomiędzy elektrozaworkami i połączenia pomiędzy nimi.
U mnie było podobnie, z tą różnicą że po odpaleniu było wszystko ok. Czasem podczas jazdy pojawiał się dokładnie ten sam problem. Byłem na kompie i gościu powiedział mi że
mogą to być te elektrozaworki, ale nic z tym nie robiłem. Dopiero po jakimś czasie postanowiłem się przyjrzeć bardziej szczegółowo na to co i gdzie pod maską wtedy zauważyłem pęknięty łącznik przewodu z zaworkiem. Po wymianie problem znikł
i turbinka zaczęła ładnie ładować od tych 1500 obr/min. Dodam jeszcze że wcześniej silnik ładnie ciągnoł dopiero od ok 1900 obr/min.
U mnie było podobnie, z tą różnicą że po odpaleniu było wszystko ok. Czasem podczas jazdy pojawiał się dokładnie ten sam problem. Byłem na kompie i gościu powiedział mi że
mogą to być te elektrozaworki, ale nic z tym nie robiłem. Dopiero po jakimś czasie postanowiłem się przyjrzeć bardziej szczegółowo na to co i gdzie pod maską wtedy zauważyłem pęknięty łącznik przewodu z zaworkiem. Po wymianie problem znikł
i turbinka zaczęła ładnie ładować od tych 1500 obr/min. Dodam jeszcze że wcześniej silnik ładnie ciągnoł dopiero od ok 1900 obr/min.